Ons eerste kindje is op komst!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mimime, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ja natuurlijk!! Ik ben ook wel een beetje verwend met alle info van mijn moeder de kraamverzorgster haha. Daardoor wist ik ook, dat deze groep vol zou zitten als ik bijv. Nu pas zou bellen. Bij het bureau van mijn moeder is dat ook zo, iedereen belt al met 5-6 weken:$ idioot eigenlijk hè!!?

Ik las ergens of ik een foto willen plaatsen van mijn buik?? Zullen we allemaal dan?? Kunnen we een beetje vergelijken:)

2. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Blij dat alles goed is Miek en mimime :D Leuke echo Mimime :D

En wat veel bij elkaar uit de buurt zeg :D. Ik kom zelf uit west-friesland dus dat is niet echt in het midden van het land haha. Maar werk in amsterdam dat is al wat meer richting het midden :p

Hier af en toe stemmingswisselingen maar komt misschien ook door het stoppen met roken, daar word ik soms behoorlijk chaggie van. Verder eigenlijk nergens last van, en net als jij Miek maak ik me daardoor soms juist zorgen, gaat het allemaal wel goed, ik voel nix....

Ik heb zelf ook al kraamzorg aangevraagd via de zorgverzekering had alleen mijn uitgerekende datum een maand te laat gezet :S niet echt aan het opletten denk ik maar gelukkig een brief gehad waarin ik dat nog kon veranderen :D

3. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens al gekeken naar een zwangerschapscurses? Mijn vk zei dat ze wel aanraden een curses te doen, maar moest zelf maar even rondkijken wat er bij mij past. Er word bij ons in het dorp samen zwanger curses gedaan voor jou en je partner en dan met max 4 stellen. Lijkt mij wel wat, is na dat de baby's er zijn ook nog een terugkom dag :D. Moet het nog even over hebben met ml maar die lag al in bed toen ik thuis kwam :(

4. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    @besjes. Vk hier raadde dat ook aan! Ze hebben binnen hun eign praktijk ook een aantal voorlichtingsavonden. Geen idee wat ik zou willen, wel een borstvoedingscursus denk ik.
    Gym of zwemmen leek mij ook wel leuk:)

5. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Zwemmen lijkt mij opzich ook wel wat maar ik heb nogal vaak last van HS (kort door de bocht enorme puisten in mijn lies) en dan ga ik liever niet in bikini of badpak, schaam me rot ziet er niet uit daar beneden. Maar wie weet had ik twee weken terug de laatste en ben ik er voorlopig vanaf, kan ik altijd nog het zwembad in duiken :D Over borstvoeding wat voorlichting lijkt mij ook wel handig maar dat word in die samen zwangercurses ook meegenomen. is geloof ik 9 weken en omdat ik aanvullend verzekerd ben word het nog vergoed ook :D

6. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Owhja hier in de buurt ook veel yoga maar daar krijg ik een heeel zweverig idee bij hihi

7. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Mijn vlos raadde het ook aan, die gaat tzt advies geven wat voor cursus. Gym en zwemmen lijkt mij ook leuk!
    @klein, als het goed is heb ik ook een buikfoto hier al op gezet, maar is wel leuk als iedereen het doet! :D

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dag dames!
    Ben vanochtend toch maar even langs het zkh geweest ivm klachten. Zat al weer helemaal in de stress. Maar goed, bloed geprikt, urine was goed en het meest belangrijke.. de echo was goed :D heb een nieuwe uitgerekende datum. Combinatietest en 20wekenecho staan ook al vast. Meteen maar even de verloskundige gebeld en maar even oriënteren op kraamzorg.

Poeh! Dat wilde ik even kwijt!

9. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Fijn Lies! Weer een hele geruststelling! Bij mij zei de vlos dat na 9 weken een miskraam bijna niet meer voor komt. Miss helpt dat een beetje? Je bent al bijna 10 weken! :)

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dankje Miek! Ja dat zeiden ze inderdaad de vorige keer ook tegen mij maar toen was het kindje overleden met 10w3d.. Maar voor nu een hele geruststelling!
    Hoe gaat het daar?

