relafauteuil leen bakker

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb mijn man een relaxfauteuil gegeven omdat hij ivm rugpijn niet op een lage bank kan zitten. Een tijdje later ook een voor mezelf gehaald. Nu, bijna 2 jaar later zitten de scheuren in de leuning en zitgedeelte. Dus ik heb gebeld: heeft u de stoel ingesmeerd? Nee dat is niet verteld!
    Nou mevrouw dat had wel gemoeten. Valt dus buiten de garantie en ze kunnen niks voor ons betekenen! Heb ik nog enige kans??

Mijn vader zit regelmatig in mijn stoel (mijn vader is zwaarder dan 90kg) en mijn stoel vliegt het leer mij om m'n oren als mijn vader er uit gaat. Blijkbaar is mijn vader te zwaar?! Ik heb er een handdoek op gelegd. Geen gezicht!!!! :x dit mag toch niet gebeuren??

Waar haal ik betrouwbare stoelen die niet na 2 jaar zijn doorgezakt?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Iemand die ik ken had ook een zwarte relax fauteuil van de leen bakker.
    Na nog geen jaar zaten er allemaal scheuren in.
    Zeggen ze dat de stoel elke dag met een doekje afgenomen moet worden. Tijdens de verkoop nooit gezegd.
    Tis gewoon hele slechte kwaliteit!

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik maakte m regelmatig schoon! Moest er onderhoudsleer spul opdoen. Nou nooit verteld!!!! :x hier staat een leren bank van 20 jaa oud, nooit ingesmeerd en hij staat nog mooier dan de 2 stoelen! Takkezooi!

Waar haal ik goede stoelen?

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Hier in Nederland is het zo, dat je kunt verwachten, dat het product een redelijke tijd meegaat. Dus een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Het ligt er dus een beetje aan, hoe duur die stoel was. Ik kan het niet precies vinden op internet, maar je kan vast ergens de wettelijke bepalingen nalezen...
    Succes
    Ikzelf heb niet zo'n goede ervaringen met Leen Bakker. De producten voldoen, naar mijn inzien, meestal niet aan de verwachtingen. De dekbedovertrekken, die ik daar gekocht heb, waren binnen no time kapot... Zeer dunne stof, die snel door was
    Pluisje

5. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    De stoelen kosten 200 euro en nu nog steeds

6. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Het lijkt me dan redelijkerwijs, dat je een langere levensduur kan verwachten. Maar dat zou je even na moeten vragen bij de consumentenbond ofzo? Er zijn in elk geval wettelijke bepalingen voor.
    Pluisje

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je mag van een stoel echt wel verwachten dat hij langer meegaat dan 2 jaar. Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Maar lederen stoelen of banken moeten toch altijd ingesmeerd worden?
    Ik bedoel,het is toch bekend dat een produkt van leder behandeld moet worden om scheuren te voorkomen?

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wij hebben een bank (leer) van zeker 20 jaar oud en die is nog nooit ingesmeerd en staat er nog zonniger bij dan de 2 stoelen bij elkaar! En als zo'n kerel dat niet zegt... ik bedoel wij hebben ook nog nooit een leren stoel gekocht. En de leren bank is altijd gaaf gebleven. Misschien komt het naief over van mij... maar nee dit wist ik echt niet!

Ben wel bang dat het een wellus-nietus spelletje gaat worden. Hun beweren namelijk dat hun die potjes zelf in het assortiment hebben en dat ze bij elke verkoop de koper er op attent maken dat ze het moeten insmeren. Wij hebben dus nooit zoiets gehoord. Waarom zouden we anders klagen? Wij zijn eerlijke Nederlanders. Dit doen wij niet om zomaar weer een gratis stoel te krijgen. (niet dat iemand het denkt, maar ik geef even aan dat wij normaliter nooit klachten hebben).

Inmiddels contact gehad met het filiaal. We mogen een e-mail sturen met foto's, een kopie van de aankoopbon en dan "kijken ze wel even", maar in principe valt het buiten de garantie. Oftewel: we nemen de klacht serieus en daarna hoor je nooit meer wat.... :x

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Wij hadden twee banken van leenbakker. Na twee jaar was het leer ook aan het scheuren. Hebben ze daarna nog drie jaar gehad en toen kon het echt niet meer! Nu een andere bank, stuk duurder als leenbakker maar dat merk je wel!

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Mooi balen dan,hoop toch voor jullie dat er nog wat geregeld kan worden..
    Heb zelf niks van leder thuis hoor,maar ik zag mijn vader vroeger altijd zijn stoel invetten...handdoek eroverheen en niemand mocht eraan komen:D

Deel Deze Pagina