Ons allerlaatste nestje kittens

Discussie in 'De lounge' gestart door lautjuhhh, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

het zijn er 4 geworden

ik pb even mert mn nummer

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    2 nestjes??? Ik maakte uit je eerste berichtje op dat dit het allerlaatste nestje was maar het worden dus nestjes.... vind het zo jammer dat mensen hun katten niet laten steriliseren:(

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    pfffffffffffff, dit is toch bewust!

En de katten komen goed terecht (waarvan eentje bij mij) En ik wil geen nestje kittens, en ook komen mijn katten niet buiten, dus ik steriliseer dit katje wel hoor. Dus maak je niet druk :D

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36

waarom stond er dan in de beginpost dat het het allerlaatste nestje zou zijn??

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Tja ze zullen best allemaal goed terecht komen, leuk dat jullie er eentje nemen (en laten castreren:)) maar in de eerste post maakte ik echt op dat het om het allerlaatste nestje ging en nu lees ik weer een nestje. Vind het gewoon onverantwoord.... en dat is mijn mening:) Mijn kat komt niet buiten en is ook meteen gesteriliseerd voor ze krols werd, zijn al genoeg katten in de wereld die in asiels of op straat belanden en dan bedoel ik niet deze kittens, maar deze kittens nemen wel weer een huisje op van andere kittens. (als je me snapt)

6. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik vind dat het pas onverantwoord is, als mensen hun katten buiten laten zwerven en niet gesteriliseerd/gecastreerd zijn.

En buiten dat, vind ik sowieso dat je je kat binnen hoort te houden, waarvoor heb je anders een huisdier?? Is dan ook een beetje onverantwoord met je dier om gaan. Worden al genoeg katten vergiftigd of komen onder een auto. Dat vind ik pas zielig.

Maar mensen die bewust kiezen voor een nestje kittens van hun eigen kat, is toch niks mis mee?

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Helemaal mee eens! Maar het gaat mij erom dat ze in de eerste topic heel duidelijk zegt dat dit haar allerlaatste nestje is en er extra van genieten, maar ondertussen dus nog meer nestjes krijgt. Dan had ze daar misschien duidelijk in moeten zijn. Het is zoiezo ieder z,n eigen mening wat ze met hun dieren doen en of ze wel of niet fokken maar zij laat het heel anders overkomen en daar reageerde ik op. Ik reageer echt niet op iedereen die een nestje kittens/hondjes of wat dan ook heeft maar dit viel me op. En als ze ze dan niet laat steriliseren heeft ze straks weer een nestje aan het eind van het seizoen. Nu lukt het nog om kittens kwijt te raken, maar in mei/juni is iedereen voorzien en dan beginnen de problemen. Dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en de kittens houden (en laten steriliseren anders heb je er volgend jaar 20)

8. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Daar heb je gelijk in! Maar misschien bedoelde ze toch beide nestjes, ik heb verder niet het hele topic gelezen.

Maar ben het met je eens, dat je ze idd wel moet laten steriliseren, voordat je de kittens niet meer kwijt kan. En je ze alsnog uit ellende naar het asiel moet brengen.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Kan inderdaad goed maar daar ging het me dus om:) En fijn dat jullie nu alvast voorpret hebben van jullie kitten, zo leuk om ze te zien opgroeien:D Geniet ervan, en fijn dat jij ze ook binnenhoud! Heb jaren bij de dierenambulance gewerkt en zoveel kattenleed gezien (aanrijdingen, vergiftigen, vuurwerk aan een staart gebonden) daardoor blijft die van ons ook binnen:)

@Ts hoop dat je voor alle kitens een liefdevol baasje vind en de mama's hierna gesteriliseerd worden.

10. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Precies! dat zou iedereen moeten doen. Ik kan het in ieder geval niet over mijn hart verkrijgen om mijn katten buiten te laten lopen. Je hoort zat nare verhalen. En als ik dan weer een dode kat op de weg zie liggen, dan breekt mijn hart echt. Kan daar dus echt niet tegen :(

11. lautjuhhh

zo ik heb weer internet! ik zal binnekort weer ff wat foto's plaatsen :D

het gaat verschrikkelijk goed met de kittens.. ze lopen al lekker rond de oudste eten al vast voedsel!

Groetjes laura

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Even dit topic opgegraven...

Ik ben 3 maanden terug verhuisd naar een ééngezinswoning. De bedoeling was om Kitty minstens 4 weken binnen te houden, maar ergens eind februari / begin maart is ze naar buiten geglipt. Ik was haar 1 dag kwijt. Intussen was ze wel krols en maar te zwijgen van al die krijsende katers buiten in onze tuin.

Ze heeft nooit een nestje gehad en ik wilde haar eigenlijk laten steriliseren nadat de krolsheid gezakt was.

Maarja..... mevrouwtje is dus echt wél drachtig.

Dikke buik... grote uitstekende tepels.
    Soms zie/voel ik haar buik bewegen...

Verder slaapt ze nu meer, maar is ook nog graag buiten. Alhoewel ik dat nu beperk en als ik even weg ga, dan sluit ik haar binnen op.

Vraag me echt af wanneer het nou gaat gebeuren... Als ik uit ga van eind februari / begin maart kan het nu niet lang meer duren???

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ze neemt ook rare slaaphoudingen aan. Soms lijkt het even te duren voor ze een lekkere houding heeft gevonden.

14. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Onze poes is vanmorgen bevallen van 3 kittens!Ze was de laatste week erg aanhalig en ging op plaatsen liggen waar ze normaal nooit lag het liefst wilde ze naar de zolder omdat het daar lekker rustig is.Ze is daar ook bevallen.Ze wou wel iedere keer nog naar buiten maar wilde haar binnen houden wat niet lukte soms.Ze is zelfs gisteren nog weggeglipt en vanmorgen om kwart voor 6 stond ze voor de deur.Ik zag druppels liggen op de vloer en dacht nog dit kan wel eens vruchtwater zijn en inderdaad een paar uur later had ze 3 kittens.

15. lautjuhhh

Hoi ik denk dat het dan deze week of volgende week gebeurd als ik uitga van eind feb en begin maart.. danzou ze op max 10 mei zitten.. dan ga ik uit van 1 feb.. ze dragen 9 weken.. zeg maar 70 dagen max..

heeft ze al melk uit haar tepels? en de tepels vrijgevreten?
    hier werden ze een dag voor de bevalling onrustig.. en gingen vlak bij de nestbox liggen..

heb je alles in huis? een doos waar ze in kan nestelen met handdoeken of iets zachts er in maar dan niet iets waar de kittens in kunnen blijven hangen.. als ze de slijmprop verliest dan duurt het nog max 24 uur.

16. lautjuhhh

@Robijntje74 wat schattig is de hele bevalling goed gegaan?

@ hier ik zal zo ff een foto neerplanten :d

17. lautjuhhh

een paar fotootjes :d

dit is nog een poesje die nog een huisje zoekt.

18. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik ben er niet bij geweest maar zover ik heb kunnen zien is het allemaal goed gegaan.dit is haar 2e nestje en nu willen we haar toch laten helpen.
    Ze ligt nu in een doos en verzorgt ze goed.
    Ik zal kijken of ik vanavond ook wat foto's erop kan zetten (voor eventuele belangstellende)

19. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ach wat een schatje zeg!Ik zou haar zo willen hebben maar moet de onze ook kwijt dus dat gaat niet wat worden;)

20. lautjuhhh

de oudste 2 nu 5 weken hebben via hier een goed huisje in het vooruit zicht!

Deel Deze Pagina