ons kindje licht in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door han, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Lieve allemaal

Gister met 36 weken naar de vloskundige geweest, alles was goed tot dat ze ging voelen hoe het kindje lag. In stuit. Met een echo hebben ze het gelijk nog nagekeken en ja hoor het licht met het hoofje naar boven.
    Dit was best wel even schikken.

Maandag gaan ze kijken of het kiendje nog gedraait kan worden en hoe alles nu verder in zijn werk gaat.
    Was heel nuchter maar vind het nu wel spannent worden.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben, ook met een stuit vevalling, zou het zo graag op de gewone manier laten komen.

hoor graag van jullie

groetjes

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb ook een draaipoging laten doen bij Fenna. Daar was toen geen beweging in te krijgen helaas. Ik heb toen gekozen voor een keizersnee omdat ik een stuitbevalling te veel risico vond voor het kind.

Dit kindje ligt ook in stuit, al een week of 4. Dus ik ben benieuwd, want dan ga ik weer voor een ks.

Ik zou ook zeker de draaipoging proberen.

Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook nog in stuit. Weet dat het nog kans heeft om zelf te draaien, maar ik verwacht er niet van, want het heeft nog nooit anders gelegen. Ik ga zeker een draaipoging laten doen, mocht het zo ver komen. Ik wil zo graag op de natuurlijke manier bevallen... Stuitbevalling wordt bij een eerste kind ook afgeraden en zelf vind ik het ook te veel risico voor het kind. Als het echt niet anders kan wordt het een keizersnee...

4. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Hier nog zo één! Ook hier verwacht ik weinig kans op draaien, al weet ik dat het nog alle tijd heeft. Het heeft nog niet anders gelegen dan met het hoofdje naar boven, en als het net zo'n gewoontedier is als pa en ma.... ;) 26 september gaan ze een liggingsecho doen, en ben dan bijna 35 weken, dus we wacht af..

5. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hier ook, al de hele zwangerschap met der hoofdje aan de bovenkant, een echo lag ze met hoofdje naar beneden, verder niet hahaha... ik twijfel zelf heel erg over draaipoging, dinsdag bespreek ik het met de gyn omdat ik een week later ingeleid zou worden met 37 of 38 weken, ligt even aan de grote van de baby, maar een stuitbevalling is te riskant omdat delaatste te groot was en vast lag met der schouder.dus dan zou het keizersnede worden, ik verwacht ook niet dat mijn kleine nog draait uit derzelf.....

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier heeft het vanaf 30 weken in stuit gelegen en lichtelijk ingedaald met de billen. ( groeiecho) en ook nog met 35 weken.
    Echter lag het dinsdag met het hoofdje naar beneden helemaal zelf!

Zelf was ik niet van een draaipoging en had ik dan voor een KS gekozen, maar succes ieder geval..

7. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    @Wesdaan, heb jij gevoeld dat het kindje is omgedraaid?
    Mijn kindje ligt ook al heel lang in stuit en de vk denkt dat het niet meer draait (billen liggen ook al in het bekken), maar als ik jou verhaal lees kan het dus nog wel!

8. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Misschien een rare vraag aan de dames met kindjes in stuit, maar hoe ervaren jullie de 'veiligheid' van de kleine met het hoofdje bovenin je buik? Ik heb me nu al een paar keer ergens aan gestoten met mijn buik (bijv. aan de deurkruk en aan de punt van een winkelwagenkarretje), en ik vind dit heel naar omdat daar precies het hoofdje ligt! Ik probeer mezelf voor te houden dat dit niet gevaarlijk is, en dat het heus niet zomaar een hersenschudding, o.i.d. oplevert, maar hoeveel zou de kleine er eigenlijk van meevoelen? Voor mijn gevoel zou het hoofdje veel 'veiliger' liggen in de buurt van mijn bekken..

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ons kindje had de VK ook haar twijfels over, omdat het al zo lang in stuit lag en ook deels in de bekken ( niet volledig ingedaald hoor).
    Ook omdat het een soort te met klem lag tussen onder mijn linker rib met het hoofd. Lag in onvolkomenstuit. Ik zei nog: we hopen gewoon op een wonder ;) Ik moest een week later terug komen voor controle om evt. te bespreken hoe of wat... en toen was het gedraaid ;)

Ik heb toen savonds een behoorlijk beweeglijk kindje in bed gehad, dat het op een gegeven moment echt zeer ging doen, heb daarna ook behoorlijk harde buiken gehad, en had toen ook het idee dat het anders was gaan liggen omdat ik niet meer die drukking bij me rib voelde, en idd toen is het gedraaid.
    Dus ik heb het wel heel duidelijk gevoelt.
    Wel is ons kindje klein ( wordt bij geboorte geschat op min 40 weken op ongeveer net geen of net wel 6 pond)
    Ik weet niet of dat ook dan makkelijker is en evt. dan meer ruimte heeft.

Ik hoop voor je dat het zelf nog draait een vriendin van mij had ook een kindje in stuit met 38 weken ging ze voor draaipoging en toen is het alsnog zelf gedraaid maar dit heeft zij toen niet gemerkt.

