Whoehoeeeeee! Volgens de termijnecho ben ik vandaag 12 weken zwanger (volgens eisprong dmv ovulatietesten ben ik komende vrijdag 12 weken). Ik ben erg blij met deze mijlpaal! Twee stellen vrienden weten het al en natuurlijk onze ouders en broers en zussen ook, de rest moet nog ff wachten! Op mijn werk wil ik het pas na de herfstvakantie vertellen. We hebben over anderhalve week een etentje met familie en aanhang omdat een tante 50 is geworden. Ik wil het eigenlijk dan bekendmaken, maar ik wil niet het feestje van mijn tante "afpakken". Daarnaast is er een nicht aanwezig die niet zwanger kan worden en eigenlijk wil ik het haar persoonlijk vertellen. Ik kan haar al een tijdje niet bereiken dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen... Ik zie die familie verder niet zo vaak, dus het is óf nu vertellen óf ze horen het via via. Bah, al die dilemma's... Jullie hebben vast tips!
Hey meid, Gefeliciteerd met de 12 weken grens!! Ik ben er ook bijna , overmorgen volgens de termijnecho (die was trouwens helemaal super, dat zou ik je nog laten weten)!! Wat betreft het vertellen: ik zou je nicht toch nog proberen te bellen van te voren en anders kun je haar misschien van te voren even apart nemen? En misschien is het leuk om ook je tante van te voren te bellen om haar het nieuws te vertellen en daarnaast aan te geven dat je het graag tijdens dat etentje wilt gaan vertellen. Als ze het geen bezwaar vindt dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken! Lief dat je om iedereen probeert te denken, trouwens!
Fijn dat jouw termijnecho goed was! Fijn he, om (bijna) die kritieke periode achter je te laten? Ik denk dat mijn nicht niet gaat opnemen (heb haar ook per sms moeten vertellen dat ik ging trouwen, want ze beantwoord haar telefoon bijna nooit). Maar dan moet ik het misschien toch ook maar per sms doen, zodat zij bij dat etentje nog kan genieten omdat ze het dan misschien al verwerkt heeft. Wat een gedoe zeg. Ik zal mijn ouders (papa z'n zus is het feestvarken) eens vragen wat zij vinden en of ik m'n tante van tevoren moet bellen of niet. Het is ook echt niet zo dat ik de aandacht vraag en in een speech ga vertellen dat ik zwanger ben, maar als ik het gewoon hardop vertel aan een tafelgenoot, dan hoort de rest het ook wel. Weet bij jou iedereen het al?
Jouw vader kan dat idd vast ook wel goed inschatten! Tuurlijk zul je niet de hele avond alle aandacht naar je toe trekken.. je voegt alleen iets feestelijks toe . Bij mij weet iedereen het al, maar dat was al vrij snel het geval. Na onze eerste echo met 6,5 week heb ik het zelfs al verteld op mijn werk. Ik ben een open boek, dus dan kan ik maar beter vertellen. En daarnaast, als het fout zou gaan kan ik ook daar op veel steun rekenen. Maar dat is ieder voor zich hoor, als jij het nog niet wilt vertellen dan moet je dat lekker nog niet doen hihi. Hoe voel je je ondertussen? Nog misselijk of wordt het al wat beter? Hier nog wel regelmatig met vlagen... ik kan niet wachten tot ik een paar weken verder ben hahahah.
Ja nog wel misselijk af en toe. Vanmorgen weer met de pot geknuffeld. Verder gaat het heel goed, ook niet meer zo moe. Ik ben normaal ook heel erg open, maar mijn man is hier wat anders in en ik vind het eigenlijk ook wel heerlijk om zo'n mooi geheim te dragen op m'n werk ligt het iets anders (ik verwacht een vast contract te krijgen), maar heb wel de herfstvakantie als ultimatum gesteld -met en zonder vast contract- want mijn buik groeit! en dan zie ik wel of ik m'n vaste contract nog krijg. Ik sta natuurlijk heel sterk, dus ik zie (nog) geen beren op de weg...
dames heel hartelijk gefeliciteert het is zo fijn om die grens te bereiken tenminste zo heb ik het wel ervaren, als een beetje een opluchting fijne zwangerschap allemaal
Dank je Paula!! Jij ook een fijne zwangerschap gewenst!! Idd errug fijn om die risicoweken voorbij te zijn (nou ja, bijna dan!). Ik heb in het begin van mijn zwangerschap hier veel rondgehangen omdat ik last had van bloedverlies en als ik dan de banners zag van dames die al zo ver waren, dacht ik: ik wou dat ik al zo ver was, maar dat duurt nog zoooo lang! En nu ben ik zelf gewoon al zo ver!!