Ons leven met 17 kinderen...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Belle1981, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jammer dan, inderdaad misschien niet aardig. Ieder voor zich, maar als je bijna heel je leven NONSTOP zwanger bent ben je toch alleen maar aan het fokken??

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    En over die economie daar gesproken. Ons zorgstelsel wordt steeds minder, daar in Amerika is het bar gesteld ermee. Hoe wil je in godsnaam de zorg voor zoveel kinderen betalen?

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    ;) Laat maar, ik heb geen zin om hier tegen in te gaan.....
    "FOKKEN"???????????

(Moet zeggen dat ik je regelmatig tegenkom op t forum, en dit niet echt van je gewend ben, en ook niet had verwacht.)

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hm het zou kunnen dat ik hier ook ns naar ga kijken, lijkt me wel aardig.. Ik las dat alle namen van de kinderen met een J beginnen, grappig hoor! Als ik zo op de site kijk, zien ze er ook goed verzorgd uit

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Geen tv, geen spelcomputers, geen pc, geen telefoon etc. Gewoon leven op het platteland waar ze ook gedeelde van eigen voedsel kweken, geen dure merken etc en gewoon hard werken. Ti's maar wat je doet met je geld. Ze kunnen ze goed grootbrengen, zien er verzorgt uit en wie zijn wij dan om te oordelen. Ze zijn niet gemiddeld maar fokkers nee dat vind ik wel een groot vooroordeel.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik moet er niet aan denken!! Respect voor al dat geduld wat je moet hebben. Maar 20 keer zwanger worden lijkt me niet echt goed voor je lichaam?

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    tjonge wat een vooroordelen zeg, als die mensen daar gelukkig van worden?! Ze zijn volledig zelfvoorzienend, en zie niet echt een van de kinderen als criminelen eindigen. Wie zijn wij omdat te veroordelen, en 'fokkoe', dat zullen alleen andere zeggen, zij zullen zich alleen maar diep gelukkig en gezegend voelen!

9. Wat ik wel grappig vond, is dat één van de zoons na de bekendmaking van de 18e zwangerschap begon te tellen en tot de conclusie kwam dat het inderdaad weer mogelijk was, omdat de jongste toen een bepaalde leeftijd had bereikt kennelijk. Tsja.. ze waren nog allemaal verrast ook.

Mijn ding is het niet, maar ik vind het woord fokkoe etc een beetje respectloos, ook al kan ik me voorstellen dat je haar zo ziet. Het is hun geloofsovertuiging, ze zijn er blij mee en ook wel verslaafd aan kinderen krijgen wat zij zelf zeggen, zolang ze goed voor hun kroost zorgen wie ben ik om te veroordelen.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Geinig, dat is uit het dorp waar mijn vriend vandaan komt. :)

Ik heb de aflevering ook (half) gezien, heb respect voor die moeder hoor. Ik zou zwaar stressen, doe ik al als ik 1 kind mee moet nemen ergens naartoe haha :) laat staan dat je met 19 kinderen op reis moet.

Sneu dat hun 20e kindje is overleden. Ik had een tijd geleden ook al eens op hun website gekeken en daar stond toen dat ze nadat ze getrouwd waren de pil slikte, omdat ze hun gezin wouden 'plannen'. Toen ze toen wel een kind wilden en stopten met de anticonceptie, kreeg ze een miskraam met 12 weken. Ze zag dit als een teken van God en sindsdien gebruikten ze geen anticonceptie meer.
    Dat hun laatste kindje met 20 weken is overleden kan inderdaad iedereen overkomen en had ook veel eerder gekund, hoewel haar leeftijd nu er wel mee te maken zou kunnen hebben (bijna 50?). Ben benieuwd of er nog een 20e (levende) komt, neem aan dat ze bijna in de overgang zit.

11. Het is natuurlijk wel zo dat je een hoger risico hebt op miskramen en vroeggeboortes cq doodgeboortes, omdat de kwaliteit van de eicellen achteruit gaat.. maar er is altijd een risico natuurlijk, het is een delicaat proces in het begin van de zwangerschap als alles wordt gevormd. Ze is nu 45 jaar. Kan zijn dat ze nog zwanger wordt, maar de kansen worden steeds kleiner voor ze.

12. adi

adi Niet meer actief

Lekkere reacties hier... Een 'fokkoe'???? Zal een leuke compliment zijn voor vele oma's in Nederland die tijdens de babyboom kinderen hebben gekregen.

Buren van mijn ouders komen beide uit een gezin van 16 kinderen, en de rest van het dorp telt ook grote gezinnen. En het is niet eens een bijzonder christelijk dorpje. Zo ging het in Nederland ook in de jaren 50. Als er 3 jaar geen baby werd geboren kwam de pastoor op bezoek :)

Ik vind het wel frappant dat we juist in Nederland nu op tv naar een gezin met 17 kinderen moeten kijken. Dit land staat toch juist bekend om de babyboom en gigantische gezinnen?
    Of zijn we dat alweer vergeten?