Dus het kan alleen wordt de kans steeds kleiner als je de 36 weken gepasseerd bent.

Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

10. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle

ik heb dit gevoel ook hoor maar aan de andere kant ik heb ook de placenta aan de voorkant zitten en ze zit ook nog in een vlies en je buikwand zit er ook nog voor....Maar snap je gevoel, ik merk dan ook dat ik vaak me hand op der hoofdje heb, ik voel nl wel waar het precies ligt, heel erg raar alsof je met je hand haar probeert te beschermen......

11. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ja klopt! Dat doe ik ook! Vind het ook een prettig gevoel om mijn hand op zijn hoofdje te hebben! Maar ja, dat kan natuurlijk niet altijd. Volgens mij ligt de placenta bij mij aan de achterkant, dus die extra 'bescherming' heb ik niet. Maar het hoofdje is waarschijnlijk ook nog wel een beetje flexibel, het moet zich er straks tenslotte ook mee door een krappe doorgang wurmen!

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi

Die van mij ligt ook in stuit. Gister 3d echo gehad en ze vertelde dat de kans was dat ze nog ging draaien. Het probleem is alleen dat ze vanaf week 20 zo ligt en ze er heel tevreden uit ziet zo. Lekker hangen aan de rechter kant met dr hoofd. Nou ja we wachten het af.

13. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Ik heb dat ook, heb altijd mijn hand op zijn hoofd. Gaat vanzelf.

Vannacht erg veel last gehad van mijn buik, volgens mij is de kleiene bezig geweest met draaien, maar vanmorgen lijk ik weer het hoofje boven te voelen:(.
    We wachten vanmiddag gewoon af, dan weten we meer.

groetjes Han

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ken het niet. Maar ik ken wel iemand die bij 37 weken bij de gyn zat om een datum te prikken voor een geplande KS, omdat kindje in volkomen stuit lag. Gyn ging nog even kijken en toen bleek de kleine toch nog spontaan gedraaid! Kans is niet groot, maar het kan dus nog wel..

15. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

mijn meisje is zelf met 38 weken nog omgedraait, en ze was niet bepaald klein. Het heeft me ook heel veel pijn gedaan want het was net of me buik uitelkaar scheurde, maar toch heeft ze zichzelf maar mooi even omgedraaid. Ze lag ook de hele zwangerschap al in een stuit, ik had gekozen voor een keizersnede als ze zelf niet meer zou draaien, maar het hoefde gelukkig niet meer......

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    We horen het wel ben benieuwd..
    Hier kon de verloskunidge het verschil tussen billen en hoofd niet voelen, omdat het allebei als een bolletje voelde bij mij nvorige zwangerschap...
    Dus wie weet.

17. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Woensdag wordt de kleien gedraait, als het lukt:).

De kleien is lekker aan het bewegen, dus ik hoop heel stiekum dat de kleine voor woesdag lekker gedraait is.

We wachten rustig af, meer kan je niet.
    maar vind het wel spannent.

dank jullie wel meiden

18. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6

Han, laat je nog even weten of het draaien is gelukt en hoe het was? Ben erg benieuwd!

19. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn beide kinderen zijn in stuit geboren.
    Beide lagen, vanaf dat de ligging duidelijk was, in stuit. Bij beide heb ik een draaipoging gehad die niet lukte (ondanks dat de gyneacoloog bij de tweede dacht dat de kans heel groot was dat het zou lukken).
    Ik heb twee keer een hele makkelijke bevalling gehad.

Een keizersnee leek me niet echt wat. Omdat de gyneacoloog het verantwoord vond om voor een gewone bevalling te gaan heb ik deze keuze durven maken. Ik ben er van uitgegaan dat hij dit niet zou zeggen als het echt gevaar op zou leveren.
    Ze houden je heel goed in de gaten en kiezen alsnog voor een keizersnee als het niet goed lijkt te gaan.

Het gevoel dat het minder veilig is voor het kindje met het hoofdje omhoog dat ken ik. Zo weet ik dat ik me eens echt zeer deed toen ik met mijn buik tegen een winkelkarretje liep, precies tegen het hoofdje van mijn zoontje.

20. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    he meiden.

het draaien is gelukt!!!:D
    Zo als ik al zij was hij al een aantal dagen vlink aan en vroeten daarbinnen.
    dit had welo wat geholpen, zijn kontje was iets naar boven gedraait, en zijn koppie dus naar beneden.
    het beginnetje heeft hij dus zelf al gemaakt. dit had een aantal voor delen.
    Er zat beweging in, hij was zelf ook op zoek naar een andere houding, en schilde een heel stuk met draaien.

Het draaien viel mij alles mee, al is het wel heel erg gevoelig. Ze moesten met ze 2tjes heel hart douwen, ook op mijn ribben ( hier wert is misselijk van, toen wachte ze heel even) nog even door duwen en ja hoor toen lag hij al weer goed.

Ben er zo blij mee, volgende week hebben we nog een echo, om te kijken of de kleine niet weer is terug gedraait is.

Nu een gevoelige buik, net of het beurs is, maar het is het me waart geweest.

meiden jullie ook veel succes

x han

Deel Deze Pagina