11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Oh dat is naar zeg! Snap echt dat je je dan veel drukker maakt!
    Hier gaat alles z'n gangetje, net weer ff de hormonen die opspelen...:(
    Zakt gelukkig al weer af! Pfff hoop echt dat dat na de zwangerschap heel snel verdwijnt! Wordt nu dus hormoonbommetje genoemd...;)
    Normaal kan ik er om lachen maar net ff niet!

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha oh ja ik ben volgens mij ook echt een ramp voor mn vriend. Ik probeer mn best te doen en zeg ook altijd wel sorry als ik achteraf een beetje stom reageerde op iets. Van die kleine dingetjes die je gewoon niet kan hebben ofzo.

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Hihi idd ja! t is af en toe echt erg...:$
    Zeg ook sorry achteraf en soms aan het begin van de dag alvast...
    Ik maak me nu gewoon veel drukker dan anders en VL zegt, joh dat komt wel goed. Dat kan ik nu dus echt niet begrijpen. Terwijl ik voor m'n zwangerschap ook zo dacht!
    Hoop echt dat het over gaat. Zal haast wel denk ik! (hoop ik);)

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hmm ja gaat vast over! En die mannen moeten het maar voor lief nemen hoor, het is voor een goed doel.

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Fijn lies dat me weer gerustgesteld bent!
    Hier ook aangemeld bij de kraamzorg, de kraamvogel.
    En het pakket aangevraagd bij de zorgverzekeraar.

Denk dat het de cursus samen zwanger wordt, maar ik weet niet of dat gaat met de nieuwe baan van mijn vriend :(
    En ik wil gaan zwemmen, maar hier in amersfoort is het alleen op woensdag avond en dat is de enige avond dat ik niet kan, dan geef ik les! Echt zo balen!
    Dus nu op zoek in Soest, Leusden ofzo

16. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ehm samen bevallen haha

17. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    @Lies is ook zo! Maar blijf het vervelend vinden, ken me zelf af en toe gewoon niet!
    @ Mimime, ja ik wil ook graag op cursus. Zwemmen lijkt me sowieso leuk en prettig! ga ik hier ook ff uitzoeken welke dag het is.
    Ja dat is wel balen dat dat de enige dag is dat je niet kan! :(

18. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ja ik baal ook wel! Als ik naar Soest of Leusden ofzo moet, moet ik straks altijd met de auto omdat ik tegen die tijd denk ik maar kleine stukjes wil fietsen. Maarja dat is niet ander, gaat vriendlief maar lekker fietsen naar zijn werk haha!

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh haha ik las zelfs samen zwanger worden :'D

Maar zwemmen is inderdaad een leuk iets! Waar in amersfoort woon je? Soest leusden en hoogland zijn ook niet zo ver weg :) Als je info hebt hoor ik het graag! En als ik mag vragen, waarom de kraamvogel?
    Ben me er nu toch maar voorzichtig in gaan verdiepen ;)

@miek, Ja erg hoor! Dat heb ik ook! Kan echt moeite met de kleinste dingen hebben tegenwoordig terwijl ik vroeger heel makkelijk was.. Misschien word het nog minder als die hormonen een beetje gaan stabiliseren

20. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik woon over een paar weken vlakbij de flint! Klopt ook dat Soest enzo niet zo ver is hoor, maar Sportfondsebad had ik wel zo makkelijk gevonden haha!

De kraamvogel vond ik een fijne site, erg duidelijk, verder vond ik het lastig kiezen, had nergens een speciaal gevoel bij.
    Hier ook info over voeding en ze hebben opstartzorg, extra kraamzorg voor als je uit het ziekenhuis komt, en met mijn ziekte ME, kunnen we bij thuiskomst smiddags of savonds wel iets extra hulp gebruiken denk ik. At is bij hen dus mogelijk!

Deel Deze Pagina