Nee is niet standaard, je glucosespiegel wordt wel standaard getest. en bij mij was het op het randje, dus ze wilde voor de zekerheid een uitgebreider onderzoek hebben. heb zelf het vermoeden dat het komt omdat ik een kwartiertje voor het bloedonderzoek kauwgom genomen had die niet suikervrij is... ff niet bij nagedacht dus! terwijl ze me er nog voor gewaarschuwd had! En dat was ik dus ff vergeten...
@miek, wat rot joh en nuchter zijn en vieze drankjes en dan nog zo lang wachtten ook...Vroeger had ik nooit geen moeite met niet eten maar moet er nu echt niet aan denken. Ik heb de standaart bloedtest ook nuchter gedaan maar het eerste wat ik daarna deed was ETEN Vrij rustig hier voor de rest. Wel herkenbaar dat iedereen zo moe is. Heb ik zelf ook nogal last van. Extra moe door een abces wat mij de afgelopen dagen heeft gepest. Vannacht gelukkig open gegaan dus mijn dag kan niet meer stuk . Morgen de termijn echo. Heel benieuwd hoe het gaat met de kleine en of we nog steeds op 22 januari staan. SPANNEND!!!! Ga zo maar even boodschappen doen en wat achterstallig onderhoud haha stofzuigen enz, aflopen dagen niks kunnen doen, zitten/lopen deed zoooo zeer maar kan er nu gelukkig weer tegenaan Fijne dag ladies
Miek wat een rot start van de dag met zo'n onderzoek... Met hoeveel weken krijg je eigenlijk je eerste bloed onderzoek? En tnx voor de tip mbt de kauwgom. Spannend Besjes, ga je je echo wel ffies showen hier Ik heb vandaag de voorbereidingen getroffen voor het maken van een taart voor zaterdag, via die manier gaan wij het aan mijn schoonfam vertellen, super benieuwd naar hun reactie! En voor mijn zusje het boek 'Tante' besteld, zag er zo leuk uit en zij gaat voor de 1e keer tante worden dus kan goed van pas komen.
Jaa natuurlijk ga ik showen kim . Ik weet niet precies wat normaal is wat betreft de bloedtest. Ik kreeg de vorige keer een briefje mee en voor morgen moest ik ff langs gaan om bloed te prikken. Ik moest naar een prikpunt, misschien kan het bij jou bij de verloskundige zelf, geen idee wat normaal is haha Leuk idee om het met een taart te vertellen En dat boekje met tante is ook wel een leuke tip. Mijn zusje word ook voor het eerst tante, ze is nu al helemaal in de wolken
Ik kreeg het formulier mee en kon het gelijk met de termijnecho doen in het zh. 5 buisjes! :O Leuk idee om te vertellen Kim! Spannend Besjes, succes morgen!
Hoi dames, tijdje stil geweest hier, sorry! Fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen, en die kwaaltjes.... Het hoort er bij zeggen ze, maar ik ben nog steeds 24u per dag misselijk, heb de afgelopen 4 weken nauwelijks gegeten en kan inmiddels bijna m'n bed niet meer uit van beroerdheid! En ik ben in 4 weken tijd al 5 kilo afgevallen terwijl dat niet echt hard nodig was zeg maar. Ben wel aardig aan het herstellen van de operatie van vorige week, maar door het grondige tekort aan voedingsstoffen wil dat ook maar moeizaam gaan. Heb zo een afspraak bij de huisarts, kijken of ik medicijnen tegen de misselijkheid kan krijgen (die zijn er) en hopen dat dat iets helpt zodat ik in ieder geval weer kan eten! Want kwaaltjes horen erbij, maar dit is niet gezond .
Hey Minime! Oei dat is idd wel erg naar 5 kilo in 4 weken afvallen! Ik ben 1,5 kilo kwijt afgelopen 5 weken. dat valt dan nog mee! Ze hebben er idd wel medicijnen voor en t schijnt dat het ook helpt dus zal voor je duimen! Herstel je al een beetje van de operatie? Je krijgt wel alles tegelijk zeg... pff! Sterkte meissie!
Krijg gelukkig medicatie, hoop dat het helpt! De huisarts vond het ook wel wat veel inderdaad! Pfff lastige keuze hier. Mijn vriend zoekt een nieuwe baan, hij werkte voorheen 40 uur in 4 dagen. Hij heeft net een aanbod gehad voor 4 dagen maar dan 80% uren. 4 dagen omdat hij 1 dag per week naar school gaat, hij doet nog een hbo studie. Het betekend wel minder salaris natuurlijk, minder uren en de basis is ongeveer hetzelfde. Nu krijg ik nog een ziektewet uitkering, maar dat blijft niet eeuwig, ik zal waarschijnlijk afgekeurd worden voor de wia omdat ze mijn ziekte niet 'erkennen' en vinden dat ik gewoon 100% moet werken (hoe kunnen ze me niet vertellen). Maar goed, mijn inkomen zal dus wegvallen en dat van hem wordt dus lager als hij deze baan aanneemt! Hij past wel goed bij zijn studie en het lijkt hem heel leuk, dus wat is wijsheid? Ik vind het moeilijk, we zijn al zo zwaar gekelderd in inkomen de laatste jaren, en op deze manier wordt het alleen maar erger! Maarja, geen baan is ook geen optie en hij wil ook liever niet terug het restaurant in met lange dagen tot in de nacht... Sorry voor het lange verhaal, iemand goede raad?
