begraven kindje 20 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door nina011987, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en nu lid geworden omdat ik graag jullie hulp wil inschakelen. Wij hebben afgelopen woensdag met de 20 weken echo gehoord dat ons kindje niet levensvatbaar buiten de baarmoeder is. Het schedeltje en de hersentjes zijn niet goed ontwikkeld (anencephalie). Ik zal woensdag ingeleid worden in het ziekenhuis, nadat we daar maandag nog een gesprek hebben.

Wij willen ons kindje graag begraven om het voor ons gevoel een waardig afscheid te geven. Nu heb ik gelezen van sommige begraafplaatsen waar een plek is voor kindjes tot 24 weken, bijvoorbeeld in Nijkerk. Daar is dan een gedenkboom, waar je de naam van je kindje in kunt hangen. Dit spreekt ons wel aan. Mijn vader is 2 jaar terug overleden en ik ga niet vaak naar zijn graf. Maar als ik zou willen, kan het wel. Voor ons kindje vind ik een 'gewoon' graf niet passend, omdat als we er geen behoefte aan hebben heen te gaan, het misschien verwaarloosd wordt en dat vind ik ook niet fijn.

Kortom mijn vraag: wie is er bekend met een apart veld voor kindjes < 24 weken anders dan in Nijkerk? We wonen tussen Utrecht en Breda.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Allereerst wil ik jullie heel veel sterkte wensen! Dit gaat je niet in de koude kleren zitten, weet ik helaas uit ervaring.
    Helaas kan ik je niet helpen aan zulke begraafplaatsen.

Wij wonen in Duitsland en daar is het mogelijk je kindje te laten cremeren en dan te laten bijzetten in een zogenoemd Engelengraf. Dit is een soort van verzamelurn/bijzetting. Alle kindjes die te vroeg geboren en overleden zijn, en waarvan de ouders voor deze vorm hebben gekozen, worden in deze urn "verzameld" en eens per jaar in november wordt die urn bijgezet (is per ziekenhuis geregeld)
    Dit was voor ons een goede vorm van herdenken, aangezien ook voor ons het niet "nodig" was een apart grafje voor ons zoontje te hebben.

3. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heftig hoor. Je zo gewenste kindje gaan inleiden met de wetenschap dat t snel zal overlijden.
    Bij ons is ons meisje voor de geboorte overleden. Wij hebben tijdens de inleiding alle opties in onze regio besproken. Hier is een sterretjesveld waar de gecremeerde kindjes tot 24 wkn zwschap bijgezet kunnen worden. Wij hebben gekozen om zelf de crematie te regelen met zn 2en erbij. Daarna zouden we haar bij gaan laten zetten. Je kon idd ook kiezen om vanuit het ziekenhuis te cremeren. Ze wisten bij ons alleen niet wanneer dat zou gebeuren en dat vond ik n naar idee. Nu hebben we de as thuis en hebben we toch besloten om het zelf op een fijn plekje uit te strooien.
    Zo zie je dat er veel mogelijkheden zijn, als je het maar weet. Of de moed hebt om het te vragen.

Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd. Helaas herken ik je gevoel. Neem de tijd om te rouwen, maar eerst om afscheid te nemen en fotos te (laten) maken. Dat is heel belangrijk hebben wij achteraf gemerkt. Ook al kujk je de fotos nooit, je hebt iig de mogelijkheid.
    Sterkte

4. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nina wat verschrikkelijk voor jullie. Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel sterkte wensen voor aankomende tijd. We stonden 4maanden geleden voor dezelfde beslissing.

5. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Wat een verschrikkelijk nieuws! Wil je heel veel sterkte wensen. Wat een moeilijke tijd gaan jullie door.
    Wij hebben ons kindje ook begraven op een immature veld. Woon niet ver van Nijkerk vandaan, hier in de regio hebben de meeste gemeente een immature veld. Nijkerk, Putten, Ermelo, Zeewolde. In Putten kun je ook een plaatje hangen in een monument, en in Ermelo kun je een soort kei met naam op het grafje plaatsen. Kan je er wel meer over vertellen als je daar behoefte aan hebt. In neem dus aan dat er bij jullie in de regio dichterbij jullie woonplaats ook zoiets zal bestaan. Misschien dat je verloskunige het weet? Anders plaatselijke begravenisondernemer vragen?

6. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. We hebben morgen nog een afspraak in het WKZ in Utrecht, voordat ik woensdag word ingeleid. Ik zal het morgen ook eens bij het WKZ navragen en anders contact ik inderdaad de begrafenisondernemer bij ons in het dorp.

