*extra info mijn vlk zei dat, mocht ik onderuit gaan in het bevalbad, ze er niet vanuit kon gaan dat ml haar assistent kon zijn. En op zich snap ik wel dat ze graag een extra paar handen wil. Het kwam me alleen heel rauw op mijn dak gisteren. Zo'n laatste moment actie stelde ik niet op prijs. En zeker bij een bevalling zou ik liever zoiets eerder hebben willen weten. Mijn vlk had ik zelfs 7 weken niet gezien, vanwege haar persoonlijke omstandigheden. (Wel haar collega.) Dus het was ook een samenloop van omstandigheden. Nou ik heb een heel leuk telefoongesprek gehad met het kraamzorgbureau. Blijkt ook nog dat ik het verkeerd begrepen had. Maar ze deed/doen er alles aan om me gerust te stellen Wat een leuk mens is dat die manager Ze stelde voor om zo vroeg mogelijk tijdens de bevalling (of wanneer ik van tevoren al een paar cm ontsluiting heb) contact op te nemen en dan stuurt ze degene die vrij is en in het profiel van mijn wensen past, langs om kennis te maken Ze stelde voor om de vlk volgende week te laten toucheren. Maar omdat ik zoveel mogelijk hands off wil bevallen (en dus liever niet getoucheerd wil worden) vroeg ze of ik het zelf durfde. Dus ik heb er een stuk meer vertrouwen in
Wat balen dat ze niet wil strippen. Het is toch een kleine moeite en ja dan doet het niks. Als je nou een makkelijke zwangerschap had gehad dan had ik het wel gesnapt, maar op deze manier echt niet. Hopelijk besluit de baby zelf dat het wel welletjes is! Fijn dat je er wel een beter gevoel over hebt @Wanda68. Wel mooi dat je zo je eigen plan trekt! Ik hoop dat je een fijne bevalling krijgt die volgens jouw ideeen verlopen!
Ooit is mij vertelt door mijn eigen vk dat strippen voor de 40 weken geen effect heeft.. bij mijn zoontje had ik het op het eindelijk ook echt zwaar en kon niks door de pijn , ook ik zat er toen jankend.. probeer met je man anders de deur uit te gaan ergens even lunchen oid.. de laatste zware loodjes zijn echt het zwaarst! Maar kom op meid het is allemaal waard voor je het weet ligt de kleine in je armen!
Het is toch fijn dat de vk een extra hand heeft.. ik snap dat het rauw op je dak komt maar volgens mij helpt er altijd een kraamhulp.. als je zo in je eigen space bent dan heb je niet eens door dat er een extra iemand rondloopt.. toen ik bezig was met de bevalling bij mijn zoontje kon de kraamhulp na de 3e keer pas echt voorstellen toen ik doorhad dat zij er rondliep komt heus wel goed
Een echte datum heb ik nog niet hoor. 9 maart controle en daarop volgt de datum, of niet, als het misschien toch nog te vroeg is. Maar de kans dat het de daaropvolgende werkdag, dus 12 maart wordt, is wel groot. Volgens mij is op 9 maart mijn vaste VK ook weer aanwezig, dus hopelijk is zij dan ook aanwezig en wil ze nog eens de groei nameten. @Gruffalo123 dan is het inderdaad niet anders dan uitzitten. Wel fijn dat je ondanks dit, je wel een prettig gevoel hebt bij deze praktijk. @Wanda68 wat goed dat ze zo met je meedenken! Komt vast goed!
Ik wordt een beetje jaloers met sommige die al datums weten Vooral omdat ik gewoon weer in onzekerheid moet afwachten.. Vandaag echt een hang dagje met mijn zoontje.. hij wist zich geen houding te geven tussen de middag amper halfuurtje geslapen.. uurtje geleden is hij bij mij in de armen in slaap gevallen en heb hem overgelegd en ligt nu op zijn buik te slapen..
Dat is helemaal waar, in het ziekenhuis had ik op een gegeven moment ook ineens zoiets van: huh waar zijn die ineens vandaan gekomen en hoe lang zijn ze er eigenlijk al? Enige gezicht die ik me herinner is de gyneacoloog die mij ook gehecht heeft toen ik mijn zoontje in mijn armen had. Pas dan kom je een beetje bij zinnen.
