Hoi allen, bloedtest bij de dokter was positief maar stond alleen bij: beginnende zwangerschap. heb dus geen idee hoever ik ben en vind dit erg vervelend... laatste x ongesteld geworden op 17 augustus (na een cyclus van 43 dagen!) positieve test op 1 oktober... kan ik dit berekenen op een of andere manier. de dokter schat me 3 of 4 weken. maar ben je niet minstens 4 weken zwanger voor je een positieve test kan krijgen?? groetjes, Sharon
Kun je het niet laten berekenen met dat berekending hier op de site? ben ik veeeeel te slecht in, maar evengoed: GEFELICITEERD!
Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie Als je daamee een banner aanmaakt op een van de vele sites dan word de rest vanzelf voor je berekend.
Ik denk dat je nu een week of 5/6 bent. Maar dit noemen ze ook een prille zwangerschap. Maar het zou ook kunnen zijn dat je je eisprong later hebt gehad. In dit geval zou het heel goed 4 weken kunnen zijn. Ik zou gewoon de vk bellen voor een eerste afspraak. Ze zullen dan waarschijnlijk vragen wat de eerste dag van je laatste menstruatie was. In dit geval moet je gewoon 17 augustus zeggen. Een positieve test hoef je niet pas na 4 weken in handen te hebben. Ik had ook een positieve test met 3 weken zwanger. Hij was weliswaar heel erg ligt, maar er was overduidelijk een streepje te zien. Geniet van je zwangerschap meid. En gefeliciteerd. Liefs belliebel
Ten eerste van harte gefeliciteerd! De bloedtest is veel nauwkeuriger dan een urinetest en kan al positief zijn een week na je eisprong (dus bij 3 weken zwangerschap). Het zegt dus niet zoveel hoe ver je bent. Heb je altijd een cyclus van 43 dagen? Zo ja dan zou ik daar vanuit gaan voor de berekening. Je kan ook de huisarts bellen om te vragen hoeveel hcg er in je bloed was aangetroffen en aan de hand daarvan een schatting te maken. Of je doet zo clear blue test met zwangerschapsindicator die verteld hoe lang je zwanger bent.
toen ik van de week een zwangerschapstest deed stond er binnen 20seconden de test streep! dus heeeel erg snel! ik ben bij de dokter geweest en op zijn formulier van het labo staat gewoon: beginnende zwangerschap. hijzelf schat 3 - 4 weken (dit gewoon aan mijn cyclus berekend) want heeft hij al geschat voor hij de resultaten had. en neej, heb niet altijd een cyclus van 43. dit was pas de 2de ronde vandaar... de eerste ronden werd ik na 43dagen ongi. en nu op dag 45 ofzo getest... had op de 30 ook al eens getest maar toen was hij negatief maar vind het zo raar dat er op dat formulier stond beginnende zwangerschap. zou dat zijn omdat er nog maar zo weinig hcg aanwezig was dan? dan is het toch vreemd dat mijn zwangerschapstest binnen de 20sec positief aangeeft?
van harte gefeliciteerd sharon20, als je je verloskunde hebt gebeld zal zij een afspraak met jou maken. Met een termijnecho kun je bijna 99,5% vastleggen hoe ver je bent.
beginnende zwangerschap...dat is het 1ste termijn, de eerste 3 maanden worden zo genoemd....dus lekker breed genomen Wacht de eerste echo af die zal duidelijkheid geven...tot die tijd zal ik 4 weken aanhouden om teleurstelling te voorkomen. enne gefeliciteerd
Hier in belgie krijg je je eerste echo tussen 9 en 10 weken... ik moest van de dokter dus nog minstens een maand wachten... daarom vind ik het zo rottig! ik ga pas over een maand zekerheid hebben hoe ver ik ben.. en ik word dan ook gek van wachten! ik zelf hoop dat ik al een week of 5 6 ben.. maar volgens de dokter pas een week of 3 - 4.. bij Jamie had ik ook een bloedtest laten doen en toen die dokter de formulieren kreeg kon hij perfect zeggen dat ik toen al 7 weken was...