Wat doen jullie op een vrije dag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoi, ik ben 2 hele dagen (uitgezonderd van de weekenden) vrij en vraag me af wat jullie met de kleine doen. Ik weet soms niet zoveel te doen en zit dan maar wat binnen, terwijl ik eigenlijk van alles wil ondernemen. Heb geen vrienden met kleine kinderen, dus das geen optie om heen te gaan.

Leuke ideeen?

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

vind ik ook wel eens lastig maar als het droog is gaan we;
    fietsen
    eendjes voeren
    rondje wandelen
    even naar de winkels
    binnen samen spelen
    op visite bij opa en oma
    beetje knutselen (voor zover die het kan en er geduld voor heeft)
    Liedjes zingen
    schommelen.

enz enz gewoon de kleine dingentjes en Jarno vindt het geweldig!

Succes!
    groetjess

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja zomers kun je lekker wandelen en fietsen, maar in de winter is dat niks voor de lol. Vind het ook jammer dat ik geen vrienden heb die doordeweeks vrij zijn. Altijd alleen op pad is ook niet leuk!

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Als je je kindje lekker dik aankleed kun je ook wel in de winter een wandeling maken of gaan fietsen.

Volgens mij zit je meer met t probleem dat je vaak alleen moet met je kindje en hier geen zin in hebt.
    Je zou een berichtje kunnen plaatsen om in contact te komen met mensen in de buurt met kindjes?

of ga op een cursus. babyzwemmen of muziek op schoot. Zo leer je ook vaak mensen uit je buurt kennen met kids!

Groetjess

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    naar opa en oma gaan
    naar het bos, konijntjes eten geven en de geitjes enz.
    naar de bibliotheek
    kleuren/knutselen
    zingen
    lezen
    spelen
    dit doen wij geregeld

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben nogal een vast ritme op mijn vrije dagen:
    's ochtends gaat de oudste naar de peuterspeelzaal. Jongste slaapt meestal in die tijd en ik doe wat in huis of soms ook voor mezelf.
    Om 11.15 halen we de oudste op en lopen we door naar de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen.
    Daarna boterham eten en de oudste naar bed. Jongste gaat een half uurtje later, dus daar kan ik dan even apart mee spelen of een boekje mee lezen. En ik heb daarna weer even wat tijd voor het huishouden of mezelf.
    Rond 3 uur is het hele stel weer wakker, we eten fruit, als het mooi weer is gaan we nog even naar buiten, naar de bieb of de speeltuin of zo. Daarna eten koken, papa komt thuis, eten, in bad en naar bed.

Ik probeer altijd als de baby slaapt en de peuter wakker is, samen met hem wat te doen, bijv. tekenen, kleien, puzzelen, boekje lezen. Hij wil ook altijd met mij met de auto;s of treinbaan spelen, maar dan mag ik niks doen, want ik doe alles fout, haha. Blijkbaar is mijn rol in het spel dat ik moet kijken, oh ja, en soms mag ik een slagboom openhouden als er een auto langs moet of zo.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Grappig om te lezen dat ik eigenlijk alles wel doe wat jullie ook allemaal doen. Het enige wat ik af en toe mis is inderdaad contact met andere mama's. Heb nog wel contact met moeders van gym, maar das ook niet wekelijks.. Nou in april komt er weer een kleintje bij, dus waarschijnlijk heb ik dan helemaal geen tijd meer om er over na te denken!
    Ben heel benieuwd hoe de dagen dan ingedeeld gaan worden!!!

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Misschien hebben ze bij jullie ook een peutergym of een activiteit voor peuters in wijkcentra ofzo. Zou je cb kunnen vragen die hebben daar foldertjes van. Ik heb ook bijna geen vriendinnen met kinderen en ik vul mn dagen altijd met lopend lekker de boodschapjes doen in centrum of eendjes voeren... ga wel altijd minstens uurtje met m naar buiten!! In de speeltuin spelen vinden ze ook leuk ondanks de kou, geen regen dan hoor hahaha.. verder idd knutselen of spelen.. en ook ik mag alleen kijken hahaah!!!

9. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Wij gaan 's ochtends op mijn vrije dag vaak boodschapjes doen en even naar de slager. Dat soort dingen. Dan zijn we eind van de ochtend weer thuis. Gaat Isabella mij helpen opruimen. Samen even lekker spelen of boekje lezen op de bank. Na het middagbroodje gaat ze slapen tot 15 uur en daarna gaan we ook vaak even weg saampjes. Wandelen, naar de eendjes, naar oma, of gewoon lekker thuis wat spelen.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Op de vrije dagen gaan wij altijd even naar buiten (of het moet al regenen). Even een blokje om wandelen, naar het bos wandelen, naar de winkel. Gewoon even eruit. Soms wat langer, soms maar een kort rondje. Joris verzamelt stenen of stokken, hij vind altijd wel iets om zich dan te vermaken. Ook in de winter. Lekker warm aankleden en even een frisse neus halen.