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    In de jaren 50 ja, toen anticonceptie niet heel gewoon was. We leven nu in 2012 en een gezin van 20 man is toch echt wel een hele grote uitzondering hoor! Financieel is het in NL volgens mij een onhaalbare kaart tenzij je enorm veel poen hebt en niet voor dingen als opvang hoeft te betalen.
    Niet meteen Zara erop aanvallen, dat is nou ook weer nergens voor nodig. Iedereen mag hier toch een EIGEN mening over hebben?

14. adi

adi Niet meer actief

Die anticonceptie was er ook niet in andere landen, en toch zijn de hele grote gezinnen meer een Nederlands fenomeen geweest in Europa.

Ik snap dat het anno 2012 niet meer gebruikelijk is, maar deze mensen leven toch precies zoals onze omas en opas hebben geleefd? (Of overgrootouders)
    Zij hebben dingen als opvang ook niet nodig.

Ik zou er zelf zeker niet voor kiezen, mijn ouders komen uit gezinnen met resp 4 en 5 kinderen, dus ik ken het ook niet in de familie.
    Maar ik ken wel veel mensen die uit zulke grote gezinnen komen dat ik het haast niet 'wereldschokkend' kan noemen. Ze leven gewoon op een heel andere manier dan wij.

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Charmant, die smileys erachter. Altijd leuk wanneer een baby sterft en een rouwende moeder achterlaat. Eigen schuld, dikke bult ;)

ik lees op dit forum zo vaak dat mensen zich geen zorgen maken om de gezondheid van hun ongeboren kind, omdat zij niet tot de risicogroep behoren. Terwijl die risicogroep alleen voor bepaalde aandoeningen bestaat. En dan nog overkomt het net zoveel mensen die jonger zijn. Mijn man en ik waren respectievelijk 21 en 23 toen onze dochter overleed. En er zijn wel meer jonge mensen die het overkomt. Dus graag even nadenken voor je zulke dingen roept.

En verder vind ik helemaal niks van dit gezin. De ouders lijken goed voor ze te zorgen, de kinderen lijken gezond en gelukkig en ik vind het heel triest voor ze dat ze een kind moeten missen. Dat gun ik echt niemand.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    De term fokkoe is misschien ongelukkig gekozen, maar het is altijd nog mijn mening. Die ouders zijn dan misschien volmaakt gelukkig, maar als je het die kinderen eerlijk zou vragen??
    Dat ze er netjes bijlopen zegt niks..
    Ik vraag me serieus af wat voor een jeugd die kinderen hebben, en dan met name de wat ouderen.
    Die draaien ervoor op dat paps en mams ' verslaafd' zijn aan kindjes baren, moeten dus voor tig broertjes en zusjes zorgen.
    Ik denk dat ik als dochter in zo'n enorm groot gezin zo snel mogelijk dat huis uit zou vluchten.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vlinder, wat ontzettend triest van je dochter, krijg er een brok van in mijn keel.:(

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant

Wij kunnen er van alles van vinden, maar gelukkig hebben we er niks van te zeggen.
    Ik vind de term fokkoe, érg ongelukkig gekozen!
    Dat jij ( en ik) er niet voor zouden kiezen, wil niet zeggen dat die kinderen er minder aan toe zijn dan wanneer ze bij jou of mij op zouden groeien.
    Of het nu een intense wens is, of een overtuiging, wie zijn wij om er iets van te vinden?
    Ik ken in nederland, in mijn omgeving, al genoeg kinderen in een 'normaal' (4p) gezin, waarvan de kinderen ongelukkiger lijken dan die kinderen.
    En na onze pleegzorginfoavond weet ik zéker dat er heel, heel veel kinderen zijn die er veel voor over zouden hebben om in een gezin op te groeien waar een vader en moeder is, eten, drinken en liefde! Mensen om je heen die van je houden. Een schoon bed en het gehoor aan het recht op welkomheid!!!!

Ik denk dat wij op zp kinderwensen zien in veel verschillende vormen, vervuld, plotseling vervuld, onvervuld. En wij hebben daar vast een mening over en zo ook over dit gezin.
    Nogmaals, dat het niet ònze keuze is, wil niks zeggen over de kaders waarbinnen die kinderen opgroeien!

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    @taliaa, mooi gezegt! en ik denk dat de 'verantwoorderlijkheid van de kinderen'erg afhangt van de ouders. Deze kinderen hebben állemaal een taak. En ze hebben buddys, maar volgens mij zijn de ouders, nog steeds de ouders. (en dus niet dat de oudste zussen/broers letterlijk moederen) Ik krijg het idee, dat de taken echt wel verdeeld zijn, bedenk ook, die kinderen weten niet beter. Ík krijg al te horen, goh werd je niet gek van de drukte, éhh, nee want ik wist niet beter. Ik denk dat er echt slechtere opgroei omstandigheden zijn! en bedenk ook, tv is áltijd een meer of minder vertekend beeld!

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet er niet aan denken.Heb je toch geen leven meer!!

Deel Deze Pagina