naar verjaardag maar angst voor de jarige help

Discussion in 'Baby en dreumes' started by littlemama, Mar 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    morgen is mijn zwager jarig maar iedere keer als mn dochter hem ziet bij mijn schoonmoeder of bij een verjaardag dan begint ze te huilen en dan hoeft hij niet eens wat te zeggen .
    Hoe moet ik dat dan morgen doen bij zijn verjaardag want dit is al vanaf haar 8e maand aan de gang .

wie heeft er tips voor mij?

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Gewoon naar toe gaan!
    Wel zorgen dat je meid niet het idee heeft dat ze contact MOET hebben met je zwager, maar haar het gevoel geven dat je haar gevoel respecteerd!
    Dus geen handje/kusje etc. als ze niet wilt, niet pal naast hem gaan zitten etc.

Als je dit soort bezoekjes gaat mijden leert je meisje nooit dat je mensen kan leren te vertrouwen!

kus miek

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    dubbel

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sluit me aan bij Mieke: niet gaan mijden, want dan geef je de boodschap dat haar angst terecht is. Maar ook niet pushen. Laat haar dus gewoon in dezelfde ruimte zijn als je zwager, maar push het contact niet.
    Wat je eventueel zou kunnen doen, is als er iets lekkers te vergeven is, dit door hem te laten geven, (hoeft niet perse dat hij het haar in haar handje geeft ofzo, maar wel dat duidelijk is dat hij het geeft. Kan al door hem iets neer te laten zetten en dan te zeggen tegen je dochter: Kijk wat lief, dit krijg je van oom....). Dan krijgt ze weer een positieve binding met hem en verdwijnt de angst vanzelf wel...

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochtertje is al een tijdje bang voor mijn broer (vind dat zo sneu voor hem..). Wij gaan toch gewoon naar hem toe maar pushen geen contact oid. Gewoon een eindje bij m uit de buurt gaan zitten en niet teveel aandacht aan besteden. Ik heb wel de hoop dat t bij ons overgaat en bij jullie vast ook!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt me wel dat het overgaat hoor; hoort denk ik een beetje bij de eenkennige fase (nog)...

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Laat het initiatief inderdaad vooral over aan je kindje. Die hebben soms gewoon tijd nodig om aan iemand te wennen, zeker in die eenkennige fase. Vooral niet je kindje bij die persoon op schoot zetten, maar gewoon aan het kind zelf overlaten wanneer er wat gebeurt. Dan komt het uiteindelijk allemaal vanzelf wel!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ontwijk zelf je zwager ook niet teveel. Maak gewoon een praatje, zodat ze ziet dat het wel vertrouwd is. En het contact vanuit haar dat kun je niet pushen.. Dan wordt het alleen maar een groter drama.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Gewoon gaan. Mijn dochtertje gaat bij sommige mensen ook brullen. Ik geef nu gewoon bij binnenkomst aan dat ze haar met rust moeten laten en dan merk je dat ze na een half uurtje gewoon zelf naar ze toe gaat en het best leuk vindt. Alleen moeten ze haar niet gelijk willen grijpen en knuffelen, daar wil ze niets van weten.

10. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    weet je wat het is mensen die ze regelmatig ziet daar gaat het goed bij maar ze ziet hem alleen met verjaardagen ed en hij heeft een drukke baan .
    en als hij eens langskomt dan is het in de avond (woont niet naast de deur )
    en dan ligt meiske al te slapen .
    Dit weekend is het zaterdag dus zijn verjaardag zondag vier mn schoonmoeder haar verjaardag en maandag gaan we met zn alle wokken .
    Dus het zal even slikken zijn voor haar

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Gewoon gaan. Negeer haar gedrag maar forceer niets. Niet te veel in gaan op haar angsten, want daarmee bevestig je dat hij inderdaad eng is. Geef het goede voorbeeld, dan ziet ze dat ze niet bang hoeft te zijn, want dat ben jij ook niet. En wil ze zich achter jou of achter de bank verschuilen ook prima. Laat je zwager ook afstand houden en haar negeren, dan kan ze zelf kiezen of en wanneer contact met hem wil leggen als ze er aan toe is.

12. Writer

Writer Niet meer actief

hier ook aan de hand met een super lieve vriendin , ze is echt gek op mij zoontje , maar zoontje moet niks van haar hebben zodra haar ziet gelijk gillen en angstig kijken heel sneu voor mij vriendin ,maar we hebben nu opgelost , zodra ze komt negeert ze mij zoon , ze kijkt hem niet aan , je ziet dan dat zoontje steeds kijkt of ze naar hem kijkt maar ze doet heel normaal en kijkt hem een secende en weer naar mij , na half uur gaat zoontje zelf contact zoeken met haar hahaha zo grappig maar dat werkt dus goed , hij gaat naast haar , kijkt haar hele tijd aan , en trekt aan haar trui hahaha duidelijk hij vraag dan aandacht , als mij vriendin dan beetje naar hem kijkt en lacht is weer helemaal goed ,apart hoor maar dat werkt gewoon , laar zwager je dochter ook negeren

mij dochter had het met mij schoonmoeder die ook gek was op haar kleine dochter maar ook heeft dat toen geholpen negeren haha

Share This Page