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hier helaas geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Wat vreselijk verdrietig :(
    Ik zou idd heel veel foto's maken....misschien laten maken? Voet- en handafdrukjes evt. Wie weet heb je er later behoefte aan om dat te zien/te hebben.

Ons meisje is stilgeboren met bijna 39 weken en wij hebben haar as thuis staan op een gedenkplankje in onze slaapkamer met een knuffeltje, enz. Wij wisten ook al dat we niet de behoefte zouden hebben om regelmatig naar een graf te gaan. Maar we wilden haar wel bij ons houden.

Nogmaals heel veel sterkte meis!

8. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijk nieuws hebben jullie te verwerken gehad! Allereerst heel veel sterkte en kracht toegewenst de aankomende tijd!

Wij hebben ons zoontje afgelopen november verloren met 20 weken zwangerschap. Voor ons voelde het ook niet goed om een grote begrafenis te regelen en naar zijn grafje te moeten. Wij hebben (met goede begeleiding van onze uitvaartverzekering) uiteindelijk een kleine intieme dienst gehad met ouders en broers en zussen, vervolgens hebben wij ons zoontje laten cremeren en de as staat nu bij ons thuis met zijn foto. Het voelt voor ons juist goed om hem gewoon thuis te hebben.

Heel veel sterkte met je beslissing! Doe waar je je goed bij voelt! Denk er goed over na! Nu zit je nog in de eerste schrik reactie.

Heel veel sterkte

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  10. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Jeetje wat heftig. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Mijn broer en schoonzus hebben hetzelfde meegemaakt met de 20 weken echo, alleen hun kindje bleek een ernstige hartafwijking te hebben. Zij hebben na de bevalling een fotograaf laten komen om nog wat foto's te maken in het ZH van het kindje bij papa & mama in hun armen. Hierna hebben ze het kindje laten cremeren, inmiddels zijn we 4 weken verder en afgelopen zaterdag hebben ze hun dochtertje terug gekregen. Ze zijn nu nog op zoek naar een urn en geven haar een gedenkhoekje bij hun thuis. Misschien is dit ook een ideetje voor jou? Zo is hij/zij altijd bij jullie.

Nogmaals, heel veel sterkte en een dikke digitale knuffel!

11. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    aller eerst heel veel sterkte met dit verschrikkelijke nieuws.
    hier waren we zwanger van een tweeling waarvan 1 kindje met 11 weken is opgenomen in de placenta en het ander kindje met 20 weken het hartje is gestopt.
    het is een heftige achtbaan waar jullie nu in terecht komen en jullie kindje verdiend zeker een waardig afscheid.
    over het begraven van zo een ukkie heb ik helaas geen ervaring mee.
    wij hebben haar laten cremeren en haar urntje staat nu hier bij ons op de kast met een mooi bloemstukje erbij en een mooie echofoto.
    elke avond steek ik ook een kaarsje aan bij haar.
    mag ik vragen waarom je het wil laten begraven en niet cremeren? met cremeren heb je het altijd bij je ;)
    heeel veel succes de komende weken/maanden.

groetjes Joyce

12. moon92

moon92 Lid

10 jun 2015
    47
    0
    0
    informatie adviseur hypotheken
    ede
    Heel veel sterkte!
    Helaas hebben wij onlangs hetzelfde meegemaakt.
    Ik heb je een privé berichtje gedaan.. Als je meer wil weten dan hoor ik het graag.

Make à memory maakt geen foto's bij een zwangerschapsduur voor 24 weken.. Het ziekenhuis had ze voor ons gebeld maar omdat wij pas 22w en 2d waren wilde ze niet komen omdat de grens 24 weken is.

13. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel foto's van mijn dichter via make a memory... Toen earlybirds genaamd zeer waardevol! Ik wil jullie veel sterkte wensen, wij hebben zelf ons meisje illegaal uitgestrooid op een mooie plek vlak bij ons huis in het bos. Dikke virtuele knuffel, voor de spannende tijd die komen gaat!

14. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mooie meisje is gisteren geboren, nadat ik de dag ervoor ben opgenomen in het WKZ. We gaan haar begraven in Nijkerk op een speciaal veldje voor kindjes tot 24 weken. Er staat een herinneringsboom, waar we een blaadje in kunnen hangen met haar naam.

15. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Proficiat met de geboorte van jullie dochter. Heel erg verdrietig dat zij niet bij jullie kan blijven.... Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd... &#9825;&#9825;

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie kleine lieve meisje. Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd.

Deel Deze Pagina