Ons bod is geaccepteerd, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi meiden,

Aangezien ik niemand heb om te vragen hoe het allemaal werkt stel ik mijn vraag hier maar.

Wij hebben een bod uitgebracht op een huis en deze is gister geaccepteerd!!:) maar wat nu??

Mijn vriend moet nog 1 diploma halen voor zijn werk. Dit moet hij voor 1 april gehaald hebben, anders is hij zijn baan kwijt. haalt hij het wel, dan krijgt hij zijn intentieverklaring. En hij haalt het gewoon!:) (Sommige zullen denken; ga je een huis kopen in zo'n onzekere situtie?? Ja het moet, 1 mei staan we op straat, mogen hier niet langer blijven, geen huur punten en geen fam die ons onderdak kan bieden. Daarbij is kopen maandelijks ook goedkoper dan huren maargoed. We gaan ervan uit dat hij het haalt, hij MOET:p)

De verkopers weten dat mijn vriend zijn examen moet halen en dat dus na 1 april de financiering in orde gemaakt kan worden.
    We weten ook al waar we de hypotheek afsluiten.

Maar nu begreep ik dat we een tijdelijke koopovereenkomst moeten tekenen en een notaris moeten zoeken. Wat moeten we precies in dat voorlopige koop contract zetten? Verkoop onder voorbehoud van diploma 1 april en financiering van bijv 4 weken na behalen diploma? We hebben ons bod ook uitgebracht onder voorbehoud van diploma en financiering.

Andere dingen die we zsm moeten regelen of rekening mee houden?

En als alles dan goed geregeld is.. Zitten we 1 maand zonder huis.
    Mei hier eruit, juni pas in nieuwe huis. Nu willen we tijdelijk op een camping, maar waar moeten we onze post dan laten en waar moeten we ons voor de gemeente inschrijven?:) ik heb echt geen idee heb er best veel stress van.

Hoop dat jullie me een beetje wijze raad en advies kunnen geven. En dingen die ik misschien vergeet?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Adem in, adem uit ;)

Post kun je op het adres van de camping laten komen en je schrijft je per mei in de nieuwe woonplaats in, ook al woon je daar nog niet, jullie huis staat daar wel, het is van jullie. Uitschrijven doet de gemeente automatisch, wanneer je ingeschreven staat in een nieuwe gemeente. Post kun je overigens ook daarheen laten sturen, want neem aan dat jullie aan het klussen zijn daar. Dan hoef je maar 1 wijziging te doen.

Komt allemaal goed!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Hebben jullie bij de hypotheekverstrekker al akkoord voor het krijgen van een hypotheek op basis van een intentieverklaring?

Gefeliciteerd met het huis!

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Voorbehoud financiering in koopovereenkomst laten zetten. Vanaf 1 april 6 weken...( zolang duurt het ongeveer gok ik)

Voor notaris vraag er een paar... Vraag naar all inclusive tarieven anders sta je straks alsnog voor verassingen!
    Kunnen jullie niet tijdelijk bij fam in?
    Enne trek een fles bubbels open om het te vieren!

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Volgens mij kan dit niet...huis is nog niet van hun he dan....dat is pas als ze bij de notaris zinn geweest en dan kun je je pas daar inschrijven

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Dankjewel! Ja hebben al akkoord gekregen van de hypotheekverstrekker. Gaat toevallig via mijn vriend zijn collega die regelt de hypotheek straks als de intentieverklaring binnen is.

Mamabri we blijven in dezelfde woonplaats. Maar het is dus mogelijk om in het nieuwe huis in te schrijven als we er die maand ng niet wonen en de oude bewoners nog wel? Dat zou echt fijn zijn.. Word al helemaal hysterisch van het idee dat ik alle post 2x moet omzetgen in een maand tijd en onze inschrijfplaats ook pfffff. Huis hoeft niks aan gedaan te worden alleen de slaapkamers behangen. Nou dat kan mijn moeder wel in een dagje doen dus daar maak ik me niet druk om. Alleen dan 2x verhuizen achter elkaar alles omzetten pff nee geen zin in nog. En stiekem die angst dat hij het niet haalt. Hij heeft ze al eerder geprobeerd toen steeds 20% teveel fout maar nu krijgt hij ook 6x les van half 10 tot 5 vandaag laatste week dus heb er nu wel vertrouwen in maar toch..

2 jaar geleden soort gelijke situatie toen kregen we 8 weken voor mijn bevalling een woning deze dus dat is ook goedgekomen maar het is wel stressvol

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Haha post is wel het laatste waar ik me druk om zou maken in jou geval :p
    Ik zou gewoon even met de oude bewoners overleggen en vragen of je de post alvast naar het nieuwe huis mag laten sturen, houden ze het gewoon even apart voor je. Als je belangrijke post ontvangt haal je het gewoon iedere week even op.

Gefeliciteerd met het huis!!!

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ja mijn vriend heeft al offertes opgevraagd als het goed is, dankje.
    Nee kunnen niet bij fam in helaas.:( mijn fam woont te ver weg en eigenlijk nauwelijks contact mee en zijn ouders zitten in schuldhulp, schoonbroer geen plek en schoonzus gaat die maand trouwen dus wil daar dan liever niet in de weg zitten, denk ook niet dt haar vriend wil dat wij daar in komen..

En dan zetten we er 6 weken in, wist niet dat het zolang duurde. Dankje:)

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hahaha ja ik maak me altijd om de kleinste en stomste dingen druk.:)
    Maar je hebt gelijk. Als hij zijn papiertje heeft ga ik dat vragen goed idee,

En dankjewel!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, als de oude bewoners er nog inzitten kan dat niet, maar daar kun je vast met hun wel een afspraak over maken, dat je de post op komt halen bij hun. Gefeliciteerd met het huis trouwens.

11. Cabb

Cabb Niet meer actief

Als de oude bewoners het goed vinden kun je je prima al inschrijven op dat adres hoor, grote kans dat de gemeente niets controleert en anders moet je even een akkoord briefje van de oude bewoners hebben.

Je kan je ook op je oude adres ingeschreven laten staan, niemand die dat controleert en de gemeente mag je er ook niet zomaar afsmijten, pas als het echt heel lang gaat duren en de nieuwe bewoners van je oude huis het beu zijn. Alleen je belangrijke post(zorgverzekeraar, belastingdienst enzo) kijken naar je inschrijfadres dus die post blijft dan op je oude adres komen, daar moet je maar net trek in hebben en erop vertrouwen dat je je post alsnog gaat krijgen.

Zou gewoon overleggen met de oude bewoners van je nieuwe huis of ze het goed vinden als je overal je postadres verder al omzet dat het gewoon op je nieuwe adres gaat komen. En als ze het van inschrijven niet goed vinden kun je je voor die maand het best even bij familie inschrijven zodat iig je belangrijke post die via inschrijfadres gaat goed terrecht komt.

Ohja bij ons hadden de oude bewoners zich nog ingeschreven laten staan op ons adres, en omdat dat op 1 januari nog steeds zo was hebben hun een rekening gekregen van het waterschap en die ook gewoon nog netjes betaald voor het hele jaar haha.

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Als je nu een huurwoning hebt waarvoor eventueel huurtoeslag mogelijk is, dan is ingeschreven blijven staan waar je nu woont, ookal is het huis niet meer van jullie, echt niet fijn voor de nieuwe bewoners.
    Zo lang jullie daar staan ingeschreven, kan de belastingdienst ontzettend moeilijk gaan doen, want jullie zijn dan huisgenoten van de nieuwe bewoners.

Is dat niet het geval, dan zou ik me er niet druk om maken :D

Deel Deze Pagina