Leeg vruchtzakje...

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door SvD, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SvD

SvD Lid

10 jan 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Was tot vorige week vrijdag helemaal in de wolken. Vorige week heb ik een eerste echo gehad. Er bleek alleen een leeg vruchtzakje zichtbaar. Nergens een vruchtje te bekennen. Ik was toen 7,5 week.

Ik voelde me van tevoren hartstikke goed. Wel zere borsten en af en toe wat krampjes, maar geen buikpijn of bloedverlies.

Toen de gynaecoloog zei dat er met 7,5 week toch eigenlijk wel een vruchtje te zien moest zijn, dacht ik dat mijn wereld even instortte. Wat voel ik me verdrietig.

Gisterenavond kreeg ik flinke buikkramp. Ben van ellende maar naar bed gegaan. Vanochtend voor het eerst een klein beetje bruine afscheiding. Dit is nu al de hele dag zo. Ik weet niet hoelang het duurt voordat het door zal zetten. Ik moet in ieder geval a.s. vrijdag terug naar de gynaecoloog voor een echo. Wie weet heb ik dan al wel mijn miskraam gehad. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Heb er op internet al wel e.e.a. over gelezen. Hele heftige verhalen over heel veel bloedverlies, maar ook vrouwen die zeggen dat het net een wat zwaardere menstruatie is. Ik laat het maar over me heen komen.

Ik was zo blij... het is zo'n teleurstelling... :(

2. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi lieve S.

Ik weet helaas precies hoe je je voelt... ik heb afgelopen okt/nov hetzelfde meegemaakt: ook een leeg vruchtzakje. Je gaat met een goed gevoel richting de eerste echo: de eerste keer je kindje zien, met een kloppend hartje! Dan is de klap zo groot wanneer er alleen een leeg vruchtzakje te zien is...

Ik had eerst bruinverlies, daarna helder rood en vervolgens kwam de miskraam heftig op gang. Veel bloedverlies en veel stolsels en een enorme rugpijn... dit heftige heeft zo'n 14 uur in totaal geduurd. Ik had helaas de pech dat hiermee niet alles 'eruit' was. 6 dagen erna heb ik alsnog een curretage gehad. Die viel me dan weer reuze mee.

Nou meis, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, met de lichamelijke ongemakken, maar vooral ook met het geestelijk kunnen verwerken.

Xxx

3. SvD

SvD Lid

10 jan 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Dank je wel voor je lieve reactie! Het geeft me toch wel steun om te horen dat ik (jammer genoeg) niet de enige ben. Vervelend voor jou dat je dit ook mee hebt moeten maken.

Heb jij na je mk even gewacht met proberen opnieuw zwanger te worden of juist niet?

Ik las dat je over 2 dagen weer kan testen. Ik duim voor je! ;)

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ach meis, wat verdrietig, heel veel sterkte! Ik heb ook een missed abortion gehad, alleen bij mij werd het pas met 12 weken ontdekt (eerste echo). Bij mij kwam het niet spontaan. Ik wens je heel veel sterkte, kruip lekker op de bank met een dekentje een pot thee, pijnstillers en een film of zoiets. Als je echt veel bloed verliest of er flauw of niet lekker van wordt zou ik wel meteen de dokter even bellen. Hopelijk valt het allemaal mee voor je en kun je snel weer met frisse moed verder!

5. manon1983

manon1983 Lid

7 aug 2008
    32
    0
    0
    ijmuiden
    hoi stephanie
    Ik heb zelf eigenlijk geen last gehad toen het vruchtje eruit kwam en ik hoop voor jou dat het ook zo is.
    Zelf was ik ook op het ergste voorbereid maar gelukkig heb ik dat niet mee hoeven te maken.
    Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte om dit te kunnen verwerken en het een plekje te kunnen geven. Neem er de tijd voor.

groetjes manon

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier ook 2 maal een leeg vruchtzakje gehad.
    1e keer gecureteerd, maar hiermee hadden ze niet alles weggehaald, daar kwamen we pas later achter, meer dan een maand denk ik. Begon heel erg te bloeden, niets hield het meer, dus moest op wc blijven zitten, maar daarna toch maar naar het zh gegaan en bleek nog restjes te zitten van het vruchtzakje, dus nog keer gecureteerd.

2e keer hebben ze me tabletten meegegeven die je inwendig moet inbrengen om de zoveel uur tot het werkt.
    het werkte na de 2e tablet dacht ik en was ook best heftig, heel veel bloedverlies en veel stolsels.
    Maar heb het vruchtzakje wel gezien.

Tussen de 1e en 2e keer zat ruim 2 jaar.
    dus 2 jaar moeten wachten.

Na de 2e keer was ik na een half jaar zwanger en deze is goed gegaan.

Daarna nog keer miskraam gehad, hartje was gestopt met 9 weken en 3 dagen! kwamen we met 12 weken pas achter.
    Toen ook gecureteerd, 1.5 liter bloed verloren omdat vruchtje erg vast zat.

Daarna 1 maal ongsteld geweest en toen weer zwanger, dit ging ook goed en heb nu 2 prachtmeiden.

7. amber22

amber22 Lid

16 jan 2011
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal. Ik begon vorige week bruin bloed te verliezen en op vrijdagochtend werd het wat rood. Kon meteen dezelfde dag terecht voor een echo. Was toen 7 weken zwanger. Op de echo was alleen een vruchtzakje te zien, het kon zijn dat ik minder lang zwanger was dan ik dacht dus zou ruim een week later terug komen voor een 2e echo. Afgelopen zaterdag veel bloed en slijm verloren en voor mijn gevoel het vruchtzakje. Hele weekend lichte buikkrampen gehad. Vanochtend weer een echo gehad, en alles is weg. Vind het erg moeilijk maar ben opgelucht dat het uit zichzelf gekomen is en mijn baarmoeder nu goed schoon is.

Meiden sterkte!

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ken het ook helaas. Is heel moeilijk.
    Eerst zo blij, en nu maar wachten....
    Pfff niet simpel. Heel veel sterkte in de komende dagen!

Deel Deze Pagina