Altijd doen we samen poetsen. Moet toch dagelijks gebeuren en dat doen we altijd samen. Joris is daar vaak snel klaar mee en gaat dan spelen.

En wat we ook vast op de dag hebben is na het eten. Een boekje, kleuren, een doosje van hoteldebotel, knutselen. Altijd 1 op 1 aan tafel wat doen.

De rest van de dag is verschillend. Samen spelen, samen dansen, film kijken op de bank met een dekentje in de middag, zo'n dingen...

We gaan er ook wel eens tussenuit. Even een uurtje zwemmen, op visite bij opa en oma, op visite bij een vriendin, naar de stad.

11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    knutselen, bakken (koekjes,brood), speeltuin, naar de ballorig, zwemmen, naar artis/ kinderboerderij,boodschappen, naar het bos en soms gewoon lekker thuis. Dan helpt ze mee met boenen en de was. Eigenlijk een beetje de standaard dingen. Maar dat vindt ze heerlijk, vooral als we naar buiten gaan!

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

stond er nog niet bij:
    als het regent regenpak aan, laarzen, dan lekker lopen en in elke plas springen. dan thuis lekker uitgebreid onder de warme douche:D
    en vingerverven kunnen ze heel goed zelf in de badkamer lekker verwarming aan en kleren uit. als ze klaar zijn haal ik de verf en tekeningen weg en zet ik de douche aan. makkelijk schoon maken zo8)

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh die vingerverf vind ik wel een goed idee! Mijn dochtertje vindt douchen namelijk ook geweldig!!

Komen jullie een beetje uit met het huishouden? Vind het soms echt een klus om elke dag alles weer te doen! Het houdt nooit op!!

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wij liggen eerst tot half 9/9 uur in bed:) ze kijkt dan lekker tv. Dan gaan we er uit en ontbijten. rond een uur of 10 gaan we weer naar boven en gaan we douchen en in bad enzo. daarna lekker wat spelen, knutselen, buiten spelen. Daarna naar de supermarkt, eendjes voeren, broodje eten, huishouden. Nou dan is de dag al weer gevuld.. wel erg lui enzo maar ze gaat bijna naar de psz en dan komt er niets meer van het luie leven:D

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Echt een aanrader vind ik muziek op schoot. Een cursus die in ieder geval hier in de stad gegeven wordt, maar ik weet niet hoe handig dat voor jou is. Of je in een grote stad of een dorp woont. Het is zoo leuk om te doen, met andere kinderen en moeders. Heel gezellig!

Euhm, nog meer tips:
    - Huishouden doen en dochter laten 'meehelpen'. Vind ik ook gezellig om samen te doen.
    - Kinderboerderij (vast al genoemd)
    - Voorlezen
    - Wandelen

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi Minny, hoe oud is je kindje eigenlijk?
    En ik zag laatst ook soort vingerverf voor in bad, misschien is dat ook een idee dan?

Ik verveel me eigenlijk niet, maar soms heb ik wel luie dagen hoor...! Als ik vrij ben dan ga ik iig naar buiten voor boodschapje oid, soms spreek ik met iemand af of heb een afspraak dan gaat ze mee, en straks in t voorjaar wil ik weer lekker gaan fietsen met haar, even naar het strand.

Verder leuk is kinderboerderij of speeltuintje. En binnen, ze speelt vaak heel gezellig zelf, soms speel ik mee, of boekje voorlezen, liedje zingen oid.

Ik heb wel een ideetje, je zou op losse briefjes wat activiteiten kunnen schrijven die je kunt doen bijv. toren bouwen, kaartje aan iemand schrijven en gaan posten, kopje koffie doen ergens, iets gaan bakken (als je kindje daar de leeftijd voor heeft?) en als je dan op n dag denkt jee wat zal ik eens gaan doen, trek je zo'n kaartje!

En het huishouden, ja......hoe goed je het ook doet het is NOOIT klaar! Wwat ik moeilijk vind is om weg te gaan terwijl er bijv. nog was ligt oid, dat geeft me dan zo'n onrustig gevoel....

Groetjes, Sas

Deel Deze Pagina