Ons klein duivelinnetje!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SannedK, Aug 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SannedK

SannedK Actief lid

May 3, 2012
    138
    0
    0
    Dames graag jullie advies!

Ik belde net naar het kinderdagverblijf om door te geven dat onze dochter vandaag een uurtje vroeger dan anders wordt opgehaald. Krijg ik te horen dat ze vandaag al 3 andere kindjes heeft gebeten, zelfs tot bloedens toe :$. Ze is zelf ook nog maar 13,5 maand!

Ik voel me hier echt zo ontzettend schuldig over, kan echt wel janken. Ze had het nog al eens gedaan, maar toen viel het nogal mee, en thuis heeft ze het ook eens geprobeerd. Maar de laatste tijd is ze thuis eigenlijk heel braaf en bijt ze zeker niet.

Maar hoe moet ik hier mee om gaan? Hoe kan ik ze dat thuis afleren als ze het hier eigenlijk niet doet? En wat zouden jullie afspreken met het KDV? Zijn er hier dames die werken op een KDV? Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Ze hadden haar nu in de box gezet omdat etenstijd begint en ze het nu nogal druk hebben maar dat is natuurlijk geen oplossing....

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb wel eens gelezen dat bijten op deze leeftijd een uiting van emoties is. Kan zowel een negatieve als positieve emotie zijn. Ze kan zich nog moeilijk uiten op een andere manier en dit is jaar manier om aan te geven dat ze iets bijvoorbeeld niet leuk vind zoals dat een ander kindje haar speeltje afpakt. Ook kan het zijn dat ze iemand juist heel lief vind. Mijn dochtertje heeft mij wel eens gebeten als ze komt knuffelen. Als het goed is, is het maar wen periode en gaat het dus weer vanzelf over.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het hoort idd wel een beetje bij de leeftijd. Onze dochter bijt niet (hard), maar slaat wel. Wij reageren meteen, pakken haar handje beet en leggen rustig uit dat het niet mag. Dan mag ze het goedmaken met kusje en is het over. Je moet er wel aandacht aan besteden, maar niet teveel want je kindje kan het ook als "aandachtstrekker" gaan gebruiken.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft rond die leeftijd ook kindje gebeten op kdv. Wel met een reden (kindje pakte haar speentje af). Hoort bij leeftijd maar ik schaamde me ook kapot.

Ze heeft mij ook paar geprobeerd te bijten, ik heb het genegeerd en haar afgeleid.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Heel lastig inderdaad. Onze dreumes heeft vorige week ook een kindje gebeten, niet hard, maar toch... Ze doet dit thuis nooit, dus dat is heel lastig afleren... Onze dreumes is al wel 21 maanden, dus ik heb 's avonds met haar gepraat dat dat niet de bedoeling is en bijten pijn doet etc. Ze leek het te snappen, dus hopelijk blijft het hangen...

Als ik jou was, zou ik eens gaan praten met de leidsters om een methode af te spreken waar jij je in kunt vinden?

Share This Page