Ons kleine meisje....

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door mup, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Lieve vlindermamma's,

Ik zou graag mijn verhaal ook even willen neerzetten.
    Hoop dat het me een beetje helpt om dit verlies te verwerken.

Bij onze 20 weken echo bleek dat ons kindje wat achterbleef in de groei en een in verhouding te kort bovenbeentje had. Ook kon ze geen goed vierkamerbeeld krijgen van het hartje en ze had maar 2 bloedvaten in de navelstreng. Dat betekende een verhoogd risico op ernstige afwijkingen.
    Ze ging bellen met de gynaecoloog en kwam terug met het nieuws dat we de volgende dag naar het AZM in Maastricht moesten.
    Op dat moment maakten wij ons nog niet echt zorgen.

Eenmaal in Maastricht bleek op de echo die ze daar hebben gemaakt dat met het hartje alles prima was alleen de groei bleef idd wat achter en ze had maar 2 bloedvaten in de navelstreng. ze adviseerden een vruchtwaterpunctie om alle twijfel uit de wereld te helpen. De volgende morgen konden we meteen terecht en deden ze de punctie. na 1 week kregen we de eerste uitslag van de meest voorkomende afwijkingen en....Alles was goed! We waren super gelukkig maar moesten nog even afwachten op de rest van de testen. Maar die kansen waren zo klein volgens de artsen, we moesten ons maar niet al te veel zorgen maken.
    Toen kwam op dinsdag morgen het telefoontje...het was niet goed.
    Ons meisje miste een heel stuk van chromosoom 4Q een kans van 1 op 50.000! Onze wereld stortte in. Ze zou zeer zwaar geestelijk gehandicapt zijn en leven als een kasplantje. Haar hartje zou ook niet goed functioneren. Dit konden wij onze kleine meid niet aandoen en we hebben na overleg met de artsen besloten om de zwangerschap af te breken.
    Met 23 weken en 5 dagen is onze prachtige dochter geboren op 3-2-2009 om 18.35...ze was zo mooi en klein. En zo gewenst..
    Nu een week geleden.

Het voelt nu zo leeg, mis haar zo erg.
    Dag lieve Liv..Papa en Mama houden van jou XX

2. ElsaLois

ElsaLois Lid

16 okt 2006
    32
    0
    0
    Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode!

3. ElsaLois

ElsaLois Lid

16 okt 2006
    32
    0
    0
    Sorry is dubbel gegaan, nogmaals sterkte

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Mup,

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Mijn dochtertje Robin* is ook in het AZM geboren en een vlindertje geworden....

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat vreselijk :( Ik denk dat je voor kleine Liv de beste keuze hebt gemaakt, als is het voor jullie het meest vreselijke in de wereld... wat een verdriet :cry: heel erg veel sterkte

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Heel veel sterkte.

7. patrien

patrien Niet meer actief

met kippevel en tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen.

allereerst gefeliciteerd met jullie dochtertje Liv (mooie naam overigens) jullie zijn nu toch papa en mama geworden
    in tegenstelling ook gecondoleerd met het verlies van Liv.

ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor de komende tijd en de tijd daarna want dan zul je het waarschijnlijk nog harder nodig hebben.

8. Vie

Vie Lid

24 okt 2007
    64
    0
    0
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...

Jullie hebben voor een zware keuze gestaan, met het verlies weet ik precies wat je voeld...
    Jayden* is ook in het AZM geboren, na 5 en 1/2 week een vlindertje geworden...

Vergeet niet dat ze er nog zijn, als engeltjes op onze schouders...

Heel veel kracht toegewenst...

Liefs Viënna...

9. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Bedankt lieve meiden!

Het is heel fijn om steun te krijgen van iemand die wel precies weet wat je voelt.

Liefs..

Deel Deze Pagina