Naar weken van tobben was ik het gisteren echt zat!En ben ik maar weer naar de huisarts geweest met het verzoek dat ik door naar de kinderarts wil. Britt heeft 3.5 wk borstvoeding gehad en naar die tijd heeft ze nooit meer zelfstandig gepoept,van alles geprobeerd..van alles gehad maar niks helpt Als laatste middel kreeg ik clysma's die ik haar als ze 4 dagen geen ontlasting had gehad maar moest geven, dit werkt als een speer maar ik vind dit echt een nood oplossing! en zeker niet iets om weken mee doortegaan. Nu moet ik 2 weken 10ml lactulose siroop gebruiken van de kinderarts, voor de eerste voeding. Over 2 weken moet ik terug en dan kijkt hij verder hoe of wat, is er geen resultaat dan gaan ze voor een foto en verdere onderzoeken. Haar ontlasting is gewoon goed,, niet tedun en ook niet tedik...de kleur is ook prima maar het komt er gewoon niet uit. Wie vn jullie herkend dit.. Hoe reageerde jullie kindje op lactulose? was er geen extra kramp of andere bijwerkingen.. Ppffff gedoe allemaal.. Groetjes jantina
Heb het zelf wel eens gebruikt. Had geen last van kramp of andere bijwerkingen. Het duurt wel een paar dagen voordat Lactulose optimaal werkt. Dus verwacht niet dat als je het vandaag geeft dat ze dan ook vandaag poept. Sterkte met Britt.
Hoi Jantina, Als apothekersassistente kan ik je vertellen, dat Lactulose een prima middel is. Het duurt ongeveer 24 uur voordat het werkt, en zorgt ervoor dat de ontlasting makkelijker naar buiten kan. Eigenlijk kan je het vergelijken met ingedikt appelsap, en is dus heel natuurlijk. Het bevat geen chemische bestanddelen ( ook prettig om te weten). DIe clysma's zorgen ervoor dat de ontlasting met 20 -30 minuten loskomt, maar moet je inderdaad niet continu gebruiken. Lactulose mag dat wel wel. Het beginnende gebruiks advies bij babies is meestal 1x daags 5 ml ( met een spuitjes makkelijk toe te dienen). Aangezien de darmpjes van de baby pas met een maand of 3 uitgerijpt zijn adviseer ik je om na een week even te kijken hoe het gaat zonder de lactulose. Als je nu overgestapt bent op FV, kan je denken om 1 of 2x per dag nutrilon ( met extra vezels) te geven. Zoals je misschien weet zijn vezels heel goed voor een goede darmwerking. Als je nog vragen hebt kan je me altijd pb-en.
ik gebruik omneo als voeding, en importal gebruikte ik ook.... 20cc per voeding...zonder resultaat vandaar nu de lactose met de hoop at het werk
Hoi hoi, hier ook zo'n probleem.. Jesse heeft na 5 weken bv fv gekregen en de ene ellende na de andere en bleek waarsch een kma te hebben.. verstoppingen en zo.. terwijl de ontlasting niet echt heel dik was..Lactulose erbij gekregen,maar hier kreeg hij erge krampen van.. nu heeft hij Frolax junior van de kinderarts gekregen en dat gaat beter.. alleen lukt het nog niet altijd en heeft hij af en toe keuteltjes.. Vanochtend heeft hij een flinke stinkende poepluiers gehad, maar deze was donker grijs met groen..iemand hier een idee van? Hij krijgt overgens Nutramigen met nutriton.