Ons lieve hondje gaat weg... :(

Discussie in 'De lounge' gestart door FEE88, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Vindt je het gek ze is nog pup/pup af

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Makkelijk he negatieve meningen negeren.. Zegt wel hoeveel je dr over na gedacht heb..

Laf hoor.. echt arm beest.k mag hopen dat die nieuwe mensen er wel fatsoenlijk overnadenken laat ik het zo maar zeggen..
    En kinderen worden ouder, gaan lopen en Leren om te gaan met beesten hoor! Maarja jou keus is al gemaakt.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    geen dank

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

en maar excuses en smoesjes blijven maken, sterkte voor je stiefzoontje en hond! verder heb ik niets te melden vind het diep triest

5. zohra

zohra Niet meer actief

#45 zohra, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011
    ach ja het is zielig maar
    beter een goede plek voor m zoeken dan m vastbindend in het bos achterlaten.
    of uit de auto dumpen
    of verwaarlozen
    of mishandelen
    of op een postzegel laten leven
    of in een ander land dumpen
    of naar t asiel brengen
    of achter laten in het pension na de vakantie
    of of of

6. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ja dan moet je niet aan een hond beginnen. En ik snap best wel dat mensen hun hond weg doen als het echt niet meer gaat. Als de hond bijvoorbeeld agressief is naar je kleintje.

Edit: Sorry hoor maar ik word er gewoon best kwaad om, honden heb je niet voor even, maar (meestal) voor heel hun leven.. Ze hebben ook gevoel ze hebben geen hart van steen.

7. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer hoor dan maar meteen het topic op slot willen gooien. Achja weg van de minste weerstand kiezen, doe je ook al bij je hond dus tja die uitweg zal je wel vaker nemen!

Echt een belachelijke reden om je hond daarom weg te doen! Alsof je dit een jaar geleden niet wist. Nee de hond kan plaats maken voor je kindje en oprotten. Als je zogenaamde hormonale gevoelens er ook maar iets waren wat dit betreft had je een hart gehad en de hond wel gehouden.

Ohja en een boerderij de ideale plek? Nou sorry ken heel veel boerderij honden die het helemaal niet zo ideaal hebben! Ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar de meeste boeren beschouwen hun hond net als het vee, als een ding dus! Jou arme hond moet straks omschakelen van een warm huis naar waarschijnlijk een koude schuur onder het mom dat die daar de hele dag mag rond rennen.

En dan ook nog zeggen dat je een volgende hond eventueel weer neemt als je kind een jaar of 5 is.. Jij bent geen hond waard sorry, dus neem er dan ook maar geen haal hier je les maar uit, mensen zoals jij zouden nooit geen hond weer mogen nemen!

Wat betreft de hond hoop ik van harte dat die het daar 100x zo fijn gaat hebben en nu wel naar mensen gaat die om hem geven! En niet met een lullige k*tsmoes aan komen dat de hond op de hand was gaan staan pff!

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Een aantal jaar geleden hebben wij helaas ook deze moeilijke beslissing moeten nemen.
    Toen onze oudste geboren werd, was de hond 2 jaar en we hadden haar rechtstreeks uit het nest. Helaas was de hond een kruising met een Husky en hoe ouder ze werd, hoe meer ze ging verharen. Hoevaak ik ook stofzuigde er lagen gewoon hele vlokken haar in de huiskamer. Geld om haar te laten trimmen hadden we niet, dus ik heb een tijd lang 2 keer per dag (!) gestofzuigd.
    Inmiddels werd ook de 2e geboren en tegen de tijd dat hij ging kruipen was de situatie echt hopeloos. We hebben met heel veel pijn en moeite onze lieve hond, met wie ik kon lezen en schrijven, daarom aan een ander gezin gegeven die wel de mogelijkheden hadden om haar te laten trimmen/plukken. We zijn nog vaak op visite geweest om te kijken hoe het met haar ging en dat was steeds erg leuk.
    Maar hoe je je er ook op voorbereid, wat voor verstandelijke keuze je ook maakt, in je hart ga je kapot. Sterkte voor jullie allemaal. Hopelijk wennen jullie snel aan de nieuwe situatie en wordt je hond gelukkig bij de nieuwe eigenaren.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Omdat hij op dr handje stond???

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

+1 Arm hondje......:(

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja precies. Wat een vals eng beest he?! ;)

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @smoesjes heeft iedereen, allergie, werk, verharing etc etc.. ieder dier is zielig dat na een jaar gedumpt wordt (MP,asiel etc) het blijft een feit als je een dier wil aanschaffen, denk eerst 1000% na voordat je het doet. zeker als het voor het eerst is. hond/kat/konijn etc etc. neem niet van vandaag op morgen een beslissing. want zo ontstaan er al meer van dit soort zielige verhalen. misschien klink ik wat hard, maar heb 5 jaar vrijwilligerswerk in het asiel gedaan, dus heb heel wat zien komen en gaan, vandaar.

ik wil het echt niet opnemen, maar een dier kan niet voelen zoals wij doen, wij vermenselijken het. als je op vakantie gaat en het dier naar een pension brengt, is het dan ook zielig omdat het je zo mist en eenzaam in een hokje zit.... of het zoals wij er over denken..

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @ TS als je wilt dat het op slot mag, even een van de mods pben ofzo.. met alleen vragen om een slot komt het er niet van haha

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb hier 3 kleine kinderen, een poes en een hond. Onze hond zit vol energie, net als de kinderen. Maar weg doen NOOIT!! Het is ons maatje en het maatje van me kinderen. Ik zou graag nog een 4e kindje willen, mocht het ons lukken gaat de hond echt niet weg. Ja het zal even zwaar zijn een hond 1 jaar, baby, peuter, kleuter en groep 4 kind. Maar ik heb het er wel voorover, de hond is in ons leven gekomen en zal pas uit ons leven gaan als ie dood is!

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou nou nou.

Wat zijn sommige weer aardig voor de mede mens.

Om welke reden ze het ook doet het is haar keuze.

En toch eindigt dit topic in iemand kleineren WAAROM?

Waarom moet iemand toch af gebrand worden waarom moet iemand zijn of haar keuze.s zo verandwoorden ze wilden alleen haar verhaal kwijt over het hoe en het waarom en dan zijn er weer hier een stelletje. Die vinden dat ze maar even zo bot mogen zijn.

Nou als je zo goed bent voor je huisdier wees dan ook eens zo goed voor je mede mens.:(

T,s sterkte met wat je van plan bent het zal geen makkelijke keuze geweest zijn maar het was wel jou keuze.

En het beestje krijgt een mooie omgeving en andere dingen er voor terug je zet het niet klakkeloos op straat. ;)

16. WLE

WLE Niet meer actief

Ik kan het zo niet laten nog even te reageren!

De hond is EEN en de kleine ACHT MAANDEN, hoe kan je in godsnaam in die acht maanden denken dat je er alles aan heb gedaan om iedereen zich in huis aan te laten passen in de nieuwe thuis situatie.

Onze golden retriever pup leert nog iedere dag is ook 1 en ik verwacht van haar dat ze der best doet om te luisteren en net zoals kinderen vergeet ze ook wel eens wat of heeft ze ook wel eens een lastige dag!

Als je twee kinderen hebt en de jongste kan niet goed met de oudste over weg zet je dan een van de twee ook het huis uit?
    Nee toch? iedereen zal zich moeten leren aanpassen aan de nieuwe situatie zowel de hond als het kind!

Ik raad je dan ook echt aan om toch te overwegen de hond te houden!

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik wou het topic al laten sluiten maar dan toch even een vraag aan mensen die hier een hond hebben en werken... (wel serieus bedoeld hoor!) hoe doen jullie dat dan met uitlaten en aandacht geven? Is de hond dan de hele dag alleen thuis of breng je hem naar iemand toe?

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier ook de verdrietige beslissing moeten nemen om onze hond te herplaatsen.......

Wij hadden een rottweiler die echt heel erg jaloers was en heel dominant.
    Ik kan je vertellen dat wij werkelijk aller hebben gedaan om het te laten werken. Gedragstherapie, trainen enz.
    Onze hond viel echt uit tegen Megan en het was een ondoenlijke situatie geworden bij ons in huis.

Sorry maar helaas ben ik het wel met een paar hier eens hoor, als je aan een dier begin (of het nu tegen valt of niet) kan je het niet weg doen als of het niks is.
    Ik geloof echt dat jullie heel veel om jullie hond geven en ik begrijp ook dat het heel veel is met ook nog een kleintje onderweg.
    Maar waar een wil is is een weg en daar had de hond niet voor rmoeten wijken.
    En dat hij hie ren daar misschien wat lomp is dat is hond eigen en daar kan je wel mee werken. Ook krijgt je dochter op een gegeven moment door dat zij de hond met rust moet laten.

Hoe je het moet verwerken............geen idee! Ik mis onze Jolie nog dagelijks en ik zou het zo graag willen dat ze nog hier was, maar helaas die keuze hadden wij niet.
    Wij hebben nog steeds een foto in de woonkamer van haar staan. Ze blijft deel van dit gezin of ze nu hier woont of bij vrienden.

Toch veel sterkte en ik hoop dat je hond heel goed terecht komt en je zoon het makkelijk kan begrijpen.

19. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hoe halen jullie het in jullie hoofd om ts zo af te blaffen om maar even in termen te blijven. Jullie denken alles te weten van ts en haar hond, puur op basis van wat ze hier schrijft. Wat kortzichtig zeg!! Ik hoop niet dat jullie in het dagelijks leven ook zo zijn. Triest vind ik het.

@ ts
    Je moet je gevoel volgen. Ook met een hond moet je goed kunnen opschieten en hij moet bij je passen! Net zoals met vrienden in het dagelijks leven. Als de hond niet echt meer gewenst is kun je niet eerlijk tegen hem zijn. Honden houden juist wel van eerlijkheid en oprechtheid. Natuurlijk is en een moeilijke beslissing. Maar laat het een wel overwogen beslissing zijn. Jullie kunnen beter gelukkig apart zijn dan ongelukkig samen. Als het je lukt om een fijne plek voor je hond te zoeken en te vinden zou dat heel mooi zijn. Ik kan veel meer respect op brengen voor mensen die reëel zijn en ook denken aan de hond zijn belang, dan voor mensen die alleen in eigenbelang handelen. Het is never nooit gezegd dat een hond alleen maar gelukkig kan zijn in 1 gezin! Misschien is de hond wel gelukkiger elders omdat men daar ontspannender met de hond omgaat en de hond niet op zijn tenen hoeft te lopen.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn zus werk 40+uur in de week en heeft een husky. Die moeten heel veel lopen.
    Zij staat om 6uur op om een uur met haar te lopen en gaat daarna naar haar werk.
    Als mijn ouders er zijn dan gaat mijn vader tussen de middag met haar lopen en als die er niet zijn heeft ze een hele lieve buurman die Balto even uit laat.
    Soms gaat ze met mijn ouders mee naar huis en dan ligt ze in de voor thuin met mooi weer en als het rot weer is is ze binnen.
    Ook heb je vast wel in de buurt een uitlaat service die je hond kan uitlaten....

Deel Deze Pagina