Poetin: Gezin moet drie kinderen hebben Een Russisch modelgezin telt drie kinderen. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin gezegd tijdens zijn jaarlijkse toespraak tot de natie. De Russische bevolking krimpt al jarenlang, Poetin wil die krimp een halt toeroepen. "Om Rusland soeverein en sterk te houden, zullen er meer van ons nodig zijn," zei Poetin. Om zijn mening kracht bij te zetten, zal de overheid vanaf volgend jaar subsidies verstrekken voor het krijgen van een derde kind. 7.500 euro subsidie Russen kregen eerder al subsidie voor het krijgen van een tweede kind. Daar kregen de ouders eenmalig omgerekend ongeveer 7.500 euro voor. Hoeveel de subsidie voor een verdere gezinsuitbreiding bedraagt, is niet bekend. Dit jaar is het bevolkingsaantal voor het eerst sinds de jaren 90 licht gegroeid. In de eerste tien maanden van 2012 waren er 790 meer geboortes dan sterfgevallen. Poetin noemt die groei een belangrijke mijlpaal voor Rusland. Ook de gemiddelde levensverwachting is in de afgelopen jaren met 2,5 jaar gegroeid, waardoor deze boven de 70 jaar uitkomt.
Wat jammer dat wij niet in Rusland wonen, wij voldoen aan de norm hahaha, Nee, sorry, te belachelijk voor woorden.......
Als het nou 7500 per maand was, dan zou ik ook wel de kou trotseren.... Neeeeee, toch maar niet.... maar als Hawaï ooit mt zo,n uitspraak komt. Pleaseeee meld mij dat dan! Ps. Kids kosten veeeeeeeel meer dan dat luttele eenmalig bedrag
Tja, het is toch wel een mooi bedrag om te krijgen, hier beginnen ze niet eens aan. Het is overigens niet vrij besteedbaar, er zijn voorwaarden aan verbonden. Je mag het gaan uitgeven voor het kopen van een woning, het betalen van een studie van je kinderen of storten in het pensioenpotje van de moeder.
Amarens: serieus? Wat een vreemde voorwaarden.. Ik heb het niet zo op Poetin op de een of andere manier. Telkens als hij ergens mee komt dan zie ik alleen al die kop en denk ik 'jij spoort niet. je voert iets heel anders in je schild dan dat je zegt..' Nou zal ik vast niet zo'n briljante mensenkennis hebben maar meestal vertrouw ik wel op mijn instinct. Ik vind hem vreemd....
Hij is in navolging van Erdogan die heeft dit ook al meerdere malen geroepen maar in tr krijg je er geen subsidie voor
Poetin heeft een punt en hij heeft ook weer geen punt. Mijn schoonzus en zwager hebben ook zo'n bonus gehad. Huisvesting is het grootste probleem. De meeste Russen wonen op een 2 of 3-kamerflat. Bovendien is alles duur. Eten, kleding, zeker on de grote steden. En er zijn er teveel sociale problemen.
Ja, serieus Waarom vind je de voorwaarden vreemd? Het geld is alleen bestemd voor de kinderen/moeder. Bij aankoop van een woning profiteren ook de kinderen daarvan, studie lijkt mij ook vrij logisch, een ouderdagsvoorziening van de moeder is misschien wat vreemd maar daar is op zich ook niks mis mee, pensioenen in Rusland kunnen niet bepaald hoog genoemd worden.
Ik zou niet voor een volgend kind gaan omdat je er toevallig een eenmalige uitkering voor krijgt. Maar het geld voor de oudedagsvoorziening voor moeder/oma zou ik best wel willen hebben, mijn schoonmoeder heeft straks ook heel weinig te besteden (maar gelukkig in de verste verte niet vergelijkbaar met wat de Russische ouderen moeten doormaken.)
er zijn tig landen die sturen op meer of minder bevolking en daar subsidies voor geven. In belgie, duitsland, italie enz krijg je ook een eenmalige premie als je een kind krijgt, hoe meer kinderen hoe hoger bedrag. Dit is niks nieuws in de wereld.
Oh, laat dan maar zitten. Ik dacht even lekker te kunnen shoppen Maar ik heb inderdaad ook wel gehoord dat het in meerdere landen zo is. Sowieso in België.
Je krijgt in Duitsland een jaar lang Elterngeld, en dat kun je voor een tweede en derde en vierde ens weer aanvragen.... gaat niet automatisch, moet je wel even wat formulieren voor invullen. Even naar de Familienkasse dus.