Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    @Babbelboxje hopelijk is er niks ernstigs met je kleine man. Succes vandaag!

@Gruffalo123 ik weet niet wat ik meemaak! Hier ook een kind die er zo uren tussen laat. Ben dat helemaal nirt gewend. Hij slaapt zo de hele nacht door. Maar ik maak hem wel wakker. Maar dan drinkt hij geen volledige voeding. En ja nu kan het nog wel kwaad voor je bv. Beste is anders alleen even te stimuleren door met je hand te kolven.

@caroline1 hoop met je mee! Succes

@Lisaaa ja zoals jabinca al zei.. zo goed is t niet voor die kleine max zoveel voeding.

@mamaNath87 uhm hier ook last van extreme jeuk maar dat heb ik al jaren. Ik smeer mezelf elke ochtend goed ik met dikke zalf. Dat zorgt voor minder jeuk. Tijdens de zwangerschap was het erger dan nu. Sterkte

Hoe gaat het met de zwangere onder ons?

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Oumi86 die verrekte drukpunten werken niet bij mij, heb ze niet geloof ik. Krijg alleen maar blauwe plekken haha.

Pff ben t zoooo zat, vanacht dus echt een rommelnachtje gehad maar het zette niet door. Nu wel de hele tijd druk naar onderen dus ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat.

3. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw

Jammer dat t niet werkt. Misschien ook wel als t rommelt!

Veel lopen vandaag.. wie weet zet t door

Wanda68 vindt dit leuk.
  4. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    @Jabinca fijn he dat gerommel.. dat is hier nu ook al 2 dagen/nachten nadat ik bij de voetreflex ben geweest. Word er snachts soms wakker van, en veel druk down under, maargoed ik ga er maar vanuit dat ondanks het nog niet doorzet het toch wel iets zal doen, het is voor mij tenslotte een eerste vaginale bevalling.

5. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Balen hè dat het niet eens doorzet man!! Maar er komt een dag...... :roflmao::roflmao:

6. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Jaaa jeuk is echt niet grappig! In de ochtend is het vaak rustig maar vanaf eind van de middag en avond krab ik mezelf het liefst zo hard mogelijk! Wordt tijd dat ik ga bevallen:rolleyes:

7. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Nou R.a.e.v.e.n. was 8% afgevallen (van 4400 naar 4045) en is geel en heeft uraten. Vanmorgen is de lactatiekundige geweest en toen kwam de kraamhulp en we waren allemaal zo nieuwsgierig of hij niet meer was afgevallen!

Hij woog vanmorgen 4135 gram!! :eek::eek:
    Ik ben zo blij!!!

Mijn borstvoeding is goed op gang aan het komen :thumup: En mijn vermoeden klopte, onze lactatiekundige vond ook zijn lipbandje nogal aanwezig en toch de tong iets aan de korte/brede kant. Dus we gaan maandag een afspraak maken voor klieven.

Gelukkig zijn we er nu achter en niet pas na een maand aanklooien :thumup:

Ik kolf nog erbij en dat geef ik hem bij. (Gisteren ook gedaan) Dit doe ik net zo lang totdat hij geen uraten meer heeft/niet meer geel is :)

Babbelboxje en Jabinca vinden dit leuk.
  8. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Wauw dit gaat dus eigenlijk heel goed:thumup:
    Fijn dat jullie erachter gekomen zijn en dat er maandag iemand langs komt ervoor..

Uraten wat zijn dat? :p

Wanda68 vindt dit leuk.
  9. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Klieven? :eek: Klinkt heftig!?

10. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Wanda68 dat moederinstinct is echt fantastisch heh! Zo fijn dat je vermoedens bevestigd wrrdewen actie wordt ondernomen! Het is voor hem en jou even naar straks, maar hopelijk doet het daarna wonderen met drinken!

Wij hebben vanmorgen toch de VK gebeld voor overleg... Ze spuugde vanmorgen de ene na de andere voeding eruit, gepaard met ontzettende krampen :( omdat ik zelf ook die buikpijn en hoofdpijn heb, was ik ook bang dat ik haar via de voeding iets zou geven, maar gelukkig lijkt het er allemaal bij te horen.. vanmorgen gedoucht met papa en heb haar buikje gemasseerd, maar meer dan 2 scheetjes heeft het nog niet opgeleverd helaas. Ik hoop zo op een enorme poepluier! Heb haar zelfs gezegd dat ze mij ook helemaal onder mag poepen...

Dames op de wachtbank... Ze komen echt! Maar hoe sneller hoe beter natuurlijk nu!!! Kom op baby's!!

Wanda68 vindt dit leuk.
  11. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Even een kort berichtje, want is een drukke dag, maar we zijn thuis! Lig heerlijk in mijn eigen bed.

