@Oumi86 nee als ze niet gedraaid kan worden dan wil ik een keizersnede. Mijn dochter is al met de vacuümpomp geboren, al heb ik bij haar maar 20 min mogen persen ivm het dippen van haar hartje, maar daardoor zie ik een stuitbevalling niet zitten. Heb om half 12 de afspraak, vind het toch wel een beetje spannend. Ik zie wel tegen een draaipoging in het ziekenhuis op. Maar ja, eerst even afwachten. Wat naar dat je zoon er toch goed last van heeft @mamaNath87. Beterschap met hem.
Heb een pufje gekregen zodat de hoestprikkel wat afneemt en mijn spieren rust krijgen. Mijn longen zijn schoon, dus de pijn komt echt uit de spieren. Het is ongeveer 200m lopen naar de huisarts en ik kwam compleet buiten adem terug. Gelijk maar een pufje genomen en nu even op de bank.
Rust lekker uit. Hopelijk helpt het pufje en blijft je baby nog lekker even zitten. Fijn dat je longen wel schoon zijn.
Lekker uitrusten en hoop dat de pufjes zijn werk gaan doen.. even lekker slapen misschien vaak ook fijn voor je lichaam als je ziek bent..
Hier controle weer prima, bloeddruk 100/50 dus enorm chill haha. Liggingsecho gehad, kindje ligt zoals al weken met t koppie naar beneden en klein beetje ingedaald. Bellen moet de volgende keer weer snel en ik mag best direct in bad. Vorige keren gewacht voor t toucheren maar nu zoiezo geen stagaire erbij. Enige wat me nu tegen zou houden om er direct in te gaan is dat t misschien te snel gaat zodat de verloskundige er nog niet is. Maar gek genoeg zie ik daarook niet tegenop, denk dat we t best met zijn 2en kunnen.
Ooo moet het even kwijt hoor!! Ik heb me toch een schijthumeur vandaag!! Moest me inhouden om niet te snauwen tegen mijn zoontje, zo zielig voor hem. Wilde iets uitprinten en dat lukte niet , wireless printer maar moest toch een kabeltje aansluiten. Ik héb me dat ding toch een mep verkocht! Mijn man was zo moe van dat hij er vroeg uit moest zodat ik kon uitslapen, dat hij direct naar bed is gegaan zodra ik beneden was. Nu moet ik dus nog vóór 1 uur want dan moet hij werken, naar dorp boodschappen doen en naar de supermarkt. Grrrr....
Adem in, adem uit! Hier ook ff kribbig dus voordat ik ging snauwen tegen iedereen ben ik naar boven gevlucht en lig ik nu in bad. Zo'n 'uitje' met iedereen naar de verloskundige en daarna nog nieuwe schoenen kopen voor de oudste moet gebeuren maar is zo intensief dat ik daarna enorm inkak. Manlief beetje protesteren dat hij dus de kids alleen eten moet geven en op bed moet doen maja anders heb je een snauwende vrouw naast je.. wat wil je dan? Ik kan het straks allemaal weer alleen doen als manlief naar het werk is. Zoiezo zijn die avonddiensten van hem geen hobby voor mij. Heb liever een ochtenddienst zodat hij half 4 thuis is en we de rest samen kunnen doen. Gelukkig straks wel bij me schoonouders eten, lekker makkelijk...
Nou onze chica ligt nog lekker in stuit zoals verwacht. Heb zo om 13.30 een afspraak in het ziekenhuis om de versie te bespreken. Verder zag alles er wel goed uit. Mooi op haar lijntje meegegroeid. Geschat gewicht nu 2625 en bij 40 weken 3300-3400. Prima dus!
Ja zo denk ik er ook over Gisteren nog even een aanpassing door gekregen van de vlk wat betreft mijn geboorteplan. Ze wil er persé de kraamverzorgster bij hebben. Daar was ik nogal van ondersteboven. Dat ik dan alsnog een vreemde erbij moet hebben Het kwam me nogal rauw op mijn dak. Ik had dat liever eerder geweten. Maar gelukkig heb ik via het kraamzorgbureau de kans om de dienstdoende kraamverzorgster te ontmoeten vantevoren. Dus daar zal ik straks even achteraan bellen.
