@Lies1611, wat vervelend zeg voel je je nou ook anders dan de vorige keren? En ja als het goed is kan je vanaf 16 weken al goed het geslacht zien, dan is het iniedergeval al 'ontwikkeld'
@lies, lijkt me zo erg om mee te maken. Ik ben nu 10 weken en soms ben ik ook heel bang dat het hartje niet meer klopt, je leest het zo vaak. Hoe voel je je nu? Anders of het zelfde? Ik hoop zo voor jou dat 3 keer scheepsrecht is! @anke, zo fijn dat je al in zo'n blije periode zit, ik hoop alleen maar dat dat ons ook gegunt is, want als ik kijk hoeveel stres de beeb nu voorduren heeft in mijn buik dan maak ik me daar toch echt zorgen over. Heb jij je ook zo gestrest gevoeld?
@Babe86, ja ik heb verschrikkelijk veel stress gehad.. ik zat in mn examenjaar van de havo maar kon echt niet meer naar school voelde me zo beroerd en vermoeid! Daardoor mocht ik de laatste tentamenweek niet doen en zonder die tentamens geen examen.. Veel stress van gehad maar de keus gemaakt gewoon school te laten vallen, inhalen lukte toch niet meer. Vervolgens ben ik ook nog aan de kant gezet door mn werk.. ze zagen het niet meer zitten ( 1 week voor mn zwangerschap werd me nog contractverlenging beloofd ).. via de telefoon te horen gekregen dat dat niet doorging ( ja via de TELEFOON ). En dan nog het feit dat mn vriend samenwoonde met zn broertje ( niet echt een ondernemend type ), ik wou zo snel mogelijk bij mn vriend intrekken en de flat opknappen ( het leek heel erg op een keet, werd binnen gerookt etc ). Ik rookte zelf ook best veel, wel heftig om in 1 klap te stoppen, zorgt ook voor veel stress. Maar kon het gewoon niet meer! Niet nu er een wezentje in me groeit. Nu achteraf is alles goed gegaan, kan altijd weer mbo opleiding gaan doen wanneer ik wil. Zonder werk kan ik nu lekker fulltime genieten van mn buikje, zoveel uren werkte ik ook al niet en we redden het makkelijk van mn vriend zn salaris. Zn broertje heeft snel een kamer gevonden ( heel veel gepusht ) En ons appartement is nu super mooi opgeknapt en rookvrij. En dan ook nog.... gaan we trouwen op 30 september! Zo zie je maar, na regen komt altijd zonneschijn. Eerste 12 weken zijn altijd spannend, maar zolang je er een goed gevoel bij hebt komt het allemaal wel goed denk ik...
@Babe&Anke, Het is heel raar maar alle drie de zwangerschappen waren anders. De eerste had ik nergens last van afgezien mn boobs. De tweede was echt een verschrikking, overgeven bij het leven waardoor normaal functioneren ook niet meer mogelijk was (maar dat kwam doordat een mola extra hcg aanmaakt) en deze zwangerschap is alles met vlagen. De ene dag niet misselijk, de andere dag zit ik bij het toilet. Verder heel moe, maar dat was de vorige keer ook zo. Alleen de buikpijn heb ik nooit eerder gehad. Kwaaltjes zeggen helaas niet zo veel, blijft afwachten!
@Lies1611, je voelt je iniedergeval goed zwanger! lees vaak genoeg dingen dat meiden het niet vertrouwen omdat ze zich niet zwanger voelen.. doordat je je zo voelt betekend het wel dat er veel gebeurt in je lichaam! Duim voor je dat alles goed gaat deze keer, is het gevaar geweken als je de 12 weken voorbij bent?
Ik hoop het! Er is nooit onderzoek gedaan naar de reden van miskramen (pure pech en pure pech?) Ben nooit verder gekomen dan 10w3d. We houden hoop!
@anke, bedankt voor je uitgebreide reactie, wel een mooi verhaal moet ik zeggen dat het goede einde Je werk mag je trouwens helemaal niet ontslaan als je hebt gecommuniceerd dat je zwanger bent en je bent al 12 weken! Was dat het geval? Dan zou ik er alsnog werk van maken, zeker als ze voor dat ze het wisten een contract verlenging hadden belooft. Of heb je gewoon helemaal geen zin meer om je daar druk om te maken? Kan ik me ook wel voorstellen. Maar wat leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd!! En wat fijn dat alles goed is gekomen en je lekker in je in appartement zit! Ik ben dus niet enige die loopt te stressen, gelukkig, er is nog hoop @Lies, Klinkt op een of andere manier alsof deze zwangerschap stabieler is voor je. Dat is voor mij gevoel een goed teken. Ik hoop zo voor jou dat je deze zwangerschap lekker uitdraagt en straks een mooi kindje kan vasthouden. Knap hoor dat je er zo nuchter in kan staan.
