verschil tussen eerste zwangerschap en tweede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama aes, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ik ben nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje.
    Nu heb ik helemaal geen klachten tewijl ik dat bij Anne wel had veel misselijk enz.
    Ook heb ik nu gewoon niet het gevoel dat ik zwanger ben moet het me zelf gewoon stteds zeggen. Terwijl ik me bij Anne gelijk echt zwanger voelde kent iemand dit.
    Groetjes gerdien
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik herken het niet want ik ben nog maar 1 keer zwanger geweest, haha. Maar hoop van harte dat het mij net zo vergaat als jou! Mijn eerste zwangerschap was lichamelijk heel erg zwaar. Een wens voor een tweede is groot maar ik kan nu al weer tegen de zwangerschap opzien. Jouw verhaal geeft mij hoop!
     
  3. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Yep, heel herkenbaar. Ik had het bij m'n tweede ook en nu bij mijn derde nog minder. Buiten het feit dat ik moe ben heb ik nergens last van. Heb mijn zwangerschapsdagboek van de eerste eens even erbij gepakt. Daar klaag ik tot een week of 15 alleen maar :oops:
    Zere borsten, ongelooflijk opvliegend etc. etc.
    Misschien is het zo dat je lichaam er al wat aan gewend is. Wat betreft borsten. De VK vertelde dat dit inderdaad kan omdat ze al eens op spanning zijn geweest. Weefsel is al gerekt enzo.
     
  4. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    bedankt voor je antwoord dat geeft ,me weer goede hoop
     
  5. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik heb 3 helemaal verschillende zwangerschappen
     
  6. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik herken het ook, zegt ook niets over het geslacht dat de tweede zwangerschap heel anders is want verwacht toch weer een knulletje ;)
     
  7. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    hier nog zo een met 2 verschillende zwangerschappen.
    bij de eerste nergens geen last van en bij de tweede niks anders als klachten.(als ik het zo mag zeggen)

    groetjes sandra
     
  8. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    heeel herkenbaar.,, mij mij is het nu juist andersom.. bij de 1e merkte ik dus egt helemaal nikxx.. had egt nergens last van..
    Maar nu egt veel ziek, zere borsten, van bepaalde luchtje overgeven.. Maar ondanks de kwalen volop geniet van de zwangerschap hoorr
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    3 keer zwanger geweest, en 3 keer was het anders .... 1ste keer heel misselijk, 2de keer beetje misselijk, 3de keer helemaal niet misselijk.
    Andere klachten had ik niet of nouwelijks.
    Alleen bij de 3de hield ik al heel vroeg vocht vast... maar ja daar is de oorzaak van bekend ;)
     
  10. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ikheb juist dat ik mijn laatste 2 zwangerschappen pas echt voel dat ik zwanger ben
     
  11. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Zwangerschap dochter: hormonen, elke ochtend spugen en zeer lage bloeddruk.
    Zwangerschap zoon: elke ochtend spugen, lage bloeddruk (maar niet zo super laag), hele nare hormonen, zeer pijnlijke bekken.

    De tweede zwangerschap vond ik zwaarder maar dat komt denk ik omdat ik er al één had lopen (en natuurlijk mijn bekken)
     

Deel Deze Pagina