Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caroline1 bij zoon heb ik ook een half jaar lang heel veel gedoneerd. Toen had ik nog Facebook en kon ik via het moedermelknetwerk wel een donorkindje vinden. Nu heb ik geen fb meer en de mensen van het moedermelknetwerk doen niet aan bemiddelen helaas.

@Julias heerlijk zo lang slapen :).

2. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat gek, als je wil doneren moet er toch wel een andere manier zijn dan via Facebook? Via een lactatie deskundige misschien? Of het ziekenhuis of VK praktijk?

Ja zo lang slapen was heerlijk!

Hoe gaat het eigenlijk nu met drinken? Heeft ze nog last en ben je nog bij het spreekuur geweest ter controle van de wond?

3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Julias nazorgspreekuur viel tegen, veel meer dan geef het de tijd konden ze niet zeggen. Daar weigerde ze ook te drinken, dus konden ze drinktechniek niet beoordelen.
    Ze wil nu voor iedere voeding heel kort aan de borst drinken, maar drinkt geen volledige voeding helaas. Dus blijf bezig met kolven. Als ik haar laat drinken aan de borst en geen fles nageef dan heeft ze na een uur weer trek, maar begint te brullen als ze de borst ziet. Flesje drinkt ze dan wel heel gretig op.

4. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Wat vervelend @Gruffalo123 zeg! Hopelijk komt het weer terug. Heb je nooit het bijltje erbij neer willen gooien? Je hebt al het nodige voor je kiezen gehad met de bv.

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Nog een weekje verlof. Volgende week 1 dagje werken en de week erna weer de volledige 3 dagen. Gaat zo snel en vooral met dit heerlijke weer wel jammer hoor! R Heeft inmiddels ook steeds meer maat 62 aan. Inmiddels al een echte chubby baby geworden!

R wil hier het liefste altijd rechtop zitten. Ze wil alles zien. Zodra ze op schoot zit zit ze net zolang te rekken tot we haar rechter op zetten. Gelukkig vindt ze haar boxmobiel ook machtig mooi, want echt goed voor haar rug lijkt me het niet.

5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Marlau stoppen met de borstvoeding heb ik al heel vaak aan gedacht. Maar ik kolf vrij gemakkelijk en zeker nu ik zo een handsfree beha ervoor heb. Dan vind ik het zonde om te stoppen als ik nog wel goed kan kolven. Zeker als ik dan denk aan alle voordelen voor de kleine van de borstvoeding en als ik haar zo tevreden het flesje leeg zie drinken.
    Het gekke is dat ze de nachtvoeding wel goed bij mij wilde drinken vannacht en dan in de ochtend weer niet wilde drinken, snap het echt niet.
    In ieder geval ga ik de zes maanden volmaken met kolven. Daarna kijk ik hoe lang het wil.
    Moet over 1,5 week weer naar het CB, dan even vragen of zij nog tips hebben om mupsie beter aan de borst te krijgen. En anders maar weer eens een lactatiedeskundige inschakelen.

6. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik herken veel qua gedrag van mijn oudste. Die had echt een trauma op gelopen aan de borst. Hij kreeg er namelijk niets uit. Hij associeerde de borst niet met eten en daardoor krabben en hartverscheurend krijsen. Alleen tijdens slaapjes pakte hij. En zo zijn we ieder slaapje gaan liggen samen. Soms pakte hij wakker alleen met tepelhoedje (ivm de tepel-speenverwarring). Heel veel moeite en geduld kostte het.

Maar ik kan me niet voorstellen hoe lastig dat moet zijn als het niet je eerste kindje is.

Daarom durf ik nu absoluut geen flesje te geven. Ik kan namelijk niet fulltime kolven, daar word ik depressief van.

Vandaar dat ik het echt superknap vind! En dan te bedenken dat ik amper tijd heb om te poepen, laat staan kolven :eek:

De oudste was gisteren ziek. Nu nog wat hangerig. Gisteren heb ik dus niets in huis gedaan. Vandaag is het echt een dagtaak. En daar baal ik dan zo van. Ik wil zo graag wat extra doen alvast. Alvast dingen inpakken enzo.
    Ik snap echt niet hoe werkende moeders dat doen hoor :oops:

7. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Niet teveel eisen aan jezelf stellen hoor! Soms kom je nou eenmaal weinig aan het huishouden toe. Dan maar een keer wat minder opgeruimd. Overleeft iedereen ook wel weer! Hier ook eindelijk nadat ik het al 1,5 week van plan was de strijkplank erbij gepakt.