Nou ik heb mn periodes hoor.. Die hormonen opzich kunnen al vervelend zijn En gelukkig is mijn vriend over het algemeen super begripvol dus heb wel iemand om mee te praten als ik het even niet meer zie zitten
@Babe86, zou er inderdaad achteraan kunnen gaan maar zit niet te wachten op zo'n heel traject met rechtzaken.. niet meer aan denken en gwn verder gaan. En meiden.. Ik heb net een pretecho gehad, en jawel.. we krijgen een ZOON! Echt een verassing 3 weken geleden werd nog gezegt dat het een meisje was, ben blij dat ik deze echo heb gedaan! Hij zat al aan zn neusje te krabben.. ben helemaal verliefd!
Wat veel te lezen ineens. @anke gefeliciteerd Hier ook al 2 nw bh's gekocht ivm andere iets te kleine waren, heb ze alleen dan wel in de uitverkoop gekocht (scheelt toch iets). Vl. Kan al zien dat me buikje al iets aan het groeien en en nog erger bij me borsten. Hoop dat het niet al te snel goed zichtbaar is om het voor me te zouden. Willen namelijk wachten tot de eerste echo. Schoonmoeder 2dgn later het als kado geven.
Jeetje wat een hoop gekletst. Gezellig hoor. @mimime. Jij ook al deze fijne ziekte. Echt klote he. Maar we slepen ons er wel doorheen. @anke. Mooie echo's en buik zeg. En een jongen zie ik. Super leuk. Kan je echt blauw gaan shoppen. @lies. Jij ook al 2 x ellende meegemaakt. 3 x scheepsrecht meis. Deze x blijft het ook bij ons goed gaan. Wie hebben er deze week nog meer echo's? Ik mag donderdag weer. Hoop zo dat ik deze x goed nieuws krijg. Zo spannend de eerste 12 weken. Zo. Nu ff eten maken
Hij gaat Dustin Jurjen Bernt heten, mijn vader heet Jurjen en mn vriend zn vader heet Bert ( geboortenaam Bernt ) en dit houden we nog geheim voor ze! Toch leuk als ze dan het kaartje krijgen! Foto's zet ik er binnenkort we hebben een dvd mee gekregen en hij is nu al zo groot dat hij niet in een x in beeld past zal even kijken of ik wat mooie plaatjes van de dvd af kan halen. Zijn al wezen shoppen! Kamertje zelf was gelukkig grijs, lagen alleen wat hello kitty dingen in, dus nu vervangen door cars en blauw beddengoed etc dus kleurt al mooi blauw ( foto komt ook binnenkort wel even! )
@anke. Wat leuk dat jullie de naam al weten. Leuk voor de opa's dat jullie hem vernoemen. Ik heb net ff een foto gemaakt van mijn bolletje (darmenbuikje)
Ja Jennifer, we komen er wel! Hier ook een mooi bolletje. Wat ik grappig vind is dat ik nu 'echte' zwanger bolling begin te zien helemaal onderin bij mijn schaambeen, daar wordt het nu ook echt dikker! Het buikje zelf is volgens mij alleen maar darm haha! Bh's..... Wat een drama, meegroeibh's geprobeerd, wat een krengen. Voor de zwangerschap had ik 75E, en nu wil ik het eigenlijk niet op laten meten, maar m'n bh's zitten echt zwaar klote. Denk dat ik over een paar weken maar een gewone nieuwe ga kopen.
@mimime. Haha. Ja is denk ik ook een darmenbuikje. Ben echt benieuwd hoe onze buikjes eruit zien over een paar weekjes. Jeetje jij hebt dus al een behoorlijke cup zeg. Dat lijkt me best lastig. Hoop voor je dat ze niet al teveel groeien. Ik heb normaal een b cup en daar puil ik inmiddels ook bijna uit. Heb ook zo een meegroei gepast. Wat zijn die dingen lelijk zeg. Dat wordt hem niet. Dan idd maar een nieuwe kopen. Voordeel bij mij is dat ik ze gewoon bij h&m kan kopen. Kost gelukkig niet zoveel.
Ja en daar is mijn nadeel! De enige bh's die goed zitten en stevig genoeg zijn, beginnen meestal pas bij 80,- dus voor even een nieue bh kopen vind ik maar niks! Wie weet hoe snel ik er weer uitgroei! En idd ik vind dat het ergste eigenlijk, dat m'n borsten nog meer groeien, ze zijn altijd al wat buiten proporties groot, en nu dus nog erger Maarja het hoort erbij!