Voor de dames die (nog) niet gestript worden. Even het gezellig maken met ml zou ongeveer hetzelfde effect moeten hebben. Prostaglandines in sperma zouden de baarmoedermond stimuleren Man man man wat heb ik een last van mijn hormonen vandaag. Janken man bij die tekenfilmpjes. Ow wat schattig/lief/zielig etc. En de tranen lopen me over de wangen
Drukke boel hier.. Ik lees alles wel door maar op iedereen reageren is lastig. @Gruffalo123 gelukkig was de ctg goed. Was wel even schrikken? Jammer dat ze nog niks willen doen. Maar mijn vk zegt een rustige baby in de buik kan een teken zijn... stilte voor de storm! Hier al weer een goede 2 cm ontsluiting en nu ook een verweekte baarmoeder. De voorweeen doen gelukkig iets! @caroline1 neem aan dat je sabutamol gekregen hebt? Hopelijk helpt t goed en knap je ook snel op. @Marlau hopen dat ze haar de goede kant op kunnen duwen.! @Wanda68 fijn dat het een goed gesprek was. Probeer het ook zelf toucheren.. wat nog niet heel goed lukte door de ligging van mn bmm maar nu met die streptokokken weet ik dat het in het buitenland t beleid is zo weinig mogelijk te doen.. dus probeer het niet meer Owww wat kijk ik er naar uit mn kleine hummeltje vast te houden dat heb ik de hele zw nog niet zo sterk gehad.
Ja dat deed ik dus al. Gewoon voelen. Ik had laatst het hoofdje gevoeld, dat was echt indrukwekkend! Nu 2x gevoeld en de baarmoedermond was niet te vinden. Die zat nog erg hoog. Straks nog een poging wagen. Maar ik vond het heel fijn dat die vrouw het zelf voorstelde. Want dat vind ik toch veel minder erg om zelf te doen dan om te laten doen Ik zat zo te denken he. Hoe kwamen ze er bij jou achter van die gbs infectie? Want ik kan me niet herinneren dat ik daarop getest ben ooit.
Hier voel ik zelf ook regelmatig stand van de bmm en of er al verandering is. Ligt nog wat aan de hoge kant, maar kan er op zich goed bij. Ook handig straks als de bevalling echt begint, dan heb ik een beetje een indicatie of het opschiet en ik de VK moet manen snel te komen of dat ze nog rustig aan kan doen .
Zooooo... dat zijn genoeg posts hier! Jeeetje! Fijn dat iedereen weer door de apk is gekomen... iemand heeft alleen een ctg check gehad... waarschijnlijk heeft die kleine van jou hetzelfde plan als die van mij... ' als ik me nu heeeeel stil hou mag ik misschien langer blijven..'... Ik heb vandaag ook weer een check gehad bij de gynaecoloog. Samen het bevalplan doorgenomen... Spannend, de bevalling wordt meer en meer werkelijkheid. Laatste groei echo. Meneertje weegt met zn 36 weekjes 3300 gram. Dat is best heel netjes. Maar ik hoef volgens de arts niet bang te zijn voor een reus zoals eerdeelr gedacht werd. Verdee zit alles er nog aan. Dat is altijd fijn.. zit volgens de echoscopiste maar ook de gynaecoloog mooi diep ingedaald. Dat verklaard ook misschien waarom mn bekken nu bij elke spreekwoordelijke scheet pijn doet... Ook weer over de wip gesproken waar ik toch nog op zit... aan de ene kant wil ik heel graag een natuurlijke bevalling (ik heb gewoon een hekel aan dokters, naalden, ziekenhuizen, steriele omgevingen, verzorgd worden, etc.). Liefst wil ik bevallen, mn broek optrekken en met de kleine spruit naar huis gaan... Strippen zag de gynaecoloog an sich zitten. Met een ballonnetje de bmm verweken ook. Zou van haar al vanaf volgende week mogen... Potver.. ik had me al bij de geplande keizersnede neergelegd.. en nu ben ik toch weer aan de twijfel... Wat denken jullie? Nog een mana in da house die bij de eerste een ks had en daarna natuurlijk is bevallen?
