Speelgoed dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Onze dame van 15 maanden kan zich op het moment binnen absoluut niet vermaken. Ze heeft popjes, knuffels, stapelbekers, vormenstoof, tig boekjes, muziekding, houten muziekinstrumentjes, duplo beestjes, etc. Keuze genoeg lijkt me... Vorige week een magisch tekenbord en een loopfietsje erbij gekocht, omdat ik dacht dat ze misschien meer uitdaging zocht, maar hier kijkt ze ook niet naar om. Het maakt niet of ze alleen ' moet' spelen of dat ik erbij ga zitten.

Ik hoop hier wat inspiratie op te doen voor een eventuele volgende aankoop in de speelgoedwinkel :D Waar speelt jullie kindje graag mee?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik koop voorlopig niks voor onze dreumes. Ze heeft ondertussen zoveel speelgoed dat ik merkte dat ze niet meer wist waar ze mee moest spelen. Die grote hoeveelheid geeft teveel prikkels en daardoor was ze erg onrustig in haar spelen.

Nu rouleren we het speelgoed iedere week en ik merk aan haar gedrag dat ze dit fijner vind. Ze heeft een paar keuzes en nu kan ze ook makkelijker kiezen. En door het rouleren verveelt ze zich niet snel.

Misschien is dat het wel?

Maar verder qua speelgoed is hier een trommel met plastic stokjes en zo'n xylofoon een hit!

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sorry, mijn dochter vind alles leuk, incl. vormenstoof en stapelbakjes.
    Heb je wel een kiepwagen? Dat is hier al maanden een succes :)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Misschien je eigen potten en pannen? Volgens mijn moeder wilde ik alleen maar met haar spullen spelen en liet ik het speelgoed links liggen..

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.277
    113
    Misschien alles even weg doen en een paar dingen terug leggen. Teveel keus dan spelen veel kinderen met niks of maar even.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier rouleren we ook het speelgoed maar de volgende dingen blijven een hit!

Stapelbekers
    Vormenstoof
    Kartonboekjes
    Knuffels
    Piramide ring
    plastic kinder kooksetje (pannen en pollepels)
    plastic groente loopt ze ook de hele dag mee rond (wortel in de pan, wortel in de mond. Broccoli bij beer naar binnen :D)
    autootjes, liefst met geluid

Verder:
    Bakjes en pollepels van mama om te helpen koken of te trommelen
    Tijdschriften om te kijken / bladeren en natuurlijk scheuren

Oké, dl vindt heel veel leuk :D

Maar inderdaad met rouleren vindt ze het misschien wel weer leuk?

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Heb je nog geen keukenspulletjes? Dat vind dochter hier super leuk!
    Een paar potjes en pannen, bordjes, lepels, vorken...
    Ze speelt al een paar weken met niets anders meer.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had zo'n ballenschiet ding van Vtech gekocht voor m'n dochter.
    Supergroot succes!!

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

- Magneetjes op de koelkast plakken
    - Rondcrossen/rennen met een loopwagen of poppenbuggy (doet ze nog steeds heel graag, terwijl ze al 5 mnd loopt)
    - Loopfiets met 4 wielen, maar ik lees dat je die al hebt
    - Muziekinstrumenten, hier inderdaad ook een trommel, xylofoon en keyboard met dierengeluiden
    - Keukentje is hier momenteel een hit, gaat ze koken en 'afwasssjun'
    - Een gewone grote boodschappentas, gaat ze vanalles indoen en mee lopen
    - En inderdaad mijn potten/pannen, en allerlei bakjes en doosjes

Maar hier speelt ze ook met de Duplo, Little people dieren met boerderij en dierentuin, houten puzzels, kartonnen boekjes, ringentoren, trekdier, bal, neptelefoon, knutselspullen, tekenbord, pop aankleden, vormenstoof, autootjes. Eigenlijk alles dus, behalve de Toet toet dat laat ze als enige links liggen. En soms is het totaal onvoorstelbaar welk speelgoed ze welk tijdperk leuk vind (de leeftijdsindicatie soms ver vooruit of juist achteruit).

Hier deed ik eerst ook rouleren inderdaad. Maar ik heb nu een grote speelgoedkast midden in de woonkamer. Die is voor haar zelf toegankelijk, en ze kan goed pakken of aanwijzen wat ze wil hebben, ze weet precies wat waar ligt dus nu werkt dit eigenlijk heel goed.

Misschien bij de kringloop (of marktplaats) wat speelgoed halen, als je een leuke kringloop hebt (verschilt nogal) en tweedehands niet erg vind?
    Ik had laatst een magnetisch badspeelgoedje gekocht voor 5 euro nieuw in de winkel, en thuis en uitgepakt stelde het echt niks voor en dochter vond er niks aan.
    Vandaag voor 8 euro gekocht bij een leuke kringloop: 2 grote grondpuzzels Sesamstraat, een fluit, 4 kartonnen boeken waarvan 2 met geluid, 1 autootje wat kan rijden, 1 kinderCD, ongeopende doos met 12 potjes klei en vormpjes.
    Stuk minder zonde als het niet aanslaat zoals gehoopt :)

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben het ikea keukentje voor haar eerste verjaardag gekocht en dat is echt een dikke hit hier! Verder zijn de tent, de kruiptunnel, de ballenboom en de toet toet auto's iets waar ze graag mee speelt.

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Op het moment heeft hij een paar favorieten om mee te spelen;
    Kralenspiraal van ikea
    Stapelbekers
    Piramide ring
    Boekjes van karton
    Knikkerbaan

12. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Een blokje, een plastic bakje uit de keuken en een spatel. Is goed voor uren roerplezier! Of een ballon, eerst wat weken bewaren zodat ie niet zo snel meer knalt. Ook een hit!

13. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Onze dochter is nu 1 jaar en bijna 3 maanden oud, ik merk dat ze het liefst met haar picknick mandje (incl 4 vormpjes) & afstandsbediening speelt. De rest keek ze niet naar om, nu alles weg gepakt behalve die 2 dingen aangezien ik haar niet direct wil over donderen door alles weg te nemen. Maar nu de little people eens neer gezet & dat is wel interessant. Misschien een idee, om 2 speeltjes neer te leggen en de rest weg te pakken?

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Nog bedankt voor alle reacties!! Goed idee om maar een paar speeltjes te laten liggen. Ik wilde sowieso deze week een speelgoedkist kopen om alles in te bewaren. Kan de box eindelijk weg ;)

Deel Deze Pagina