Baby nog niet ingedaald.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shaantje, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik heb vorige week een controle bij de gyn gehad op 35+4. Baarmoedermond zat nog helemaal dicht en de baby was nog niet ingedaald. (eerste kindje)

Nu lees ik dat de meeste baby's rond deze termijn zijn ingedaald. Nu heb ik hier wat rond opgezocht (mag ik eigenlijk niet doen ;)) en nu las ik dat als je baby niet indaalt, dit kan komen omdat je bekken niet breed genoeg is en de baby dus niet op een natuurlijke manier kan komen.

Nu begin ik al te denken dat ik één van die vrouwen ben en begin nu best wel te piekeren ;). Zou het liefst gewoon bevallen.

Bij wie was het eerste kindje rond deze termijn ook nog niet ingedaald en is nadien toch alles goed gekomen en ben je toch natuurlijk kunnen bevallen.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn kindje was ook niet ingedaald, lag wel met hoofd naar beneden en kon niet zo makkelijk meer uit mn bekken wippen.
    Ik was ingeleid ivm pre-eclampsie.
    Ik lag dus zo ie zo op bed.
    Je verloskundige kan je vertellen wat je kunt doen mochten je vliezen breken.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Mijn oudste daalde ook maar niet in. Volgens de vk een teken dat de bevalling nog wel even op zich zou laten wachten.... Met 39+3 begon de bevalling, hij is geboren met 39+4 en bleek een sterrenkijkertje met een groot hoofd. Hierdoor kon hij niet indalen. Hij is uiteindelijk met fundus-expressie geboren.

Sommige kindjes dalen gewoon pas tijdens de bevalling in. Het heeft ook voordelen, geen last van een hoofdje dat pijnlijk tegen je bekken aan drukt;)

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dat is waar, maar het maakt me toch een beetje ongerust ;). Hoofdje lag hier ook al mooi naar beneden en haar rugje lag langs de rechterkant. Hopelijk daalt ze nog in en tja anders zien we wel. Hoop op een gewone bevalling, maar als het niet anders kan, we hebben het niet voor het zeggen :D.

5. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb pas geleden een vergelijkbaar topic geopend! Want ik zat dus ook een beetje met hetzelfde, dat het leek alsof heel veel mensen met een nog niet ingedaalde baby uiteindelijk een moeilijke bevalling hebben gehad (ks, vacuumpomp etc.) Heb toch nog heel veel reacties gekregen van mensen bij wie het gewoon goed verliep, of bij wie de baby alsnog gewoon indaalde, maar pas later (dus na week 35). Maak je dus niet te veel zorgen. :)

6. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Hier iig een spoedks gehad omdat de bekken te klein waren.. nu bijna 38 wk en ook nog niet ingedaald en geplande ks omdat het waarschijnlijk weer niet gaat passen.. maar alles kan nog hoor!

7. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons kindje was steeds twijfel, met 36w leek hij ingedaald, de twee controles daarna ook. Toen met 39w toch weer buiten de bekken. Nu toch weer ingedaald. Pff word er niet goed van! maar de vk leek nu toch stelliger dat hij wel was ingedaald.
    Wat ik weet komt dit voor en hoeft het nog niets te betekenen voor de bevalling zelf, omdat het inderdaad ook nog tijdens de bevalling kan gebeuren. Alleen moet je bij het breken van je vliezen bij een niet ingedaald kind gaan liggen.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hier was mijn dochter pas met 37+ 6 ingedaald en 4 dagen later geboren. Geheel via de gewone weg en binnen 3 uur. Het is heel onpraktisch als ze niet ingedaald zijn. Nog minder longinhoud en nog minder kunnen eten en bewegen.

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Het is inderdaad niet zo praktisch. Heel snel buiten adem en dat vervelende maagzuur, om gek van te worden :(. Maar we kunnen niet anders dan afwachten ;).

Deel Deze Pagina