Marlau, Oumi86, Babbelboxje en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Maandag maken we een afspraak voor het klieven ;)

Uraten zijn urinekristallen. Die zie je wanneer er niet genoeg vocht binnenkomt, als oranjerode vlekjes in de luier. De urine is dan ook vrij donker omdat die erg geconcentreerd is.

Valt mee hoor. Hebben we bij de oudste ook gedaan. Alleen die was al een maand oud. Ik heb harder gehuild dan hij :p Het is even heftig, maar heel snel weer over. En het scheelt zoveel problemen met de bv. Als we dat niet bij de oudste hadden gedaan, dan was ik gestopt met kolven (en dus bv omdat aan de borst hem niet lukte) toen hij 2 maanden was.

Lisaaa vindt dit leuk.
  13. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik vermoed dat het klieven bij de eerste ook baat had gehad, tepelhoedje was hier de oplossing maar het afbouwen daarvan duurde langer dan ik gewild had. Pas na 8weken.
    Bij de 2de vond kraamverzorgster en verloskundige het beide twijfelachtig maar mijn gevoel was dat het zeker nodig was. Nou geen woord van gelogen, die zat goed vast. Had mogelijk zelfs spraakproblemen kunnen hebben als er niks gedaan was. Nu is hij met zijn 16maand al een behoorlijke kletskous haha.

Overigens toen een verloskundige uit een ander dorp ingeschakeld die op een zaterdagochtend langs kwam dus waarom zou je tot maandag wachten @Wanda68

Gelukkig hier nooit met uraten te maken gehad maar is wel 1 van de redenen dat de kraamverzorgster de luiers checkt.

Ik ben hier eind van de ochtend behoorlijk ontploft tegen mijn kids, manlief was weg en bleef langer dan gepland weg, ik was kapot. Dus die daarna ook nog uitgeblaft.. pff wat voelde ik me gesloopt nadien. Voel me schuldig en ben die hormonen dan ook echt zoooo zat, moet ff uitkijken dat ik er straks niet mee blijf zitten ofzo. Nu ieder geval wel ff bijgeslapen en ff beste beentje voor beneden.. hoor de jongste nu constant miepen dus wat hij nou heeft?.. adem in.. adem uit..

Wanda68 vindt dit leuk.
  14. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Wanda68 wat super dat hij lekker is aangekomen!

@caroline1 heerlijk in je eigen huisje

M.ika moet tot morgen blijven. Hij heeft nog niet laten zien wat wij zagen dus wilden ze hem de volle 48 uur in de gaten houden.

Wanda68 vindt dit leuk.
  15. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Wij gaan naar dezelfde als die de oudste heeft gekliefd ;)

Is de jongste jou niet toevallig aan het spiegelen? Laat het los en wees lief voor jezelf ❤

Jabinca vindt dit leuk.
  16. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze hem extra in de gaten houden. Maar ik wens jullie toch sterkte, heftig allemaal zeg!

Babbelboxje vindt dit leuk.
  17. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de beterschapswensen! Ik ben nog steeds geveld door griep helaas.

@caroline1 wat heerlijk dat jullie naar huis mochten! Fijn met zijn vieren weer bij elkaar. Ik vroeg me nog af hoe het nu gaat met Quinn nu hij buisjes heeft trouwens, doen ze hun werk een beetje?

@Babbelboxje, aaah M ook in het ziekenhuis. Hopelijk laat hij nog zien hoe hij het thuis doet en kunnen ze er achter komen wat er aan de hand is. Sterkte!

@Wanda68 fijn dat hij weer is aangekomen, hopelijk helpt het klieven maandag ook.

Wanda68 en Babbelboxje vinden dit leuk.
  18. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee ik was nog boven en hij al beneden met me man en andere zoon. Maja sfeer in huis was natuurlijk nog wat gespannen. Echter nu oke, we zijn ff rondje wezen lopen en hij is gewoon nukkig vandaag.

Wanda68 vindt dit leuk.
  19. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Vanmiddag heerlijk op pas geweest met alleen de baby. Even het winkelcentrum in en vanalles gehaald. O.a. voor de traktatie van de oudste twee omdat ze er een broertje bij hebben en dochterlief 11 maart 3 is geworden.

Omar heeft zich heel goed gedragen. Toen ik bij de auto aan kwam begon hij te mopperen en heb ik hem in de auto wat bv gegeven. Daarna rustig naar huis.

Voor degene die bv geven en de kleintjes krampjes hebben.. zelf venkelthee drinken en heel goed op je voeding letten! :) knoflook en uien vermeiden.. geen manderijnen en sinaasappels.

@Julias je geeft toch volledig bv? Zo ja dan kan het zo zijn dat de ontlasting van je kleintje wel 10 dagen op zich laat wachten.... Maar hoop t niet aangezien ze er zo'n last van heeft.

Wanda68 vindt dit leuk.
  20. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Wanda68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina