Lieve allemaal, En dan ben je weer thuis. Leeg en verdrietig om alles wat binnen twee weken is gebeurd. Van die negatieve echo tot aan gisteren de geboorte van onze kleine Fay. Nu in bed met de laptop om toch dit verhaal te delen. Het helpt mij verwerken en ik vind dat jullie allemaal zo hebben mee geleefd, zonder dat we elkaar kennen. Een ding hebben we gemeen. We zijn allemaal moeders of willen graag moeder worden. En dan weet en voel je: je kindje weer moeten loslaten is zo pijnlijk, hoe klein of groot het al is.... Maandag 10.00 Radboud We hebben een gesprek met een super lieve hoofdverpleegkundige. Ze legt alles rustig uit. We hebben de beschikking over een verloskamer met extra bed en badkamer. Ver van de gewone bevallingen vandaan, gelukkig. Vanaf 1100 infuus om contracties op te wekken. Na 4 uur nog niks gebeurd. Dosis omhoog met factor 4. Inmiddels 1600 en halve cm ontsluiting. Rond 2100 is de pijn erg heftig. Ik mag een ruggenprik. Rond 2200 zou men de prik geven maar het was erg druk. Intussen toch maar alvast een morfine shot. Helaas hielp het niks en gaf als bijwerking enorme misselijkheid en braken. Rond 0.00 nog geen ruggenprik. Pijn was zo erg. Pas om 3.00 ruggenprik gehad. De pijn zakte en konden even slapen. al kan dat bijna niet want elk kwartier gaat er wel een piepje of alarmpje. Even rust dus tot 8.00. Toen weer erg misselijk maar geen pijn. Ineens erg braken en tijdens dit nare gedoe ineens plop, daar was ze al. We waren zo verbaasd. Zo onverwacht. Dacht dat het nog uren zou duren. Ze is geboren in het vlies met alles erop en eraan. Mijn partner heeft als eerste gekeken. Ze hebben haar schoon gemaakt en haar in een doek aan mij laten zien. eerst vond ik het eng. Maar beetje bij beetje durfde ik te kijken en vond ik haar prachtig. Zo piepklein en alles erop en eraan. 26 cm . De neus van papa en de lange benen van mama. We hebben nog lang gekeken en vast gehouden, foto's gemaakt en voetafdrukjes. We hebben daar afscheid genomen. In een rolstoel naar de lift. Lena de geweldig lieve verpleegster liep mee en nam afscheid , ook met tranen in haar ogen: Ze zei : ik hoop dat ik jullie nog eens zie maar dan niet met lege handen naar huis............ Heel veel liefs Ellen Dag kleine Fay je blijft onze "Fee"! Altijd op onze schouders kijk jij mee! Dit verhaal hoort bij meisje verloren na 22 /23 weken zwangerschap
Dank je wel! Mijn uitrekendatum zou ook 21 okt zijn. We waren net zover. En nu wens ik jou alle goeds en geniet van alles. Zoals wij hebben ervaren is het leven erg kwetsbaar. Hoop dat jullie een gezond mooi mensje krijgen!
krijg er kippevel van.. wat een verschrikkelijke gebeurtenis moet dit voor jullie zijn.. veel sterkte gewenst!!
Heel veel sterkte met dit grote verlies. Toch wel mooi he als ze in de vliezen worden geboren. Onze zoontje kwam zo ook ter wereld en ik vond dat zo bijzonder om te zien!!
Wat een verdriet he, zo'n mooi klein mensje dat niet mocht zijn. Je hebt haar vol liefde gedragen zo lang als het kon, meer ervaringen heeft ze niet gehad, en dat is toch de mooiste beste warmste fijnste plek waar een klein wezentje kan zijn. Sterkte met herstellen en het leven weer oppakken.
Ik heb veel aan jullie gedacht afgelopen dagen. Ik weet wat jij doormaakt, het doet zo'n pijn. Ook ons zoontje werd met vliezen en al geboren met 22,4 weken. Zo apart, maar zo mooi. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Heel veel sterkte samen. Hoop dat jullie Fay op een prachtige plek is. En dat jullie heel veel steun mogen ervaren.
Mooi, herkenbaar en verdrietig... Ook ons dochtertje is in de vliezen geboren.. Heel veel sterkte met jullie enorme verlies meis.. Fay.. wat een prachtige en symbolische naam!! lfs Leo
Dank jullie wel voor al die lieve reacties! Ook al in de andere topic bij echo en onderzoek( meisje verloren na 22 wk) En zoveel toch die dit hebben mee gemaakt. De 20 weken echo blijft apart. Mooi als alles goed is en zo niet dan valt even de hele wereld stil. Er is een prachtig nummer van Blof. Met als titel: mooi zo mooi. Dat horen we nu heel vaak en huilen we tot er geen tranen meer over zijn. De mooiste zin is: Je bent zo mooi en je had nog mooier willen worden, Maar je kon het niet. Onze lieve Fay, zaL altijd met ons mee leven, Ze heeft al veel boodschappen gegeven. Veel liefs Ellen