Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hier ook een klein hongerig wolfje.. ;)

Ik kolf nu volledig alles af ivm de spruw... Levy trok mn tepels zowat er vanaf.. ik begon te verkrampen.. niet fijn dus...

Maar indd.. na de voeding kolven.. verhoogt tevens je productie dus... twee vliegen in 1 klap.. :)

Tja.. mijn verzekering hanteert de 6 weken herstel tijd wat het ziekenhuis aangeeft.. ik ben dus even ilegaal naar het cb gereden om meneertje te wegen...

Oei @nachtdiertje
    Wat voel je met staan?
    Ik heb dit ook even de eerste dagen gehad.. ben door de pijn heen gegaan en merk nu dat het veel beter gaat..

Misschien iets om es met het ziekenhuis terug te koppelen?

Succes, het is zeker niet makkelijk.. de zorg voor een kleine en je eigen herstel..

Lieve groetjes weer!!

mamaNath87 vindt dit leuk.
  2. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat slim om tijdens het voeden te kolven :thumup: als ik straks het weer op te pakken voor voorraad. Gelukkig ben ik tot eind juli vrij:D

Net uit het ziekenhuis voor nacontrole. En uitslag van de placenta besproken.. deze zat op de P0,6 ! Dat betekend dus dat bij een eventuele volgende zwangerschap sowieso groeiecho's in het ziekenhuis nodig zijn. Oorzaak zou diabetes kunnen zijn, maar dat is er niet uitgekomen tijdens bloedprikken in de zwangerschap. Ik zou bij een eventuele volgende zwangerschap dus ook de suikertest moeten doen. En verder moet ik het consultatiebureau even bellen voor de orthiflor start.

3. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Als ze 16 is wordt dat een beetje raar ja :p

Nou maar even de verzekering gebeld en als ik mijzelf in staat acht en de arts geen bezwaar heeft door medicijnen of zo is auto rijden geen probleem. :thumup:

Julias, Ikke22812, mamaNath87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Ik weet niet precies wat het is, het zou best kunnen dat het een combinatie is van een beurs/gekneusd gevoel en de hechtingen die trekken (subtotaal + vaginawand). Op zich hebben ze aangeven dat het herstel zeker 3 a 4 weken zal duren en ik zit op 1,5 week nu, dus misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig....

Succes met de spruw. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

@Julias, dat is flink laag en dan heeft jullie meisje het nog heel goed gedaan, want die zat wel boven de p0,6 toch?

5. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Bah vervelend dat je er nog zoveel last van hebt.. geef het inderdaad maar de tijd dan :)

6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Wil even zeggen dat ik zo blij ben dat we begonnen zijn met de probiotica. Voor het eerst in 3 weken heb ik nu een avond mijn handen vrij :eek:. Vandaag alleen maar een paar keer overdag een krampje en ook de nachten zijn rustiger.
    We hebben de volgende pot alweer besteld, dit blijven we echt nog even doorgeven!

washburn, Julias en Babbelboxje vinden dit leuk.
  7. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Nou 1e nacht en dag met half schepje extra gehad. Tijden tussen flessen zijn beter nu, maar o o o wat krijgt hij er een krampen van. Zo zielig! Dan maar minder tijd ertussen en minder krampen. Poepluiers zijn wel beter nu, met dank aan de florax. Krampen komen dus echt van dat halve schepje.

@Gruffalo123 ik heb er denk ik overheen gelezen, maar geef je probiotica tegen krampen? En welke zijn dat dan?

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Babbelboxje ja ik geef probiotica voor de krampen. Infacol, cinnababy etc. deed allemaal niets. Baby was bijna 24/7 aan het krampen dus toen dit geprobeerd. Na twee dagen al minder krampen en nu heeft ze het vier dagen en zo goed als geen krampen meer :). Infacol nu twee dagen gestopt. Had nooit verwacht dat de probiotica zo goed zou werken.
    Ik geef orthiflor start, 1 keer per dag 3 gram in 10-20 ml melk.

Babbelboxje en washburn vinden dit leuk.
  9. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Vriendin van me heeft een eigen drogist... zweert ook bij orthiflor start... hoort hier van practisch alle klanten goede resultaten bij..

Wanda68 en Julias vinden dit leuk.
  10. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    En die melk geef je apart in een spuitje? Denk hier ook de moeite waard, zijn alweer de hele avond druk, zo sneu voor M.ika

11. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 wat fijn dat het zo goed gaat! Waar had jij de orthiflor besteld? Zowel CB als huisarts kende het niet eens!

@nachtdiertje ik weet niet wat de uiteindelijke p was van haar zelf. Ik zie het ook niet terug in het geboorte verslag.

Zorg goed voor jezelf meid, doe het nog maar even rustig aan!
    @Babbelboxje wat vervelend dat m.ika nu ook zo krampt :(

12. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik kolf juist voor de voeding af, dan kan het gelijk de fles in en dan geven! Als je nog niet gevoed hebt moet er toch ook genoeg zijn?

13. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Mijn telefoon is er vandaag mee opgehouden... :( Dus nu moest ik speciaal de laptop opstarten om even bij te kunnen lezen.
    Vandaag echt een goede dag gehad met 2 kids thuis. Om 13:00 had ik al de boodschappen gedaan met allebei, de was opgehangen met Quinn en beneden gestofzuigd en gedweild. Haha ik was helemaal trots op mezelf. Het inbakeren werkt echt heel goed voor Nine. Daardoor slaapt ze echt wat rustiger en langer. Blij dat ik dat geprobeerd heb!
    Mijn collega's waren net op visite, was gezellig. Nine zo nog even wakker maken voor wat drinken en dan naar bed.

14. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @caroline1 wat fijn dat het zo goed ging vandaag een het inbakeren zo goed werkt!

15. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Wanda68 vindt dit leuk.
  16. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook orthiflor gebruikt bij de oudste. Onze osteopaat raadde het ons toen aan. Maar nu hebben we het nog niet nodig :)

De oudste kreeg tot aan 2 maanden 50/50 borst- en kunstvoeding, maar heeft tot aan bijna 5 maanden wel krampjes gehad.

Babbelboxje vindt dit leuk.
  17. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik heb het nu inderdaad bij bol besteld :D met een nieuwe trui erbij voor haar zodat de verzendkosten ook gratis zijn:roflmao: hij komt vanmiddag binnen, dus heb net tegen haar gezegd dat ze er na vandaag hopelijk vanaf is...

Babbelboxje, mamaNath87 en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    #2798 Gruffalo123, 13 apr 2018
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
    @Julias duurde hier wel twee dagen voordat het werkte, het is natuurlijk geen medicatie die meteen werkt. Die bacteriën moeten de darmen gaan bevolken, dat doen ze niet in een paar uur :p.

@Babbelboxje ik geef die 10-20 cc waarin het is opgelost in een flesje, maar in een spuitje wil ook prima. Het is in zo een kleine hoeveelheid opgelost heel iets dikker dan alleen borstvoeding, dus het paste hier niet door de prematuren speen van dr Brown fles, maar wel prima door de 0 speen van de Avent Natural die in een van de baby dozen zat

Babbelboxje vindt dit leuk.
  19. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Max, M.ieke en C.eleste vandaag een maand oud!♥️

Maat 50 begint eindelijk te passen!
    IMG_20180413_123345.jpg

20. washburn

washburn Actief lid