Oh meis ik breek echt bij het zien van je foto's. Wat een ontzettend mooi mannetje, en het lijkt me zo onwerkelijk dat hij er niet meer is. Lijkt me idd ook heel moeilijk en confronterend dat je niks jongensachtigs meer hebt. Ik snap wat je bedoeld, natuurlijk hou je van je dochters, dat heeft daar niks mee te maken. Maar doordat je verder geen jongens hebt, maakt dat het contrast nog even erger. Vind het ook echt heel erg van je huisbaas, nu opeens kan er wel een nieuwe boiler worden opgehangen, lekker schijnheilig! Kan me voorstellen dat je er goed boos om bent geworden! Die vent zou geen huisbaas mogen zijn, wat een *&%! Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen, wat een nachtmerrie leven jullie in. Dikke knuffel!
De ergste nachtmerrie van iedere ouder. Jullie knappe ventje is jullie ontnomen door nalatigheid. Vreselijk. Ik heb er echt geen woorden voor en kan niks anders dan jullie heel erg veel sterkte wensen met het verlies van jullie zonnetje.
Ik heb al 's eerder jou/jullie verhaal gelezen...ik weet niet goed wat te zeggen..ik voel wel plaatsvervangende boosheid, verdriet, en de enorme leegte die er ontstaan is en die jij dagelijks moet voelen... Jouw woorden over geen autootjes meer uitkiezen en, het 'stoere' raakte mij enorm... meis ik voel niet wat jij voelt(het is mij wel op een andere manier overkomen), want het was jou/jullie mannetje, heinneringen, de dagelijkse confrontaties, de enorme leegte.... Zoals ik het lees is al hierboven gezegd, NALATIGHEID, ten koste van mensen/kinderlevens! Mijn verhaal staat hierboven...ik zou je zo een kuffel kunnen geven...
jeetje, wat ontzettend verschrikkelijk. Wat een prachtig ventje hadden jullie, een heerlijk mannetje zo te zien op de foto's! Wat een gemis. Heel veel sterkte.
Vind echt ontzettend vervelend wat er gebeurd is voor jullie, en dat jullie zoontje door zoiets moest sterven. Maar je vertelt (nav wat ik vind op internet althans) niet het hele verhaal (wil nu echt niet lullig doen maar het wringt gewoon, kan er niet aan doen) Jullie werden diezelfde nacht nog door de politie opgepakt omdat er een cannabisplantage stond in jullie berging, en jullie waren daarvan op de hoogte... Kan me niet voorstellen dat je dergelijke dingen in je huis wil als je zo jonge kinderen hebt, sorry. Dat er dan niet zo nauw op verwarming gelet wordt lijkt me ook wel logisch, want vanaf er een nieuwe ketel moest komen, zou die plantage ook boven water komen... Moest dit even kwijt, sorry, veel sterkte met jullie verlies.
Staat zelfs ergens bij dat de plantage in zijn slaapkamertje was... maar dat hoop ik echt van niet want dat zou echt te zielig zijn Nogmaals sorry hiervoor maar vind het echt zo zielig... wil je hiermee ook niet aanvallen of zo, kan best dat op internet dingen staan die niet volledig waar zijn (hoewel op verschillende sites hetzelfde wordt gezegd)
Ik heb geen verstand van plantages etc.. ik keur het zeker niet goed. Het is inderdaad extra info die wel een duidelijker beeld geeft van hoe en wat er gebeurd kan zijn. Maar dat neemt niet de pijn en het verdriet weg. En ik denk dat je nu ook nog moet leren leven met een schuldgevoel. En krijg je dubbel levenslang. En daarom zij wij er op het forum, niet om iemand terecht te wijzen, daar zijn andere plekken en mensen voor. En dat zal vast al gebeurd zijn mocht dat zo zijn geweest. Hier gaat het om vedriet verwerking, een hand onder je schouder of herkenning(hoe erg ook). Ik krijg er kippevel van bij het idee om nooit meer in de woorden als 'stoer' en 'jongensmama' te moeten denken. Hoe ervaren je dochters het gemis en je man? Ik denk niet dat je een vierde voor de verkeerde redenen zou kunnen nemen zoals je het uitlegt. Een nieuw kindje kan hem niet vervangen, maar kan het verdriet wel wat meer op de achtergrond verplaatsen doordat er weer nieuwe mooie gebeurtenissen in je leven komen. Vergeten zul je hem toch nooit! Wij hebben iig de rookmelders afgelopen week opgehangen. Co melders zouden we niet nodig hebben ivm nieuwe verwarming. Mooie foto's van je mannetje. Wat zal hij een mooie ster zijn die over jullie waakt en schittert.
