Heel verhaal maar graag jullie mening!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natascha01, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    #1 natascha01, 14 aug 2009
    Laatst bewerkt: 14 aug 2009
    Hallo allemaal,

Ik had vorige week al een nieuw onderwerp geplaatst over het spuiten van de pregnyl maar wilde toch even mijn verhaal kwijt over het vervolg hiervan.

Om bij het begin te beginnen heb ik vorige week donderdag mijn follikelmeting gehad en toen bleken er 2 eitjes te zitten van 17 en 15mm, goed nieuws dus en de volgende ochtend op vrijdag mocht ik mijn pregnyl spuit zelf spuiten.
    zo gezegd, zo gedaan. Na het spuiten had ik last van een zere plaats waar ik gespoten had en dit is 3 dagen blijven hangen. Aangezien ik dit nog niet eerder heb gehad vond ik het wel vreemd maar ging er maar vanuit dat het wel goed zou komen.

Op zaterdgaavond kreeg ik last van een zeurend gevoel in mijn onderbuik wat bij mij duid dat ( normaal gesproken ) mijn eisprong eraan zit te komen.
    Op dinsdagochtend kreeg ik veel last van die zeurende op pijn in mijn onderbuik en zij wat uitstraalde naar mijn rug, ik sloeg er niet zoveel acht op want dacht dat dit wel zou zakken.
    Omdat dit donderdag nog steeds aanwezig was, was ik bang dat ik toch mijn eisprong nog niet had gehad en zijn we toch aan het klussen gegana gisteravond ( volgens mij kan het theoretisch nooit dat ik donderdag al een eitje had van 17mm en dat deze bij mij dan pas donderdag springt want hij springt bij mij meestal bij de 20mm )
    Maar goed om het zekere voor het zekere te nemen en geen kans te willen missen zijn wij dus gaan klussen. Tijdens het vrijen had ik al wel last van pijn in mijn onderbuik maar goed, ik vond dat ik niet moest zeuren. Na het vrijen ging ik op mijn rug liggen en toen gebeurde het: ik kreeg verschrikkelijk veel pijn in mijn onderbuik wat duidelijk uitstraalde naar mijn rug en ( sorry voor de details ) naar mijn anus. Ik vind mijzelf best een bikkel maar werd gewoon misselijk van de pijn en de tranen liepen over mijn wangen. Na 10 mn zakte dit af naar 'gewone' buikpijn in mijn onderbuik en vanochtend is het weer afgezakt naar het zeurende gevoel.

Ik heb de poli geynacologie van mijn ziekenhuis gebeld en het hele verhaal voorgelegd en zij zegt dat het nog ene uitwerking is van de pregnyl, maar deze heb ik vorige week vrijdag al gespoten......

Nu zou ik heel graag jullie mening horen wat dit zou kunnen zijn geweest want een verlate eisprong lijkt mij sterk maar ik ben toch wel onzeker want heb nog nooit zo'n pijn gehad en lijkt mij ook niet echt normaal!

groetjes
    natascha

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij blijft Pregnyl wel een hele poos in je lichaam zitten. Vandaar ook dat je met Pregnyl nooit te vroeg een zwangerschapstest mag doen, want de uitslag kan dan beinvloed zijn door de Pregnyl en eventueel vals positief uitslaan.

Ik gebruik ook Pregnyl in verband met mijn IUI-behandelingen, maar die pijn die jij beschrijft, heb ik (gelukkig) niet gehad.

Waar zit je nu precies in je cyclus? Wanneer zou je in principe mogen testen (wat is dus je NOD)?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik herken zulke pijn eigenlijk niet. Dat heb ik nooit gehad, terwijl ik al heel erg vaak Pregnyl gespoten heb. In principe kun je ervan uitgaan dat je eisprong ongeveer 40 uren na de Pregnyl-injectie komt. Het zou iets later kunnen, maar niet een halve week later. Pregnyl blijft 10-12 dagen in je lichaam zitten, dus daar kun je wel bijwerkingen van hebben. Je buik kan gevoeliger zijn.

4. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    ik heb vrijdag pregnyl gespoten op cyclusdag 14 en zou dus ongeveer op dag 15 dan mijn eisrpong hebben gehad, lijkt me sterk dat dit pas gister was..... maar vind het toch vreemd waar die pijn dan vandana komt want heb ook al vaker pregnyl gespoten.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit topic staat ook bij vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Deze doe ik dicht (het is gezien de regels niet toegestaan een onderwerp 2x te plaatsen).
    Elmo (moderator)

Deel Deze Pagina