hallo Ik heb een vraag ik heb al gezocht op internet maar kan het niet vinden. Ik zou met mijn vierde iui beginnen maar kreeg te horen dat de ei blaasjes te groot waren ,en dat ik deze maand geen iui had. Mijn vraag is kan ik nog wel zwanger worden deze maand wan wege te grote ei blaasjes ?
Hoi Ansje, In theorie kan dit wel, omdat ook grote eiblaasjes (mits niet te groot) kunnen springen. Maar de kans zal helaas niet zo groot zijn als ze de poging in het zh hebben afgebroken. Al is het natuurlijk sterk afhankelijk van hoe groot het blaasje precies is. Als een follikel namelijk te groot wordt is de kans groot dat deze veranderd in een cyste en niet meer springt. Ook kan het dat deze niet veranderd in de cyste, maar langzaam verschrompelt (heb ik eens gehad). Mocht dit eiblaasje niet springen dan kan het zijn dat er 1 of meer nieuwe voor in de plaats groeien die dan over een week of twee (of wat langer) wel springen (heb ik eens gehad) en waarvan je dus wel zwanger kunt worden, maar dit hoeft niet. Als ie niet springt is het iig waarschijnlijk dat je menstruatie wat later is dan normaal, dus houd hier rekening mee. Ik hoop dat je eitje alsnog springt en jullie de kans zelf nog kunnen benutten! Succes!!
Eens met Nana. Hihi. Het kan ook zijn dat het het ziekenhuis het idee heeft nu niet meer goed in te kunnen schatten wanneer je IUI gepland moet worden. Is er bijvoorbeeld LH geprikt? Sommige ziekenhuizen doen alleen IUI in combi met Pregnyl. Dit maakt kunstmatig een LH-piek, waardoor veel nauwkeuriger in te schatten is wanneer je je eisprong hebt. Als je zelf al begonnen bent met LH aanmaken, dan gaat die vlieger niet meer op. IUI gaat dan niet door.
dankje wel ,het blijft spannend en afwachten,zoals elke maand. nee er is geen lh geprikt .we blijven proberen . nog twee keer hierna en dan gaan we naar ivf . nogmaals bedankt