Oh wat een prachtig kereltje! Ik zit hier met kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat verschrikkelijk. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen...
Wat een mooi mannetje zeg.. Wat vreselijk dat jullie hem nu moeten missen.. Woorden schieten te kort. Heel veel sterkte toegewenst voor jou, je man en je meiden.
Hoe het ook komt en wat voor 'praktijken' er dan wel of niet plaats hebben gevonden. Dit gun je niemand! Niemand wilt zijn kind verliezen, het is het mooiste en kostbaarste wat je kunt en mag hebben. Is onvervangbaar en je hebt als ouders na zo'n verlies levenslang! Sterkte, en jeej wat was het een mooi mannetje!
Dat vind ik ook. Nee het is niet goed te praten, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om een kindje te verliezen en de ouders ongetwijfeld nooit geweten hebben dat dit het gevolg zou zijn anders hadden ze het nooit gedaan... Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!
Plantage of geen plantage, het interesseerd me niet (hoewel ik het wel netjes vind om een héél verhaal neer te zetten als je hier post). Al waren jullie de grootste drugdealers van Nederland, dan deed het jullie alsnog evenveel pijn als ons, bij het verliezen van een kindje. Edit; oké, ik zie dat de politie inderdaad gemeld heeft dat de plantage op dezelfde kamer was als waar het kindje sliep en dat de omgebouwde verwarmingsinstallatie een oorzaak kan zijn geweest. Dat veranderd de zaak natuurlijk wel een beetje. Maar denk dat de ouders wel genoeg gestraft zijn met het feit dat ze misschien hun kindje wel zelf (onbewust) gedood hebben. Moet er niet aan denken om met dat feit te moeten leven. Lijkt me méér dan genoeg straf, verschrikkelijk! Vind het wel niet netjes om de huurbaas er dan zo op te zetten, terwijl hij misschien helemaal niets te maken heeft met de dood van jullie kindje. Toch heel veel sterkte!
Och wat vreselijk om je kindje te verliezen! Poeh tranen in mijn ogen bij het zien van zijn foto's!!! Ik wil jullie veel sterkte wensen met het verlies van jullie zoon. De situatie hoe die ook geweest is, moeten jullie mee leren leven en dat zal al moeilijk genoeg zijn, daarom oordeel ik er ook niet over. Het doet mijn moederhart pijn en verdriet om jullie verdriet te lezen!
