Hallo allemaal! Van de VK had ik gehoord dat ik voor de 37 weken even bij de thuiszorg langs moest gaan om klossen te halen voor het bed en een ondersteek (po). Vandaag ging ik dus langs bij de thuiszorg en behalve de klossen en de ondersteek bood ze me ook een ruggensteun aan. Zoiets: http://www.garantomatic.nl/pix/products ... _27555.jpg. Deze krijg je ook gewoon vergoed van je verzekering en mocht ik dus gewoon meenemen. Ideaal! Nu vroeg ik me af wat jullie allemaal geleend hebben bij de thuiszorg? Zijn er nog meer van dit soort handige hulpmiddeltjes te krijgen? Ik ben benieuwd! Groetjes!
Ik had bij de thuiszorg ook de klossen, maar na de bevalling ook een weegschaal en een elektrische kolf gehuurd.
Ik ben vandaag ook die klossen gaan haln maar niemand had tegen mij iets over een ondersteek gezegd. Toen ze dit dus zojuist vroegen heb ik nee gezegd, ohoh. En ik heb ook nee gezegd tegen de ruggensteun.... Gelukkig zit hij totaal niet in de buurt!
hoi hoi heb aleen de klossen gekregen en geen ondersteek die blijk je niet nodig te hebben als je in het ziekenhuis bevalt en ook geen rugesteun zal wel handig zijn soms
Die ruggen steunen zijn ontzettend fijn! Die heb ik bij de 2e ook gehad. Heb nu een bed die ik electrisch zo kan zetten dat ik rechtop kan zitten dus die haal ik niet. Mn bed is uit zichzelf al hoog genoeg...dus klossen hoef ik ook niet. Wil wel ter zijner tijd een kolf apparaat halen om eens te proberen of het dit keer wel wil lukken. Het is bij mij al 2 x mis gegaan om te proberen af te kolven...dus huur het ding liever eerst voor het weer niet lukt en ik zon duur ding heb liggen voor niks. Wil ook n sluitlaken halen...die kon je daar toch ook kopen/huren heh?
ruggensteum ga ik dan ook maar vragen, heb ik de 1e keer echt gemist! Weegschaal moesten wij huren voor 30 euro of zo, maar mijn dochter was prachtig op gewicht, odoe ik nu dus ook niet meer
Alleen de ondersteek, maar vind zo'n ruggesteun ook erg interessant... Morgen maar even bellen, vandaag echt nergens zin in....
Ruggesteun vond ik ideaal! Dat wist ik bij de eerste nog niet. 2x een keizersnee gehad en dan is het geen pretje om je vanuit ligstand omhoog te hijsen die eerste tijd. Maar waarschijnlijk ook bij een natuurlijke bevalling kan het heel fijn zijn denk ik. Oh en dat heb ik beide keren in het ziekenhuis zo fijn gevonden: zo'n 'papegaai', zo'n driehoek waar je je aan kan ophijsen die boven je bed hangt. Die schijn je ook bij de thuiszorg te kunnen lenen. Hoorde dat pas achteraf maar dat had me heel fijn geleken!
Ik had alleen klossen en ondersteek, maar heb ook gehoord van iemand die er een douchekruk vandaan had. Superhandig! (Ik heb zelf een plastic tuinkrukje onder de douche gezet, daar heb ik zeker anderhalf uur op gezeten om rugweeën weg te puffen - vind zo'n krukje dus écht een aanrader)
Helemaal niets.... Klossen had ik niet, maar gewoon kratten met planken erop.... was super stevig...! En beviel in het ziekenhuis.. dus voor de rest niets nodig.... Heb trouwens zowiezo al een bed wat electrisch versteld kan worden, ideaal voor de kraamtijd!
ik heb maandag de klossen gehaald en die vrouw vroeg of ik een rusgsteun lenen wilde omdat die erg handig was dat heb ik indd gedaan en dat ding is super handig een ondersteek vond ik niet nodig beval zo ie zo in het ziekenhuis en voor thuis vind ik het niet nodig