hoeveel groeit een baby in twee weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam van drie, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi meiden,

ff vraagje hier, hoeveel groeit een baby gemiddeld in twee weken? ik heb gisteren te horen gekregen dat ik dus niet met 37 weken ingeleid wordt maar pas bij 38 weken, de baby was gisteren al geschat op 40 weken en 3250 gram, iemand van jullie enig idee hoeveel er nog bij kan komen? ik heb zwangerschapssuiker.....

Graag ervaringen van anderen want ik heb echt geen idee

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    volgens mij KAN het in de laatste weken 200 gram per week aankomen maar dat hoeft niet.

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Met 36w2d ver was mijn zoontje geschat op 3kg.
    En hij werd geboren met 40+3 en was 3465 gram.
    Dus hier dan 500 gram in 4 weken dus.

Ik denk dat je kindje ook rond de 3 kg a 3100 zal wegen.Mss meer maar ze kunnen er wel naastzitten en dat hij.zij wat meer of minder weegt dan de schatting.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb begrepen dat kindjes van een moeder met zwangerschapsdiabetes wel sneller aankomen dan kindjes van een moeder zonder zw.schapsdiabetes. Maar hoeveel het is weet ik niet?

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier een moeder van 3 suikerkindjes aangezien kleine meid in me ook flink is door de suiker,mijn kids waren 10 en 8 pond op 36 en 37 weken,ik word dus ook eerder ingeleid en mij werd gisteren bij groeiechoverteld dat vooral laatste 3 weken de kleine nog zo,n 750 gram kan groeien,ze ligt nu al 4 weken voor dus hoop dat de insuline bij mij goed zijn werk gat doen nu hij opgehoogt is.

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mijn kleine is met 35.5 gemeten op 3208. Verwacht wordt dat ze met 40 weken ongeveer 4500 zou wegen. Mijn vk gokt dus op zo'n 250 gram per week. Ik denk dat jou kindje over twee weken nog netjes onder de 4000 zou kunnen zitten. Maar het is nogal nattevingerwerk. Er zijn zooooveel verhalen over schatting (met metingen en echo!) die achteraf niet kloppen... Ik hoop voor ons allebei dat ze niet TE megagroot worden :p
    Liefs,
    ps, hier geen suiker! Gewoon een dikkerdje :D

7. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    hoi, dat zijn ook flinke kids idd, mijn laatste was 4270 maar was bij 42 weken......

hier hebben ze al vroeg suiker ontdekt en denk dat ik vanaf week 20 al aan de insuline ben, ik mag zelf ophogen steeds, heb afsgesproken als ik na het eten nog boven de 7 zit, dus 1,5 uur na het eten dat ik volgende dag een eenheid meer spuit, en dat doe ik dus ook gewoon maar over algemeen gaat het goed,.......

Hoop voor jou dat ze dan ook nog op tijd inleiden ,ander heb jij ook weer zon zwaar kindje, waren ze bij jou wel nog klein? zoals mijn laatste kon wel maat 50 aan nog week of 2, ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten mijn jongste is 7 dus is lang geleden hahahaha

8. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    Dat hoop ik ook voor ons, leiden ze jou niet eerder in omdat zij/hij zo groot is?

Deel Deze Pagina