meisje89 BEDANKT voor de verheldering hier... misschien is de reden dat het hele verhaal hier niet staat omdat ik het hele verhaal niet MAG melden omdat dit nog in een rechtzaak moet voorkomen... maar anyway... aangezien ik hier duidelijk het gevoel krijg dat de media allesinds wel volledig geloofd wordt ongeacht dat ze ZEKER niet altijd de waarheid vertellen en ze merendeels gewoon verdraaien voor sensatie te krijgen en zo veel mogelijk gazetjes verkocht te krijgen... hier het hele verhaal... geloof je het.;. fijn geloof je het niet... dat is jammer dan... maar zo is het toch echt gegaan... In april zijn we verhuisd naar dat nieuwe appartement... we hadden het financieel niet breed, toch wel een hoop schulden... op een goede dag komt een vriend bij ons thuis... en zegt tegen ons... vooral tegen mijn man maar ik zat er ook bij. dat hij iemand kende dat ons misschien kon helpen met onze problemen... hij vroeg of hiju hem eens een keer mocht meebrengen... omdat ik vond dat luisteren nooit geen kwaad kon ben ik erin meegegaan om hem eens een keer aan te horen... ergens in juni is hij afgekomen en begon hij zijn verhaal over stekjes...dus wietplantjes maar dus niet geoogst mee gaat worden, waar geen wiet aankomt whatever, zo erg ben ik er ook niet in thuis.. zij hebben een heel ander tijdschema (licht-donker) dan dat je moet hebben om wiet te oogsten... de bedoeling was dat dan deze stekjes zouden geknipt worden om de 10 a 15 dagen. zij zouden dat komen doen, zij zouden ermee weggaan dan, het verkopen... ze hadden hier alleen onze berging voor nodig... wij moesten er niet aankomen, kinderen konden er niet aan... de berging lag overigens naast onze slaapkamer en pas daarnaast lag Jayden zijn slaapkamer. In ruil voor dit alles, zouden zij ons de huishuur van ons volledige appartement betalen... het zou niet strafbaar zijnj omdat er geen wiet mee gekweekt werd... ergens nam ik dit eigenlijk wel aan, want ik wist dat drugs en dergelijke niet legaal zijn... maar dit zijn planten... waar stukjes plant van gingen werden afgeknipt om die weg te brengen naar ergens anders... We besloten om er mee akkoord te gaan... een week of twee verder gingen ze komen om de hele boel te installeren... en met de hele boel bedoel ik twee lampen die ze daar omhoog hingen, en een soort afzuigsysteem dat met een lange darm alles naar buiten ging blazen, een paar bakken en de mini mini mini stekjes die erin gingen groeien... dus met andere woorden, ik wist niet dat je voor licht of afzuiging naar buiten toe met een gat, aan een verwarmingsinstallatie knoeide? dat zal nieuw zijn... maar ze zijn dus met hun handen aan NIETS van de verwarmingsinstallatie geweest... toen ze er waren... zat het me eigenlijk al niet meer zo lekker... men man kwam thuis van zen werk toen ze eraan bezig waren... ze waren een gat aan het maken in de muur om de geur van de planten af te voeren... IK wilde dit niet en begon er direct over tegen mijn man toen hij aankwam... we zeiden dit dan tegen die man, die zichzelf de hollander liet noemen... en een (valse zo bleek later) voornaam J... gaf... we zeiden dus dat ze mochten stoppen want dat het ons niet lekker meer zat... en toen begon de miserie, want hij had al die dingen aangekocht en wilde er eerst zijn geld uit... maar wij bleven nogal stellig, want het was wel ons appartement... dus daar had hij in onze ogen niets over te zeggen... maar hij dreeg... en zei dat hij genoeg junkies in rotterdam kende, die er niet voor terugdeinsden om ons eens een bezoek te brengen... als ze er hun spul maar voor zouden krijgen... ik antwoordde toen heel simpel dat ik gewoon naar de politie zou gaan... als er zo moeilijk om gedan werd leek mij dat het toch wel om iets louche ging... Hij zei ons toen... dat als wij de politie belden, dat die gingen komen en dan de planten gingen weghalen... maar dat die binnen de korste keren zouden verdorren en dat het bewijsmateriaal dan verdwenen was en ze hem toch niks konden maken, maar dat hij dan wel zou weten dat wij geklikt hadden... hij wist goed genoeg waar onze dochters naar school gingen zei hij... dus lieten we ze begaan... de