Man (18) in coma na 'foute grap' van vriend

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Man (18) in coma na 'foute grap' van vriend

Een18-jarige man uit Pijnacker is vrijdagavond gewond geraakt nadat hij werd aangereden door een vriend. De bedoeling was de man te laten schrikken, maar het grapje mislukte met pijnlijke gevolgen.
    Het slachtoffer liep op de Oostlaan in zijn woonplaats en zag een vriend op diezelfde weg in zijn auto rijden. De automobilist wilde zijn maat eventjes laten schrikken en scheurde met zijn auto de stoep op om de man zijlings in te halen.

Vermoedelijk sprong de 18-jarige van schrik opzij en werd hij door de auto geschept. Voorbijgangers verleenden hem eerste hulp. Het slachtoffer werd door een traumateam gestabiliseerd en met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

De verkeerspolitie verhoorde de bestuurder van de auto. De man werd niet aangehouden.Het slachtoffer is inmiddels buiten levensgevaar,maar 'hersenletstel is niet uitgesloten,' meldt zijn vriendin aan AD.nl.

'Hij wordt nu kunstmatig in slaap gehouden, om zijn beschadigde schedel rust te geven. Hij was namelijk erg onrustig toen hij wakker werd na het ongeluk.'

:$:$ Leuke grap zeg! NOT!

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje dat is inderdaad een hele foute grap.
    Verschrikkelijk zeg.
    Wel vreemd dat die jongen die dat gedaan heeft er zo makkelijk vanaf komt.
    Het was misschien wel een grap, maar je kan van te voren weten dat iemand een schrik reactie kan krijgen.

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Vind het wel frapant dat ze die jongen daar mee weglaten komen.
    JUIST omdat het een grapje was. Dit soort dingen zijn dus geen grapjes en dienen wel degelijk bestraft te worden.
    Dit soort jongeren moet maar leren dat een auto geen speelgoed is.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Idd wat een leuke grap. Tis vast gelijk geen vriend meer. ;)

5. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    het zou je vriend maar zijn zeg, pff.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Lastig.
    Stunten met je auto is inderdaad geen grapje maar waarvoor zou de knul dan beschuldigd moeten worden?
    Roekeloos rijgedrag zou kunnen maar het is nou niet dat je daar zo'n erge straf voor krijgt..
    Vind het ook wel een beetje sneu voor die knul die het gedaan heeft, die zal echt een MEGA schuldgevoel hebben.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Die jongen is waarschijnlijk enorm van streek. Roekeloos rijgedrag kan hem wel ten laste worden gelegd ja. Maar ik denk dat hij voorgoed onthoudt dat een auto geen speelgoed is.

Laten we hopen dat het slachtoffer volledig herstelt en dat de vriendschap dat ook doet. Want dit is natuurlijk tragisch en nooit de bedoeling geweest.

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ja snap je punt wel. Maar ik ja ik vind het zo raar. Maar idd, welke straf moet je geven

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het is heel heftig allemaal en heel erg voor de aangereden jongen maar toch (advocaat vd duivel) dat veel van ons ook wel eens zo een 'grapje' heeft uitgehaald... Kort langs iemand rijden die je kent, net doen alsof je niet gaat stoppen etc. Het gebeurd overal elke dag alleen gaat dat nog fout,tot nu en dan meteen 'goed'.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    nog nooit gedaan en ook nog nooit iemand zien doen.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nee maar jij bent ook een geval apart;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Dan ben ik ook zo'n geval apart. Ik heb een auto nooit gezien als speelgoed, en ben me altijd bewust geweest van de verantwoordelijkheid die ik op me nam zodra ik achter het stuur stapte. Kwestie van opvoeding, zowel thuis als door de rijinstructeur, denk ik.
    Maar misschien is het wel een aanwijzing dat 18 jaar soms misschien gewoon te jong is om te mogen autorijden. Kwestie van: kun je de mogelijke gevolgen van je handelen overzien, of niet. Het is niet voor niets dat jongeren (vooral mannen) van 23 en jonger zo enorm oververtegenwoordigd zijn in verkeersongevallen; zij nemen te grote risico's.

Straffen heeft geen toegevoegde waarde in deze situatie, lijkt mij. Die jongen zal nooit meer vergeten dat een auto een potentieel wapen is, en dat je er dus met respect en voorzichtigheid mee om moet gaan.

13. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk inderdaad dat bijna iedereen wel is iets doet in de auto wat eigenlijk niet kan.. dat 18 jaar te jong is ben ik het helemaal niet mee eens.. ik wil niet opscheppen maar ik reed toen ik net mijn rijbewijs had stukken beter als bijvoorbeeld mijn moeder.. en geen opvoeding slaat wat mij betreft ook nergens op.. ongelukken gebeuren en soms zie je achteraf pas wat de gevolgen kunnen zijn.. oke het was dom van de bestuurder maar om dan gelijk te zeggen dat die geen opvoeding heeft gekregen.. en wat betreft straf.. ja misschien roekeloos rijden maar denk dat hij al genoeg gestraft is..

hoop vooral dat de jongen snel uit het ziekenhuis is en hij er geen schade aan overhoudt..

14. Bri

Bri Niet meer actief

loes, ik heb het vermoeden dat je reageert op mijn post, vandaar mijn reactie.
    Ik schrijf niet dat 18 te jong is om auto te rijden, maar dat 18 soms misschien te jong is. Kijk maar eens naar ongevallenstatistieken: chauffeurs van onder de 24 zijn betrokken bij véél meer ongelukken dan het gemiddelde. En die actie waar dit topic over gaat laat nou ook niet echt zien dat de chauffeur beschikt over een enorm beoordelingsvermogen. Ik hoop dat het aan zijn leeftijd ligt en dat het nog goed komt met de jaren. Maar wie dóét nou zoiets?

Ik schrijf ook niet dat er ergens sprake is van geen opvoeding, maar dat ik het een kwestie van opvoeding vind of je hebt geleerd dat een auto iets is waar je serieus mee om moet gaan, en dat je er geen spelletjes mee moet doen. Misschien is iemand perfect opgevoed, alleen heeft-ie op dit punt niks meegekregen. Dan is op dit punt de opvoeding (of opleiding, in het geval van de rijinstructeur) wat tekort geschoten, is mijn mening.
    Autorijden is meer dan alleen weten hoe je de koppeling moet laten opkomen. Het gaat ook om de attitude waarmee je in de auto gaat zitten. (Slechtste chauffeur van NL gezien? Daar zaten een paar mooie voorbeelden in; jongen die perfect de auto beheerste en het allemaal beter kon dan wie dan ook, maar die gewoon met de verkeerde attitude reed. Dat kun je opvoeding noemen, of bewustwording, of opleiding, maar mijn mening is dat je meer zou moeten leren dan alleen de verkeersregels en voertuigbeheersing, voordat je je roze briefje krijgt.)

Natuurlijk doe ik ook wel eens dingen met m'n auto die ik niet zou moeten doen, maar ik durf echt met m'n hand op mijn hart te zeggen dat ik nog nooit heb geprobeerd iemand te laten schrikken met mijn auto, door te doen alsof ik niet ga stoppen of iets dergelijks (de voorbeelden die in een eerdere post werden genoemd). Vind het schokkend dat er mensen zijn die dat de normaalste zaak van de wereld lijken te vinden.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Sjezus wat een s*kkel!

Ik vind het niet alleen maar opvoeding, maar ook omgevingsfactoren (vrienden bv).
    Ik weet ook wel zeker dat dergelijke dingen best vaak gebeuren, maar ik vind t echt achterlijk.

16. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Bri helemaal met je eens. En nog iets, hoezo genoeg gestraft... Die jongen ligt nu in het ziekenhuis! Hij loopt gewoon vrolijk rond.
    Ok hij heeft waarschijnlijk een mega schuldgevoel, maar die jongen kan misschien straks nooit meer de oude worden? Denk dat. T slachtoffer dus erger is gestraft..... Dot zojn gewoon geen grpjes..

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Met de FIETS misschien, maar zoiets doe je toch niet met een auto? Hoe dom kun je zijn?? Het zal deels wel met leeftijd te maken hebben. Maar ik heb toch wel een mening over mensen die dit soort fratsen uithalen.

Artikel vijf biedt best mogelijkheden om bijvoorbeeld voor een rijontzegging te gaan. Het mag duidelijk zijn dat deze jongeman nog niet 'klaar' is om de verantwoordelijkheid te dragen die bij autorijden hoort.

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

poging tot moord misschien?

ja oke het was misschien een grap, maar grapjassen die zulke stunts uithalen waarbij mensen wellicht door kunnen overlijden moeten heel hard aangepakt worden

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Poging tot moord kan niet. Moord is met voorbedachte rade. Dat had deze jongen duidelijk niet.
    Poging tot doodslag kan misschien, maar is in dit geval juridisch ook moeilijk in te kleden...

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Artikel vijf van de verkeerswet geeft volgens mij wel mogelijkheden.

In de Amerikaanse wetgeving is er volgens mij wel iets van 'onchtmatig handelen met ernstig letsel ten gevolg'. Ik weet niet of zoiets er in NL ook is. Maar aangezien dit een 'verkeersdelict' is, is het volgens mij niet eens nodig om verder te zoeken.

Deel Deze Pagina