Ik ben net terug van het ziekenhuis. Volgende week vrijdag 9 maart ctg en afspraak gyn en bevalling bespreken. Dat wordt waarschijnlijk toch snel een inleiding. Gelukkig was hij er niet op woensdag en donderdag, want de kans bestaat dat de inleiding ook de volgende dag al zou kunnen plaatsvinden!!! De kleine ligt nu wel goed vast, maar dit was weer de nieuwe VK, die de gyn erbij moest halen voor de doppler. Het opmeten leek ook wat anders te gaan, ze was niet heel veel gegroeid. Vorige groeiecho 2250 gram en nu 2376 gram. De doppler en ctg waren goed en het vruchtwater zag er ook als genoeg uit. Dat heeft ze niet opgemeten. Ik hoop maar wel dat ze straks groot genoeg is dat ze niet in de couveuse hoeft! Vorige keer waren we er zo zeker van dat we goed zaten, maar nu dus niet meer! Door de extra gyn erbij en het nieuws dat het over een week al kon gebeuren en de schrik van haar gewicht ook niet meer naar de curves gekeken. Benieuwd naar de andere afspraken van vandaag! @caroline1 fijn dat je een pufje hebt gekregen en je longen schoon zijn. Hopelijk helpt het je en zijn jullie zo allemaal fit zodra de bevalling start! Sterkte vandaag met jullie pesthumeuren. Daar is 1 woord voor: chocolade!!!
Of: TOMPOUCEN! t gaat alweer beter hoor na even in mn uppie eruit te zijn geweest. Tjonge 9 maart klinkt zo ver weg maar is al zo dichtbij!
Pardon? Dat moet? Ik weet dat ze wel graag die ondersteuning willen hebben maar als jij dat niet wil... Of ze houd zich tijdens de bevalling maar afzijdig en komt pas op het moment dat de kleine er is.. ik hier de 18de maar ff doorgegeven aan de kraamverzorgster haha.. stiekem hoop ik ook echt dat dat de datum mag zijn.
Gelukkig is het een vrijdag en gaat het weekend er dan overheen. Dan hebben we sowieso nog 2 dagen om voor te bereiden! Dus vanaf 12 maart is er best de mogelijkheid dat ik wordt ingeleid. Maar heb het gevoel dat ik nog potdicht zit dus ze mag van mij ook nog best een weekje zitten.
Zo even alles bijgelezen. Drukke ochtend voor iedereen. Hopelijk dat het pufje snel gaat werken Caroline. Veel met een pesthumeur, sluit me hierbij aan . Net terug van een rondje VK en daarna aansluitend naar het ziekenhuis. Kleine bewoog minder en VK kon haar ook niet wakker porren en op echo ook geen beweging te zien, dus naar ziekenhuis toe voor een CTG. Dat was gelukkig goed. Op ctg regelmatige harde buiken, dus het rommelt wel. Kan een begin zijn, maar aangezien ik al weken harde buiken heb en vaak met regelmaat denk ik het eigenlijk niet. Overige controles bij de VK waren goed, was alleen wat afgevallen (ondanks dat ik wel vocht vasthoudt). Maar ja door het maagzuur eet ik niet heel veel, dus dat vond ik niet gek. Strippen wilden ze helaas nog echt niet proberen, misschien donderdag over 1 week een poging als ik het dan echt niet meer vol houdt . Ben toen toch wel even gaan huilen daar, dat ik het nu al wel helemaal zat ben. Ik moest maar veel afleiding gaan zoeken, lekker gaan wandelen en bij kennissen op de koffie gaan enzo, ja hoe dan, ik kan maar kort lopen door de bekkenpijn en dan moet ik de rest van de dag bijkomen op de bank, lekker goed advies maar niet heus.
Komt al dichtbij zeg. Gelukkig ben je dan alweer over de 38 welen heen. Wel balen! @Wanda68 wat een nare verrassing zeg! En inderdaad kan ze anders niet in een andere ruimte zitten en bijspringen als het echt zou moeten? Nou afspraak gehad en maandag gaat ze gedraaid worden. Ben benieuwd! Qua meten, onze baby was in 2 uur tijd opeens 200 gram gegroeid
@Gruffalo123 wat ontzettend vervelend dat ze niks voor je kunnen en willen betekenen! En heel naar ook dat de kleine niet zo lekker bewoog! Dat zal schrikken geweest zijn! Zou je niet elders nog aan kunnen kloppen? @Marlau hopelijk lukt de draaipoging. En wel heel knap dat ze zo snel 200 gram kon aankomen @Wanda68 wat raar dat ze dat zo stelt. Wellicht kun je er nog even op terug komen dat het je niet helemaal lekker zit?
@Julias enige optie die ik dan zou hebben is naar een andere VK praktijk overstappen. Dat is ook niet helemaal netjes zo aan het einde van de zwangerschap terwijl ze hun werk verder wel goed doen en ik het goed kan vinden met de meeste vk's in deze praktijk. Gynaecoloog heb ik geen verwijzing voor, dus dat wordt hem ook niet. Zit dus niets anders op dan stug volhouden .