Lengte en gewicht 2 jarige kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kari37, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Was even benieuwd wat jullie 2 jarige kleuter weegt bij welke lengte.
    Mijn dochtertje is nu 87 cm lang en weegt net aan 10 kilo.

We wonen in Spanje en hier wordt zij steeds te licht bevonden en krijg ook vaak nare opmerkingen van het spaanse cb.
    Maak me er zelf niet zo druk over want ze ziet er goed uit en is nooit ziek.

Kwam vandaag vriendin tegen en haar zoontje is nog geen 8 maanden en weegt bijna 11 kilo:$, daar wordt niets van gezegt op het cb......

2. Loe

Loe Niet meer actief

Joh, te zwaar is niet zo goed, te licht ook niet. MAar kijk vooral naar de bouw van de ouders zou ik zeggen en of ze goed eet/drinkt.:)

Onze zoon is een klein beertje, is vandaag 2 geworden en is 92 cm lang en weegt 16 (!) kilo. Fors, maar precies zoals zijn vader vroeger (die nu heel slank is)

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Onze dochter is 85 cm en net 10 kilo

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ze houden daar dan zeker van stevige baby's?? Ze is misschien wat aan de lichte kant, maar volgens mij niet te licht.

Ons zoontje was trouwens met 2 jaar en 3 maanden 98,5 cm en 15,5 kilo. Hij zit qua lengte dan ook wel zo'n beetje op de bovenste lijn hoor. Heb ook even in z'n groeiboekje gekeken, met 18 maanden was hij 88 cm en woog hij 12,5 kilo. Dus toch wel wat zwaarder dan jouw meisje nu, maar zolang ze het goed doet gewoon lekker laten kletsen.

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Gefeliciteerd met je zoon!
    Flinke jongen maar toch niet overdreven voor 2 jaar oud?

6. Loe

Loe Niet meer actief

nee, niet TE. Hij zit met beiden op de +1.5 lijn. Zoals hij eigenlijk altijd al gedaan heeft.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja precies, ik laat ze ook wel kletsen hoor, maar toch...

Zo zeiden ze laatst ' je wel moet koken hoor als je een kind heb '..pfff, dus met andere woorden ik geef haar niet (genoeg) te eten.
    Ik MOET haar TWEE warme maaltijden per dag geven, maar ben al blij dat ze een paar happen eet van één warme, overigens elke dag vers gekookte ;), maaltijd.

Ze is een lastige eter en had haar liever ook gezien met een paar kilootjes meer maar een ieder zijn gestel hè....

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ook een fijn poppetje dus!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze het laatste half jaar wat meer in gewicht gegroeid, denk dat ze nu rond het gemiddelde zit terwijl het gewicht een jaar geleden echt aan het afbuigen was en ze echt smal was.
    Nu rond 13 kg denk ik en 91 cm.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Met het 2 jaar consult bij het cb woog mijn zoontje 11 kilo en was hij 86 cm. Cb vond hem ook te licht en moet in december terug komen. Zelf was ik vroeger nog veel kleiner en ben nog steeds klein en slank (nouja dat laatste nu even niet). Maar dat is daar ook tegen dovenmansoren gezegd.
    Zolang je dochtertje zich goed voelt is het toch prima?

11. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn jongste was met 2 jaar 89,5 cm en 11,4 kg. Niet zwaar, maar een licht poppetje. De cb verpleegkundige keek naar haar en zei, ze ziet er niet mager uit. Ze is gewoon fijntjes.
    Beter zo, dan nu al overgewicht.

13. Popkoorn

Ja ze is echt heel tenger en fijntjes

Maar ze eet echt super goed en houd van snoepen
    Het is gewoon haar bouw zo was ik vroeger ook

Tot ik prednison moest gebruiken woog ik 43 kilo dus ik denk dat
    Mevrouw de bouw van mama heeft gekregen

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een kleintje maar wel in verhouding, ze oogt absoluut niet mager of te dun: 85 cm en 12 kilo ongeveer

Je kunt het eten er toch niet instoppen; zolang het niet extreem wordt en ze wel groeit en aankomt en ze het verder goed doet zou ik me niet al te snel zorgen maken.

15. Popkoorn

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wow, 2 warme maaltijden! Dat is wel veel zeg. Denk dat de meeste inderdaad al blij zijn als ze wat eten bij één warme maaltijd ;)

17. beccie

beccie Niet meer actief

toen mijn zoontje 2 was toen was hij 91 cm en 13.5 kilo

hij is nu 3 jaar en 97 cm en 15,5 kilo.

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een echt lichtgewichtje (en klein): 83cm en zo'n 9,6kg. Hij is nu net 2.

We hebben een tijd bij de kinderarts gelopen met hem, omdat hij in theorie ondergewicht heeft, maar er is niets aan hem te vinden, hij ontwikkelt verder prima en ziet er niet mager uit. Hij eet en drinkt ook goed, maar blijft koppig zijn lijntje volgen. ;)

19. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Deze richting proberen ze mij nu ook op te duwen, dat we in het ziekenhuis terecht komen voor allerlei onderzoek.
    Ik pas hiervoor omdat ik gewoon weet dat er geen onderliggende oorzaak is, het gaat hier gewoon om een gelukkig en gezond kind die niets te mager is, maar spaanse kinderen zijn over het algemeen korter en dikker, net als hun ouders en zie hier héél veel obesitas onder jonge kinderen.
    Ben blij hier te lezen dat jullie kindjes ook niet allemaal het bovenste lijntje volgen.

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    En dat is , denk ik het belangrijkste, wat jouw moedergevoel hier over is. Maar laat je niet gek maken hoor. Als je in nederland had gewoond, had ze gewoon netjes tussen de lijntjes gezeten.

Deel Deze Pagina