Nine heeft afgelopen nacht tot onze verbazing de hele nacht door geslapen. Ze had tussen 21.00 en 21.30 ergens haar laatste voeding en toen om 5.30. En ik doe haar ook maat 62 aan. Maar dat komt omdat ik héél veel in maat 62 heb. Bijna niks in 56 voor een meisje en ook nog zomers. Vond het zonde om dan aan te schaffen en dan straks erachter komen dat ze zó veel in 62 heeft dat ze het allemaal niet aan kan. Dus ben van 50 naar 62 gegaan. Alle kraamcadeaus waren zo ongeveer maat 62.

Wanda68 vindt dit leuk.
  8. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Dat schoonmaken is trouwens ook helemaal geen beginnen aan! Quinn speelt zowat de hele dag in de tuin (zandbak...)

Wanda68 vindt dit leuk.
  9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 wat rot dat ze niks voor je kunnen betekenen en wat mooi dat je voor nu stug vol blijft houden met voeden zo! Bij c.eleste ben ik ook wel eens begonnen met fles, al klaar zittend om bij lekker drinken met mijn borst te ruilen. En dat werkte. Misschien is dat nog te proberen?

Ik heb bij c.eleste van maat 50 t/m 62 alles door elkaar aan :roflmao: en schoonmaken is hier ook onbegonnen werk! Dus als ik het een dagje oversla valt het nauwelijks op :p gun jezelf die rust!

@caroline1 wat lekker dat Nine door heeft geslapen!

De prenatal was geen succes helaas. Alleen maar draagzakken met gespen of knoop doeken. Waarschijnlijk gaan we nu gewoon ergens een ringsling bestellen en zit het niet, dan gaat die terug. Ik vind de tri cotti doeken gewoon heerlijk zitten op beide schouders bij de ukkies. Maar dat wordt steeds krapper straks met erin doen en die gaat binnenkort terug naar de rechtmatige eigenaar... Dus die wil ik ook niet zelf aanschaffen voor als ze er straks minder makkelijk in gaat.

10. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Echt knap hoor @Gruffalo123 dat je toch volhoud! Ik was allang gestopt denk ik. Met inderdaad ook wat Wanda zegt met nog een peuter thuis. Ik geef het je te doen hoor.

@Wanda68 ik snap dat je wel bang bent voor tepel-speen verwarring. Hier is dat gelukkig niet gebeurd. R verkiest de borst ook boven de fles. Gelukkig drinkt ze wel uit een flesje als ik er niet ben.

En huis schoonmaken. Wat is dat? Bij ons gaat dat ook niet altijd even goed. Maar goed, de basis dingen zijn schoon en ach de ramen kunnen best nog een week zitten. En niet alles is netjes opgeruimd. Jammer dan hoor. Een voordeel van werken is dat je ook geen rommel kan maken en ook niks vies.

Wanda68 vindt dit leuk.
  11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Bedankt voor de lieve opmerkingen :). Met het fulltime kolven scheelt het heel veel dat mijn man er altijd is, dan kan die die 20 minuten even kinderen entertainen. En met de handsfree kolfbeha kan ik ook nog een beetje rondlopen en peuter vermaken als het moet. Boekjes voorlezen, knutselen enzo dat lukt dan prima. En wat ontzettend scheelt dat de kleine meid heel heel erg gemakkelijk is :). Zo heerlijk zoet kindje. Ze wordt wakker, drinkt haar flesje en ligt daarna wel een uur lang rustig in de box te kijken en te spelen. Daarna een half uur tot drie kwartier dat ze wat onrustiger is en aandacht wil om dan zonder morren te gaan slapen voor 1 tot 4 uur lang. Als alle baby's nou zo konden zijn wil ik er nog wel 10 :p.
    En nu nog leren doorslapen :p. Al mag ik ook daarover niet klagen. Rond 22:00 een fles en dan rond 04:00 weer, soms pas om 05:00.

Wanda68 en Julias vinden dit leuk.
  12. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 waar fijn dat het nu weer zo goed gaat! Hier wisselt het heel erg. Vandaag is ze heel onrustig met veel poepluiers en weinig slaap. Drinkt half en valt in dan slaap, om heel snel ook weer wakker te worden. Maar verder is ze wel vrolijk en krijgt ik wel veel lachjes mijn kant op ❤ morgen zal het wel weer over zijn. Gisteren was ook een dag met veel prikkels op mijn werk met allemaal vreemde gezichten en geluiden.

13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Scheelt inderdaad dat je man er wel is. @Gruffalo123.

Die lachjes zijn leuk he! @Julias!

Hier vanmorgen nog kraamvisite gehad. Was gezellig. Ik vind het wel leuk om het gespreid te krijgen. Vanmiddag lekker de tuin ingeweest. Heerlijk dit weer. En momenteel roept iemand mij, etenstijd!

