Weer een vraagje.. Mijn zoontje krijgt nu nog 200cc opvolgmelk en 100 tot 200 cc yoghurt op een dag. Hij weigert een paar weken al alle melk uit fles. De 200cc is een bordje pap. Ik heb nog een half pak kruidvat 3 melk, hier doe ik dus zeker wel 2 weken mee zo, hij is dan 11.5 maand. Kan ik daarna overstappen op koemelk? Hij reageert goed op kaas/yoghurt en hij heeft ook wel eens een danoontje gehad waar hij goed op reageerde. Vit D krijgt hij al. Is het nodig dat hij zijn hele twaalfde maand ook opvolgmelk krijgt of kan ik het er op wagen? En hebben jullie het eerst gemengd?
MIjn dochter kreeg met 6 maanden al gewone melk Gewoon een kwestie van proberen hoor... Vroeger hadden ze ook geen opvolgmelk hihi. Als hij verder overal goed op reageert verwacht ik ook geen problemen En scheelt je gigantisch in de portemonnee Succes!
Mijn zoon kreeg vanaf 11 maanden al karnemelk, want de nutrilon weigerde hij vanaf dat moment.. Geen probleem van ondervonden..
amaryllis krijgt sinds haar 8maand al koemelk mocht van de KA omdat ze zo goed reageerde op yoghurt enzo ik heb het niet gemengt ik ben begonnen met een flesje van 120 a 150 cc op een dag en zo meer gaan geven
Ik dacht dat het standaard advies 10 maanden was en het voorzichtige advies 12 maanden. Yoghurt en karnemelk zijn anders voor de darmen van je kindje dan koemelk. Dus dat ze daar goed op reageren lijkt me een vreemde reden om koemelk te gaan geven maar eigenlijk weet ik ook het fijne er niet van.
Over het algemeen wordt aangehouden dat vanaf 11 maanden men rustig over kan gaan op koemelk. Vanaf 6 maanden koemelk geven kan alleen wanneer een kind heel snel heel veel bijvoeding tot zich neemt en dat is weer niet aan te raden omdat 6 maanden een prima leeftijd op te starten met bijvoeding. Koemelk heeft verre van dezelfde samenstelling als opvolgmelk en dit hebben kinderen tot ze goed eten wel nodig. Wat Gummiebeertje dus heeft gedaan is NIET aan te raden.
6 maanden al?! Wat is daarvan de reden dat je zo vroeg bent overgestapt? Vind dat persoonlijk wel heel erg vroeg!
De voornaamste reden was dat mijn dochter heel erg moest spugen van alle soorten "poeder"... Heb verschillende geprobeerd maar het leek of ze het er zuur van kreeg ofzo? Intussen at ze ook al verschillende soorten groenten en fruit en dat ging supergoed, dus heb toen ipv het aanmaakmelk, gewoon melk met pap (wel dun uiteraard, geprobeerd en daar reageerde ze heel erg goed op. Geen spugen meer, en ze groeit ontzettend netjes volgens het CB Heb van veel mensen commentaar gekregen dat ik niet goed bezig was, maar ja...als je kindje veel spuugt en er bijna alles uitgooit of gewone melk met pap wel goed verdraag dan is de keuze snel gemaakt bij mij En ze heeft er niks aan overgehouden, en is nog steeds helemaal gek op melk..meisje is inmiddels 2
kijk dat bedoel ik gaan we weer En waarom zou ik mijn dochter volproppen met medicijnen als het ook met melk kan? Ik heb vroeger ook melk gehad en ben gezond hoor... Is geen vergif ofzo :O
Ik heb vroeger ook gewoon melk gehad na de bv, was toen 9 maand. En niks aan over gehouden. Ik geef nu 's middags een bekertje koemelk, hij vind het heel lekker. (is ook lekkerder dan opvolgmelk, bah!) En als het pak op is dan krijgt hij in de ochtend ook pap van biologische volle koemelk. Bedankt voor jullie reacties