Alleen thuis zijn savonds

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoe vinden jullie het om savonds alleen thuis te zijn?

Ik ben echt zo'n schijterd. Ik ben niet bang maar ik zit hier zeker ook niet op mijn gemak. De kids liggen in bed, het is stil (zelfs met de tv aan) en alle vreemde geluidjes hoor ik.

Mijn vriend is normaal gewoon thuis maar omdat dit een drukke maand is op het werk hebben ze deze maand ploegendiensten.

Ben ik de enige die zo schijterig is?

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb er gelukkig geen last van, want ben single mom dus elke avond alleen thuis. :)

Waar ben je specifiek angstig voor dan?

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor ik hou er ook niet van van elke geluidje denk ik soms ook der komt iemand binnen of der is iemand hehe
    dus je bent niet de enige aankomende dinsdag ben ik alleen met me zoontje
    en dat nog wel op de verjaardag van me vriend mja hij heeft na zijn werk cursus :(

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Kwestie van wennen denk ik... ik ben al sinds mijn 17e een groot deel van de doordeweekse avonden alleen thuis. HEERLIJK, ik kan niet anders zeggen :D

5. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik ben ook alleenstaand moeder en net verhuisd en vond het de eerst nachten ook eng en raar.

Probeer je te ontspannen en leg desnoods iet snaast je om mee te slaan. Het went, echt waar, maar in het begin is het raar.

Liefs Suzanne

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen last van. Ik ben regelmatig alleen thuis. Manlief sport twee keer per week 's avonds en één avond in de week sport hij.
    Als hij een keer 's nachts wegblijft, ben ik altijd wel iets zorgvuldiger met controleren of alles op slot is. En sinds ons zoontje geboren is, neem ik ook altijd mijn tasje met sleutels. portemonnee een telefoon mee naar boven. (Mocht er wat gebeuren, kan ik in ieder geval de belangrijkste dingen meenemen als ik moet vluchten.)

Ik denk dat het wel uitmaakt of je het gewend bent of niet. Mijn vader werkte in ploegendienst, dus mijn moeder was ook vaak alleen met ons thuis. En vanaf het begin dat wij samenwoonden hadden mijn man en ik allebei onze sporten 's avonds. Dus is het van begin af aan "gewoon" geweest om alleen thuis te zijn.

Ik vind het vaak wel lekker... de tv voor mij alleen. En ik hoef de chips niet te delen. :D

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Voor inbrekers ofzo...

8. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ohh nee hoor je bent echt niet de enige ik schijt hem 7 kleuren:) alle gordijnen moeten dicht zitten (ben nachtblind) stel je voor dat er een of andere viespeuk naar binnen kijkt ofzo en idd alle geluiden lijken in een keer een stuk harder dan wanneer me vriend er wel is.:)

9. MissT

MissT Niet meer actief

Ik ben ook altijd bang in het donker.
    Zelfs als mijn man erbij is *bloos* haha.
    Ik slaap ook heel erg licht. Vooral toen het van de week zulk noodweer was... wij hebben een ding aan de voordeur hangen en die klapperde heel erg... dus ik mijn man gewekt (lees: hysterisch) ;) dat hij beneden moest kijken omdat er inbrekers liepen... hahahaha!! Niks aan de hand uiteraard, maar ben ook een schijterd dus.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik denk dat ik er nooit aan zal wennen.
    Mijn ex was heeeeeel veel weg savonds/snachts en ik heb het altijd eng gevonden.

Sinds mijn 17e ofzo is dat gekomen ongeveer.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het heerlijk :). Mijn man werkt in een 3-ploegendienst (dag avond nacht) en ik vind het zo fijn als ik gewoon de hele avond zelf de afstandsbediening in handen heb en de tijd aan mezelf....echt fijn. Bang ben ik niet, maar ik heb hier voorheen ook alleen gewoond, misschien dat dat scheelt.

12. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Het is inderdaad een kwestie van wennen. En zoals mijn voorgangsters al zeiden pak een knuppel of zoiets.
    Mijn man werkt in de ploegen en in het begin liet ik het licht aan en de knuppel paraat:). Nu vind ik het soms wel lekker om alleen te zijn.
    Ik kan kijken wat ik wil en poetsen wanneer ik wil.
    Wel heb de deuren op het nachtslot en 2 telefoons naast mijn bed. En de knuppel staat nog steeds naast mijn nachtkastje;).
    Je moet gewoon even wennen en zoek iets waardoor jij je veilig voelt. Succes met het alleen zijn. Ik hoop dat je wat hebt aan onze tips.

Groetjes Draga

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

haha ik ben dus gelukkig echt niet de enige.. ;)

Hier moeten idd ook alle gordijnen dicht zitten. Onze voordeur is op dit moment enkel een plaat triplex (of hoe dat ook heet). Voordeel is wel dat onze gallerij weg is en inbrekers daar dus niet naar binnen kunnen. De achterdeur zit in de slaapkamer van mijn dochter. Dat vind ik nu dus wel eng. De babyfoon staat bij haar dus elke keer als die aanslaat dan ben ik bang dat er iemand is haha.

Als mijn vriend er is ben ik ook bang hoor, maar alleen als hij voor mij uit loopt naar bed ofzo. Hij moet dus altijd alles afsluiten en ik lig al in bed als hij naar bed komt :p.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb ook meerdere keren alleen gewoond. Maar ik zorgde wel dat ik thuis kwam als het licht was en dan al alles afluiten. Vanaf dat het donker was alle geluidjes gehoord en angstig geweest.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha een knuppel heb ik dus niet he..

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

neuh ben savonds niet bang alleen. man werkt bijna elke avond. wel vlakbij ons huis maar ok. wel heb ik de deuren op slot zo gauw het donker wordt, doe voor niemand meer open etc. alleen als ik ga slapen heb ik wel graag dat ie naast me ligt.

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zit om de week 's avonds alleen thuis, mijn man werkt namelijk in ploegen diensten ;)

in het begin (toen we nog geen kids hadden) vond ik dit heel naar, maar het wende...
    toen de eerste geboren was vond ik het weer heel eng... hoorde ook van alles en ging het liefst in bed liggen en er niet eens meer uit voor de wc...
    maar nu ben ik er weer helemaal aan gewent en vind ik het soms ook wel heel lekker :D
    kwestie van wennen dus!

18. Female

Female Niet meer actief

Ik ben bijna elke avond alleen thuis tot ong. middernacht.
    Vind het wel lekker rustig.
    Heb dan wel een held van een Jack Russell die me beschermd en de wacht houdt :D:D

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee helemaal niet bang, hij is de meeste avonden van huis en regelmatig een nacht weg. In de vakantie ook een maand alleen geweest zonder familie oid in de buurt, eigenlijk niet 1 keer bang geweest ofzo.

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Zo grappig, ben vanavond ook alleen thuis en vlak voor ik dit topic las ben ik 2 rondjes door het huis gaan lopen omdat ik van alles en nog wat hoor. Ben zoooooooo bang alleen thuis, heb bijna de neiging de kleine wakker te maken zodat ik door zijn gezelschap vergeet alleen te zijn. Ik doe de tv aan maar geluid niet te hard zodat ik alles nog kan horen. Zit alles behalve prettig. Heb ook weleens nachten alleen gehad en dan sliep ik bijna niet en werd om de haverklap wakker en deed de slaapkamer deur op slot, kleine bij me in bed en nogggggg was ik bang. Pfff, ben echt een vreselijke bange schijterd.

Deel Deze Pagina