Ons kindje is geen grote drinker, wie herkent ons 'probleem'?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elleke, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Ons meisje doet 't prima! Ze is morgen 15 weken en is 59 cm. en ruim 10 pond. Ze is alleen geen grote drinker. Tot op de dag van gisteren gaven wij haar 5x een voeding, om de +/- 3,5 uur. Als ik het nl. om de 4 uur deed moet ik haar 's morgens en 's avonds uit haar vaste slaap halen. Ik kreeg haar dan niet wakker en ze dronk gisteravond bijv. maar 45 cc. Daarom hebben we besloten om het eens met 4 voedingen te gaan proberen, of ze dan ook meer drinkt. Nu heeft ze vanmorgen 185 cc gedronken, vanmiddag 160 en nu net 150. Al met al met deze 3 voedingen heeft ze dus 495 cc gehad. Vanavond om half 10 krijgt ze dan nog een voeding.
    Ik word er zelf wat onzeker van als ik hoor dat sommige kinderen van kennissen en vrienden van ong. dezelfde leeftijd als ons meisje altijd 4x 200 cc drinken. Als ze vanavond haar flesje van 160 zal leegdrinken, heeft ze dus 665 cc gehad en dan kijkend naar alle andere kinderen, 135 cc minder. Maar ze geeft aan echt niet meer te willen.. Wie herkent dit 'niet veel drinken', en kan mijn onzekerheid wat wegnemen?

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja hoor, hier hetzelfde geweest! Ze heeft zelfs lang de fles geweigerd, dan was ik al blij dat er wat in ging. Ons meisje is tot aan 180+ 6 gekomen, en die flessen krijgt ze nu nog niet eens goed leeg. Meestal laat ze wat over. (Net had ze 100 over) Ze is ook een fijn poppetje (nu 7,8 kilo en ruim 9 maanden) Het cb zegt ook, wat je er niet in krijgt, krijg je er niet in.

Elk kind is anders en heeft een andere verbranding. Als ze echt honger heeft, dan drinkt ze wel hoor! (Of er moet een andere reden zijn, maar dat hoeft echt niet altijd)

Probeer het een beetje los te laten. Toen ik het hier losliet en dacht, ik zie t wel, ging het al iets beter. Succes!

3. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ja idd los laten, het komt goed.
    onze zoon is over 16 dagen 10 maand en weegt nog maar 7,2 kilo.
    hij eet redelijk en heeft nu nog steeds 5 flessen, waarvan 3 flessen 90 water + 19gr voeding. hij drinkt die 2 van de 3 x leeg.
    die andere twee flessen krijgt hij 180water en 2x 19gr voeding en dan drinkt hij ong 140 tot 160 ml.

zolang een kindje niet suf wordt of niet genoeg plasluiers heeft hoef je je nergens zorgen om te maken

4. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een meisje die nooit veel gedronken heeft, ze heeft volgens mij ook nog nooit gehuild om een fles. Toch is ze inmiddels al weer een paar maandjes 2 jaar en doet het prima. Nog steeds is het geen grote eter en als het aan haar ligt slaat ze ook rustig een maaltijd over. Maar ze groeit goed, volgens haar eigen lijntje en is over het algemeen super vrolijk en actief.
    Ze weegt nu ongeveer 12 kilo bij een lengte van 87 cm.

Dus laat het los, en blijf voor jezelf herhalen dat een kind zichzelf niet uithongert. Dus volg haar dan doe je het goed.
    Eten moet geen stress worden niet voor haar maar ook niet voor jou.

succes!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Elleke,

Onze dochters zijn net zo oud en hebben nagenoeg hetzelfde gewicht en dezelfde lengte. Ik geef nog bv (uit de fles) en ook wij zijn al blij als we rond de 700 cc per dag halen. Daar hebben we op het moment 6 tot 7 voedingen voor nodig! Op het CB en in het ziekenhuis zijn ze heel tevreden over de groei, dus ik neem aan dat ik me er niet al te veel zorgen om moet maken, maar net als jij doe ik dat soms toch...

Suus

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ja dit herken ik, en ook de onzekerheid. Ik heb me toen voorgehouden; groeit hij goed en is ie tevreden? Plast en poept ie? = Beide keren ja dan geen zorgen maken. Dan heeft ie blijkbaar minder nodig! ;)

7. Purk

Purk Niet meer actief

Hier ook een mannetje dat heel lang op 6 flesjes zat, en waarbij we gemiddeld per dag 700 cc haalden. Zelden meer. bij 8 maanden zaten wij nog op 5 flesjes. Ook altijd kleine hoeveelheden. Flessen van 200cc zijn hier nog nooit gelukt. Nu nog is het een grazer en geen kind dat enorme hoeveelheden eet. Maar hij is vrolijk, actief en groeit redelijk ok. Het is en blijft een lichtgewichtje (8,4 kilo)

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier een een-eiige tweeling. De ene dronk `normaal`en de ander dronk weinig. Hij viel steeds in slaap tijdens het drinken van de fles.
    Hoe doet jouw meisje dat?
    Bij ons bleek dat hij een te lage saturatie had, en daardoor geen energie om te drinken. Dus te weinig zuurstof in zijn bloed en kreeg hiervoor zuurstof. Dat kan dus ook.

Deel Deze Pagina