op 5 december is ons dochtertje Liene thuis geboren. Op 4 december zijn om 18.00u mijn vliezen gebroken, vanaf half 7 had ik weeën om de 5 minuten. De vroedman is dan 's avonds nog even langsgekomen en heeft toen om half 2 's nachts gevoeld hoeveel opening ik had. Dat was nog maar 1cm, dus is hij weer naar huis gegaan. 's Nachts had ik dan ook om de 5 minuten weeën, maar het was allemaal wel uit te houden. Om 10u 's morgens is de vroedman dan weer gekomen, weer gevoeld en ik zat op 3 cm. Toen hebben mijn man en de vroedman het badje in de woonkamer gezet en ben ik daar wat in gaan zitten. Ik heb dan overal in huis wat rondgehangen en mijn man en de vroedman geamuseerd door hun steeds warm water in het bad te laten doen. Om 18.00u heeft de vroedman weer gevoeld en zat ik op 6cm, maar omdat mijn vliezen al bijna 24u gebroken waren en ik ondertussen heel moe was, heeft hij toen de vroedvrouw ook gebeld. Zij heeft dan met me gepraat, want ik wou ons baby'tje nog niet loslaten en ging dus niet mee in de weeën. Met wat homeopatische pilletjes lukte het dan toch beter en beter en om 21.00u had ik 9.5cm. De laatste halve cm heeft de vroedvrouw dan weggeduwd toen ik een wee had. En om kwart na 9 ben ik dan beginnen persen in mijn bad op de baarkruk. Om half 11 's avonds heb ik Liene zelf aangepakt. Ze zat nog in de vliezen, want blijkbaar waren deze bovenaan gescheurd. Ze is dus 'met de helm op' geboren. Een lange, maar prachtige bevalling. En nu een prachtige dochter! Er staan al wat foto's in mijn album. Groetjes, Saartje