Fijn iig dat je medicatie krijgt! Tja dat is idd een lastige keuze. Als hij voor de nieuwe baan kiest, is het dan een 'start'salaris? Dat hij dus dan bijv. volgend jaar of daarop meer gaat verdienen? Als het bij zijn studie past is dat wel aanlokkelijker. Hoe lang moet hij nog over zijn studie doen? Maar kan aan de andere kant ook weer snappen dat jullie dan minder inkomen hebben. Is echt super lastig dit! Wij hebben 5 jaar geleden ook zo'n soort gelijke situatie gehad. VL heeft dus wel voor de baan gekozen die beter bij zijn profiel past maar wel met minder salaris toen. Is na een jaar wel meer geworden. Uiteindelijk voor ons zelf begonnen maar dat is een ander verhaal. Succes en sterkte met deze beslissing!
@mimime, Je hebt ook zoveel achter de rug. Hoop dat je je door de medicijnen snel wat beter gaat voelen. Wat betreft de baan, hij kan er voor kiezen om in zijn huidige baan te blijven zitten en meer te verdienen, maar voelt hij zich daar gelukkig bij? Dat is vooral belangrijk.. Als hij denkt dat hij zich in de nieuwe baan gelukkiger voelt dan zou ik daar voor gaan. Als hij zich in zijn huidige baan nog goed voelt, zou ik lekker blijven zitten. Gister hebben wij de intake gehad en ook even een snelle echo. Baby gezien en hartje zien kloppen, bijzonder he! Volgende week hebben we de echte echo. x
@mimime, hopelijk werkt die medicatie, kun je in ieder geval knap eten. 5 kilo afvallen is inderdaad wel wat veel. Hopelijk herstel je ook wat makkelijker als je wat beter kan eten. Over je dilemma, moeilijk moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen, eigenlijk wat babe ook al zegt, doen waar hij/jullie het gelukkigst van worden, en daar heeft geld niets mee te maken. Vandaag de termijn echo gehad. Ben 2 dagen later gezet. Nu 10 wk en 6dgn, uitgerekend op 24 januari. Zal zo met mijn tel even fototjes plaatsen typen op mijn mobiel is een hel dus dat maar even op de laptop gedaan haha wat een technologie ook he
Wauw besjes wat mooi!! Dank dames, wat wel even belangrijk is, hij heeft geen baan op dit moment!! Dus gaan er sowieso heel erg op vooruit, dat vooropgesteld! Maar hij kan in september ook ergens anders starten, in een restaurant. Maar dan moet hij ook veel meer uren maken, en hij is zijn studie gaan doen om les te gaan geven! Deze kans krijgt hij nu, dus in dat opzicht is het super! Er loopt nu nog een onderhandeling over het salaris, we horen morgen meer, en dan is net als het goed is rond. Want hij wil het inderdaad graag, dus ik zei ook dat hij het dan zeker moet doen! Want hier wordt hij het gelukkigste van!
Goed weer iets van je te horen Mimime, rot dat je je nog zo beroerd voelt, hopelijk slaat de medicatie aan. Mijn eerste ingeving voor je partner is, gaan voor de baan waar hij zich er het gelukkigst voelt, dat is tenslotte ook beter voor jullie relatie Hopelijk gaat hij eruit komen in de salarisonderhandelingen, en idd bestaat de kans dat zijn salaris gaat groeien met de jaren. En hoe het met jou zit mbt inkomen, dat zie je dan wel weer. In ergste geval moet je werken, probeer je dat een paar dagen/weken, en wanneer dat niet gaat, weer de ziektewet in... Maarja die stress wil je ook niet natuurlijk. Probeer een arts of behandelaar achter je te krijgen. En Besjes! Wauw wat een super mooie echo, echt al een minimensje met alles erop en eraan! Leuk om te zien hoor! En dat beentje, echt lief
hoi dames, ook ik mag me nu hierbij aansluiten @kimmarijn de taart is erg leuk geworden. ben benieuwd naar de reacties
Wat een verhalen weer dames @mimime Wat een gedoe zeg!! Ik hoop dat je snel opknapt, heb je primperan gekregen? Al iets bekend over de baan van VL? @besjes wauwsw mooie echo en iets verder zijn is altijd leuk! @kimmarijn Hele mooie taart! Ik ben zelf ook nogal een bak fanaat dus vin het leuk om te zien ik ben heel benieuwd naar de reacties! Wist niemand het nog? @les87 Gefeliciteerd!! Hoe voel je, je? Nou hier komen en gaan de kwaaltjes, maar de moeheid blijft. Ik slaap heeeeeel veel, manlief vind het erg gezellig NOT Ach verder weinig te klagen Echt super misselijk ben ik niet, alleen met vlagen. Alleen veel soorten eten en luchtjes staan me enorm tegen. Dus ik eet vanalles door elkaar hihi. Nou vandaag en morgen werken tot 13.00, en daarna lekker genieten van het mooie weer Fijn weekend!!
Klein er zit niets anders op dan gewoon blijven toegeven aan de moeheid. Mijn partner kan ook zo lekker klagen hierover hihi... Alleen mijn moeder en een vriendin weten het, en straks dus mijn schoonfam. Ik hoop het morgen aan mijn vader te kunnen vertellen en snel daarna aan mijn zusje. En na de 12weken mag iedereen het weten hihi
Op zich voel ik me wel goed. Heb veel last van me borsten en ben vooral in de avond misselijk en merk dat ik eerder moe begin te worden. Vandaag gezellig met vrienden bbq en verder het weekend lekker niks doen en geniete van het weer.