eerste week van september... dacht ik dat hij nu wel genoeg geld eruit zou gehaald hebben... aangezien wij er dan uiteindelijk toch geen cent voor hadden gekregen. en zei ik dat hij nu zijn boeltje wel zou kunnen komen halen... maar hij had altijd iets te doen... Ik heb twee of drie keer gewoon gezegd dat ik gewoon de stekker zou uittrekken en dat hij dan naar alles kon fluiten, maar die vriend dat ons in contact had gebracht... zei dat ik het beter niet kon doen want dat hij echt had gemeend wat hij zei.. . en dat het een gevaarlijk persoon was... Uiteindelijk is er dan datgene gebeurt wat ik hier eerder heb geplaatst... dat had dus niets te maken met het feit dat die stekjesplantage er stond... maar duidelijk met de verwarmingsinstallatie... waarom ze dat op het eerste zicht dachten? omdat ik de avond dat het gebeurde die "vriend" heb moeten opbellen, en die is alles komen afbreken, dus ze konden op het eerste zicht niet controleren of dat er iets was aangesloten of niet... de expertises zijn nu duidelijk geweest... ik heb foto's van onze verwarmingsinstallatie... die duidelijk aantonen waar de mankementen zitten, ik heb de verklaring gehoord van één vn de onderhoudsmannen van de boilers... en het feit dat de huisbaas daarna maakten dat wij eruit gezet werden zodat ze konden zorgen dat er snel een nieuwe installatie hing zegt ook genoeg, alsook dat de eerste (bijna een hele) week! niemand in heel de blok zijn verwarmingsinstallatie mocht gebruiken; in tegenstelling tot wat sommigen misschien denken, ik ben geen slechte moeder, en ik heb dit niet zomaar toegelaten in de buurt van mijn kinderen. mijn kinderen hebben hier nooit iets van gezien of gemerkt, ze zijn daar nooit binnen geweest of te dicht in de buurt of wat dan ook. en mijn zoon is gestorven door de nalatigheid van de huisbaas en geloof mij maar zeker dat ik hiervoor de huisbaas aanklaag zodra alles van die plantage achter de rug is. want voordat dat gebeurt is mag geen enkele partij iets van de andere partij eisen, zowel wij niet als de huisbaas niet. alle andere vrouwen dank je wel dank je wel voor jullie steun
Liz, wat vind ik het dapper dat je dit hele verhaal verteld. Wat moet jij nu door een hel gaan.. Ik Vind het Goed dat je het Vertelt en deelt, maar dat moet je niet voor de verkeerde redenen zijn. Omdat je het kwijt wilt, en niet om je tegen vreemden te verantwoorden. Er zullen altijd mensen zijn die kritiek op je zullen hebben en ook zullen blijven geven na het doen van je verhaal. Het maakt je kwetsbaar maar ook sterk tegenlijk. Dit wilde ik je alleen meegeven omdat je al zoveel verdriet hebt en je daar veel beter je energie in kunt steken. Pff.. Wat zul jij je stom voelen over hoe het gelopen is. Wat zul je veel spijt hebben.. Praat je er met een professional over? Krijgen jullie een beetje steun van vrienden familie? Kan me voorstellen dat veel mensen het laten afweten nadat ze het verhaal gehoord hebben of dat ze niet weten hoe om te gaan met de situatie. Ik vind het echt heel erg en nogmaals wat dapper van je!
@Elegance, de mensen die ons kennen.. en de echte vrienden weten hoe het gegaan is nu en steunen ons door dik en dun... de mensen die het niet weten... en dus enkel de verhalen van de kranten meekrijgen... geloven de kranten en het nieuws... De avond dat het gebeurt is, is mijn man meteen naar het ziekenhuis op vijf minuutjes afstand van ons gereden met de kleine... ik heb hem laten vertrekken omdat ik wist dat hij sneller zou zijn dan de ambulance, die ook nog is moet wachten op de mug vooraleer ze iets mogen doen... ongeveer een uur later is een ambulance gekomen voor mij en men dochter... ik had toen al gehoord dat alle hulp te laat was gekomen... dus ik wilde absoluut naar het ziekenhuis waar mijn kleine ventje was... Maar dat mocht niet want zij hadden geen speciale zuurstoftank waar ik met men dochter en men man inmoest... Men man zouden ze gaan overbrengen van het ene ziekenhuis naar het andere... maar hij heeft eerst nog op een deftige manier van ons zoontje afscheid kunnen nemen, hij heeft nog zeker een uur bij hem gelegen... hem kunnen "knuffelen"... ik