Gruffalo123 vindt dit leuk.
  14. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Heeey meiden,

Och jeetje wat heb ik hier al lang niet meer meegekletst zeg! Kan beter bijna stoppen hier volgens mij ;)

Fijn dat het de met baby’s goed gaan :) ze worden ook al zo snel groot!

Leuk hè alle lachjes en geluidjes die ze gaan maken! :)

Hier gaat verder alles goed! Woensdag mag ik alweer werken.. vandaag beide kindjes naar de opvang en ik ga het hele huis even door.. hoef ik daar ook eventjes niet meer aandenken ;)

Ik hoop hier weer vaker mee te kletsen hoor :) maar ik vergeet vaak de pagina omdat via fb wel regelmatig gekletst wordt..

Nou tot laterssss allemaal

Wanda68 en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  15. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Hoi hoi!
    Ook vanuit hier maar weer eens een berichtje.
    Fijn om te lezen dat het over het algemeen goed gaat met de baby's!
    Ben jij alweer helemaal gewend om te werken @Gruffalo123 ?
    Zijn er al meer mama's hier weer aan het werk?

Hier sinds een week echt een heel fijn ritme te pakken. Floor drinkt om 7.00-11.00-15.00-19.00 soms wijkt dat een half uurtje af ofzo maar in grote lijnen is dit ons ritme momenteel. Vorige week de eerste vaccinaties gehad, en officieel is mijn verlof nu voorbij. Nog 3 weken en dan begin ik met mijn nieuwe baan, ik kijk er naar uit om weer te gaan beginnen!

Lieve groetjes voor iedereen hier!

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Fijn te lezen dat het met jouw kleine meid ook zo goed gaat! En doorslapen van 7 tot 7 :eek:. Wat heerlijk :). Hier zitten we nog steeds op 7 a 8 voedingen inclusief een nacht en late voeding :p.
    Het werken gaat weer prima. Is wel best zwaar, wisselende diensten en nog druk met nachtvoedingen. Ene avond ben ik dan om 22:00 of 23:00 thuis en dan de volgende ochtend weer om 06:00 op en om 07:00 de deur uit. Doordat het zo druk is op de SEH maak je ook veel overuren, betaalt natuurlijk lekker, maar is nu wel zwaar. Het scheelt dat ik mijn werk heerlijk vind en er met plezier naartoe ga, maar ben nu wel stuk vermoeider als laatste weken van het verlof :p.
    Volgende week weer naar het CB voor de tweede inenting alweer, kleine meid wordt groot. Ze kan nu al goed speeltjes pakken en naar haar mond brengen, schaterlachen en begint met omrollen :eek:. Gaat echt te hard. Gelukkig mag ik die hele kleine babytijd waarschijnlijk nog wel een paar keer meemaken :).
    Vandaag nog een triomf behaald, voor het eerst sinds het tongriepton en lipbandje knippen heeft ze de hele dag bij mij gedronken :). Enige fles die ze vandaag krijgt is die van straks rond 22:00. Dan wil ze bij mij altijd slecht drinken en zonder die fles hebben we twee nachtvoedingen. Dus dan maar rond 22:00 een flesje.

Wanda68 en Jabinca vinden dit leuk.
  17. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Ooh wat fijn dat ze de hele dag bij je gedronken heeft! Kan me voorstellen dat het nu in combi met werk wat vermoeiender is, maar een leuke baan maakt veel goed ;)

Leuk om te horen dat jullie ook graag een groot gezin zouden willen, wij ook! :D

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Ikke22812 ik zie nu pas dat jouw eerste maar heel iets ouder is dan mijn zoon, scheelt maar ruim een maand. Misschien de derde voor ons wel weer rond dezelfde tijd :p.

Ikke22812 en mamaNath87 vinden dit leuk.
  19. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat fijn dat het goed gaat! En @Gruffalo123 wat heerlijk dat ze weer zo fijn bij jou heeft gedronken!! Ik herken verder de ontwikkeling helemaal wat je zegt. Alleen schateren nog niet, maar ze lacht wel met geluid.

@Ikke22812 succes met je nieuwe baan!

20. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    @Gruffalo123 wat fijn dat ze bij je drinkt!!

Pffff wat een drukte allemaal hier. Momenteel staan er 4 bezichtigingen gepland. Vrijdag ging ons huis online in de verkoop. Maandag zijn alle bezichtigingen gepland.

Nu dus flink aan het opruimen en alles poetsen. Vrijdag hebben we er 2 staan.

Gisteren werden we toevallig overboden, maar wij hadden die 48 uurs clausule en hebben ja gezegd! Dus nu wachten we op een contract! :D:D:D:D

Man wat is dat huizen (ver)kopen een gedoe zeg. Wat een stress pfff :roflmao:Hopelijk kan ik een paar kilo's kwijt erdoor :p

Jabinca, Julias en caroline1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina