Hallo dames, Senna is nu ruim 4 maanden en weegt naar schatting ruim 7,5 kilo en is ca. 65 cm lang. Ze krijgt 5x200 cc (180 cc water + 6 schepjes Nutriolon Hypoallergeen nr. 1 + 2 schepjes Johannesbroodpitmeel). Toch lijkt ze aan deze hoeveelheid niet genoeg te hebben. Ze is een heel actief meisje dat overdag weinig slaapt ( ). Kan het zijn dat ze daarom ook meer voeding nodig heeft? Zelf zouden we graag willen beginnen met rijstebloem door de laatste fles of Nutrilon GoedeNacht. Je leest alleen overal dat dit pas met 6 maanden mag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En een groente- en of fruithapje.?Zou dat wellicht een oplossing zijn? Binnenkort gaan we ook weer met haar naar het CB. Ben zeer benieuwd wat ze ons daar zullen vertellen, maar voor nu hoop ik eerst op een reactie van jullie. Alvast bedankt. Gr. Dolfijn
ik (maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring) zou gewoon wat tussendoor proberen meid...begin met een fruithapje o.i.d. ik zou niet direct met een groentehapje beginnen, maar met een licht fruithapje... je zou idd ook kunnen proberen om wat nutrix toe te voegen aan de laatste fles maar denk je dat dat zin heeft als de kleine idd "op de dag" meer nodig heeft en wil..... je zou ook kunnen kijken of ze "voller" is als je aan de flessen zelf iets van nutrix toevoegd...misschien dat ze dan wat meer voldaan is na een voeding... en anders tja toch kijken hoe ze een fruithapje vindt.... en het kan heel goed zijn doordat zij best wel actief is, zij idd meer "nodig' heeft dan mening ander kind van die leeftijd... probeer het meid zou ik zeggen... je zult ongetwijfeld reacties krijgen van moeders die zeggen dat je het niet moet doen omdat ze niet voor niets adviseren om pas na 6 mnd te beginnen met "bij" voeding...maar je zult ongetwijfeld ook reacties krijgen zoals van mij dat je het best kunt proberen.... vroeger aten kinderen ook al heel vroeg "met de pot" mee omdat dat voordeliger was en ja je kan de pech hebben dat jouw kindje er niet zo goed op reageert maar als je het niet uitprobeert zul je het ook niet weten en blijft je kindje 'hongerig" dat lijkt me ook niets... je zult toch wat moeten proberen... gr. en succes. smoekie
Je mag vanaf 4 maanden beginnen met nutrix (staat ook op het pak), dus dat zou je sowieso kunnen proberen. En persoonlijk zou ik ook beginnen met een fruit en/of groentehapje te introduceren. Hebben we hier ook gedaan rond die leeftijd en ik merkte dat ze snel niet meer rond de max van de melk zaten.
Ik zie dat je hypoallergene melk geeft, als je kindje gevoelig is voor allergieën dan zou ik nog wel even wachten met groente- en fruithap. Nutrix kan vanaf 4 maanden, dus dit zou je kunnen proberen. Nutrilon goedenacht is op basis van opvolgmelk, dus dit zou ik pas vanaf 6 maanden gebruiken als ik jou was.
Belle is ook een eetmonster ik ben met 4 maanden begonnen met fruithapje en groentehapje half potje nutrix heb ik geprobeerd maar raakte ze erg van verstopt
misschien idd de nutrix proberen, misschien wel 's ochtends en 's avonds?! zodat ze een wat voller gevoel heeft. ik zou ook een groente of fruithapje proberen. zelf weet ik niet precies waarom kindjes niet boven de liter uit mogen komen maar als jou hummel het beter doet op een klein beetje meer, dan zou dat toch niet zoveel kwaad kunnen!? veel succes! joyce
Ik neem aan dat je de HA melk niet voor niets geeft? In dat geval heb je weinig aan hapjes tussendoor, pyamapapjes of nutrix. Kijk eens of je een beetje kunt goochelen met de flessen. Maak de fles bij een voeding waar ze wat minder gretig is wat kleiner, en bij een hongervoeding wat groter. Flessen hoeven niet elke keer even groot te zijn, zelf eet je ook niet bij elke maaltijd evenveel toch? Kijk ook eens of ze met wat vaker een kleinere fles tevredener is. Ik zie dat je johannesbroodpitmeel toevoegt. Is dit voor het spugen? Heeft een arts reflux vastgesteld? Het hongerige gedrag hoeft geen honger te zijn, het kan ook voortkomen uit de reflux. Het omhoogkomende maagzuur kan de slokdarm pijnlijk beschadigen. Zolang een kindje drinkt voelt het die pijn niet. Kinderen met een onbehandelde reflux hebben dan vaak de neiging om DOOR te willen drinken, niet van de honger, maar van de pijn. Als er sprake is van reflux kun je beter vaker op een dag een kleinere fles geven, zodat de druk op het maagklepje minder is, en er minder opgerispt wordt, verder na elke voeding 45 minuten rechtop houden. En vooral: met de arts overleggen over medicatie!
Hee meiden, Nog even voor de duidelijkheid, Senna krijgt geen HA voeding i.v.m. verhoogd risico op voedselallergieen. We zijn op advies begonnen met HA omdat Senna hier in het ziekenhuis (na keizersnede) mee is bijgevoed naast de BV. Omdat mijn man en ikzelf wel heel veel andere allergieen hebben (dieren, hooikoorts, huisstofmijt etc) was het verstandig om door te gaan met HA mocht de BV niet lukken. De BV heb ik inderdaad helaas ( ) na 4 weken moeten opgeven en sindsdien krijgt ze dus HA voeding. Het Johannesbroodpitmeel gebruiken we om spugen en buikkramp te voorkomen. Ze dronk de fles zo snel leeg (al diverse spenen geprobeerd) dat ze er 10 minuten na de fles ongelofelijke krampen van kreeg en begon te spugen. Met een hele kleine hoeveelheid JHBPM gaat het perfect. Dus het feit dat we graag willen starten met bijvoeden (Nutrix, groente, fruithapje) staat naar mijn idee los van het feit dat we HA voeding gebruiken. Graag jullie reactie. Gr. Dolfijn
Omdat jullie zelf allergieën hebben kan je beter wachten tot je kindje een half jaar is met bijvoeden. Dan is de kans op het ontwikkelen van allergieën kleiner is me verteld. Mijn meisje krijgt Pepti en het was gewoon het beste(volgens de diëtiste) om ECHT te wachten tot Merel een half jaar was. En dan nog sommige dingen niet geven.Zoals Geen: citrusfruit,aardbei, kiwi, tomaat, soja, noten, ei, vis, zaden. In jou geval zou ik denk ik meerdere malen een kleinere hoeveelheid aan te bieden, zodat er constant iets in de maag zit. En dan evt. in de laatste fles wat nutrix doen. Maar dan moet je wel de ontlasting goed in de gaten houden, het kan namelijk verstopping geven. Maar ik zou het echt nog bij alleen melk houden ivm de allergieën die jullie hebben, zou de kans voor mijn kind zo laag mogelijk willen houden.
Als je hypoallergeen geeft i.v.m. allergiën in de familie, zal het wel niet zo goed zijn om eerder met groentehap enzo te beginnen. Meer dan een liter van de voeding is slecht voor hun niertjes trouwens. Een keertje kan geen kwaad, maar liever niet dagelijks. Ik zou ook wat vaker een fles geven met iets minder en er dan een klein beetje meer water in doen, dus bijv. 165 ml water en 5 schepjes voeding. Misschien is die hypoallergene voeding ook wel wat lichter verteerbaar dan gewone voeding. Zou het inderdaad nog even overleggen met het CB, wie weet vinden zij Nutrix ofzo ook goed, maar sterkte met je hongerlapje!