heb geen kans gekregen... ik moest op die moment mee met die ene ambulance... Ik dacht van ja als we uit dit ziekenhuis komen, kan ik nog naar het andere ziekenhuis gaan... dan ga ik eerst kleertjes halen en schoentjes voor m'n dochter... (de oudste was bij haar oma gaan slapen)... helaas kreeg ik die kans niet... eens we uit de zuurfstoftank kwamen, en we gingen naar beneden... stond de politie er, die ons direct meenamen... mij, men man en ons dochtertje, ze wilden de sociale dienst al bellen... daar heb ik mij steevast tegen verzet en ik heb hun gezegd dat zij ook naar mijn moeder gebracht moest worden... eerst mocht ze nog mee met ons... op het politiebureau... hebben ze na een uurtje of twee... Chayenne uit onze armen gehaald... de politie nam haar af, en ik heb haar heel de gang door horen gillen om mij... (zij is drie), ze heeft zo en zo al heel erg bang van ambulance/politie gewoon om het geluid dat ze maken... ze hebben har dan toch naar mijn mama gebeld... maar in haar pyjama, met haar jasje over en geen schoentjes... mijn mama mocht zelfs onder begeleiding niet ons appartement in voor kleedjes voor onze dochters... Uiteindelijk hebben ze mij en men man uiteen gehaald... we zijn naar het gerechtsgebouw gebracht... daar elk apart voorgekomen en moeten wachten in een betonnen cel... ik had schoenen aan zonder sokken, een trui met niks eronder... mijn man had ook geen sokken aan in zen schoenen, en onder zijn jeans niet eens ondergoed... hij was zo zen kleren ingesprongen voor naar het ziekenhuis te rijden... Daar in het gerechtsgebouw is uiteindelijk beslist dat we zeker nog 5 dagen moesten aangehouden worden... ik zag de moed al in mijn schoenen zinken want ik kon helemaal geen afscheid nemen dan, ik kon misschien niet eens op de begrafenis zijn... ik kon geen begrafenis zelf plannen... We zijn aangehouden... eens in de gevangenis heb ik michael niet meer gezien... Wij zijn uiteen gerukt als honden alsof we ons kleine ventje zelf iets hadden aangedaan... ik lag op een cel voor twee, met drie... dus dat wilde zeggen dat ik met een matras op de grond lag... het was weekend, kon geen bezoek krijgen. Van donderdagnacht... tot maandagmiddag heb ik niemand van mijn familie gezien meer... uiteindelijk zijn we dinsdag vrijgelaten omdat ze toen al min of meer genoeg wisten, en ons verhaal bevestigd was "die contactvriend" was intussen aangehouden... ze hadden alles kunnen checken en het klopte... de begrafenis was al bijna helemaal geregeld... Ik heb die woensdag mijn kleine ventje voor het eerst terug gezien... al helemaal zichzelf niet meer :'( ze hadden autopsie op hem uitgevoerd, het was gewoon hij niet meer... dat neem ik alles en iedereen zeer kwalijk... dat ze niet mens genoeg waren om mij die nacht of de morgend erop nog naar hem toe te laten... om afscheid te nemen... paar dagen daarna is hij begraven... vanaf volgende vrijdag ga ik naar een psycholoog... denk toch niet dat ik het alleen kan verwerken... ik kan het eigenlijk helemal niet verwerken... verwerken is een slecht woord... kan het niet uitdrukken...
Hoe het verhaal ook is, ik denk niet dat je een slechte moeder bent. Ik denk dat je een moeder bent die een slechte keus heeft gemaakt in haar leven. Dat is heel anders dan een slechte moeder zijn. Geloof graag dat je super leuke kids hebt en dat je een hele fijne moeder bent. Dat je niet weet dat stekjes illegaal zijn, dat geloof ik niet. Iedereen weet dat die praktijken niet legaal zijn, ook jij. Al had je maar een vaag vermoeden dat dit niet klopte, je had het moeten weten. En ook als je het weet, kan ik me nogsteeds voorstellen dat je het tóch doet. Je wilt toch je kids een fijn leven geven en op het moment dat je met geld in de knoei zit, kan je voor je gevoel misschien niet alles geven dat je zou willen. Ook dat maakt je niet meteen een slechte moeder. En je hebt hoe dan ook de hoofdprijs betaald, al had je weet ik wat voor criminele praktijken! Dit is niet meer een straf, dit is gewoon een hel op aarde. Dat gun je niemand. Hopelijk kan de psycholoog je helpen om het te verwerken en er mee te leren leven. Heel veel sterkte!