Vanaf volgende week al?? Dat is al best vroeg vind ik! En dan na dat verweken van de bmm met het ballonetje doen ze niets meer? Ja evt vliezen breken nog? Jij mag dus ook gewoon kiezen deze keer na een ks bij de eerste? Datzelfde heb ik ook maar heb heel sterk het gevoel dat ik deze keer natuurlijk wil bevallen en niet weer die ellendige herstelperiode meemaken als het niet medisch noodzakelijk is
@Julias jammer dat de echo dan een beetje tegenviel qua groei, maar ze kunnen er best eens naast zitten. Wij zouden de laatste keer 500 gram erbij hebben gekregen in 2 weken. Maar de benen zitten al 6 metingen op de onderste lijn p5 en nu was dat ineens bijna p50. Dus ik neem het ook maar even met een korreltje zout. En de dopplers zijn ook belangrijk natuurlijk. Ik vraag me wel af wat in jouw ziekenhuis de couveuse grens is dan. Bij ons 2 kg. Dus die zijn wij in ieder geval wel voorbij! Quinn mocht er destijds met 1980 gram uit na 9 dagen. @Gruffalo123 ik snap je ongeduld wel goed hoor. Je had natuurlijk verwacht dat het snel zou gaan gezien de eerste en dan de hele tijd geprobeerd een vroeggeboorte af te wenden.. @Wanda68 bij jou alles weer rustig na die paar weeën laatst? Was je eerste kindje wel ingedaald op het einde? Ik heb laatst een keer een ingeving gehad dat het bij mij met 38+6 gaat gebeuren. Dat is precies over een week. Helemaal nergens op gebaseerd natuurlijk, maar ik ben benieuwd. Eerst maar even goed opknappen natuurlijk. En anders wacht ik lekker met je mee @mamaNath87. Tot de 41 weken mag ik dus waarschijnlijk.
Jammer dat ze niet uit zichzelf gedraaid was! Hopelijk lukt de versie, en belangrijker, draait ze dan niet terug!
Mama's uitgerekend in Maart 2018 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 16 maart Caroline1, 29 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama & papa weten het inmiddels wel! 18 maart Wanda68, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! Babbelboxje, 31 jaar, 2e kindje: een jongen! 21 maart Julias, 31 jaar, 2e kindje: een meisje! 22 maart Lisaaa, 29 jaar, 1e kindje: een jongen! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 23 maart Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! 25 maart Washburn, 33 jaar, 2e kindje: een jongen! 26 maart Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Ikke22812, 27 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! Totaal: 14 Jongens: 8 | Meisjes: 4 | Verrassingen: 2 Geboren! Olivia, op 26 januari 2018. 2e kindje van Leo78, 39 jaar Afspraken 5 maa - Ikke22812 = groei / liggingsecho 5 maa - Lisaaa = pre operatieve screening 6 maa - Nachtdiertje = flow en groeiecho 6 maa - Caroline1 = groeiecho en pre operatieve screening 7 maa - Nachtdiertje = gyn 7 maa - Wanda68 = controle vk 8 maa - MamaNath87 = controle vk 8 maa - Oumi86 = inleiden bevalling 9 maa - Babbelboxje = controle vk 9 maa - Julias = ctg en bespreken plan inleiden 13 maa - Nachtdiertje = gyn 13 maa - Lisaaa = keizersnede Max! 15 maa - MamaNath87 = controle vk 16 maa - Caroline1 = voorlopig geplande keizersnede 21 maa - Washburn = gentle sectio 21 maa - Nachtdiertje = gyn
Ja ik heb ook wel vaker gevoelt ook bij mn andere kinderen.. kan mn bmm altijd wel vinden en voelde tijdje terug het tutje ook nog wel. Maar toucheren dus echt het aantal cm weten dat vind ik lastig. Ook bij mm vorige kindjes altijd zelf gevoeld of ze ingedaald zijn..
Ja de vorige was wel ingedaald en ook vrij vroeg toen. Nu denk Ik, omdat meneertje niet vastligt, dat hij de vlk voor de gek houdt ofzo. Ml valt echt nooit wat op, maar wel dat mijn buik ineens ninder uitsteekt Te toevallig als je het mij vraagt. Nee geen weeën meer gehad. Wel zeurende pijn in de onderbuik. Heeft gisteren de hele avond aangehouden. Vandaag af en toe nog een beetje last van gehad. Het gekke is, ondanks dat zl #1 eerder ingedaald lag, kan ik me geen weeën of pijn ervan herinneren
En nou heb ik waarschijnlijk de meest blonde vraag ooit he. Maarre.. als je met je vingers al het hoofdje kan voelen, dan komt als je seks hebt je partner er toch ook tegenaan?