Ons manneke van 5 maanden al de waterpokken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne75, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Onze vent heeft ook de waterpokken gehad met 5 maanden en wij zijn na een dag begonnen met 2 keer per dag een zemelenbad...we deden die zemelen in een zachte washand en dan zorgden we ervoor dat 'dat snottige spul' goed over zijn huidje ging; (knepen de washand goed uit) en daar wasten we hem mee...onvoorstelbaar hoe snel de boel indroogde en hij heeft er eigenlijk alleen 1 klein littekentje aan over gehouden tussen zijn wenkbrauwen, maar dat staat wel stoer :)..

Nu ben ik weer in verwachting, maar weet zeker dat ik weer voor een zemelenbad zou gaan; echt super!

Groetjes Karin

2. Megan heeft met 4 maanden de waterpokken gekregen en helaas 2x achter elkaar.
    Het consultatiebureau waarschuwde mij er voor dat de kans groot was dat ze het nu 2x kort achter elkaar kan krijgen.
    Ik heb Megan in een badje met zemelen gedaan en dan de zemelen in een oud washandje en dicht binden met een elastiekje.
    Heel veel sterkte voor de kleine Dax

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Had Megan ze de eerste keer goed te pakken? Ik hoorde dat als ze meer dan 25 plekken hebben, ze het dan hoogstwaarschijnlijk niet nog eens krijgen. Dax heeft nu echt heel veel, inmiddels alweer meer dan op de foto die ik geplaatst heb.

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft ze toen ook hele erg gehad en het cb zegt ook dat hij ze waarschijnlijk niet meer terug krijgt

zou ff een foto plaatsen hoe hij er toen uitzag...

@Suus1983 sudocreme helpt beter droogt ze uit bepanthen houd het vet...

@Bluesky :) :)

dit was ongeveer na 5 dgn later werd het nog wat meer

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    methol poeder. ticho heeft het ook gehad maar hij heeft er niet zoveel last van gehad. het ging vanzelf weer over. maar als de kleine blaasjes heeft NIET in bad doen is tegne mij gezegd. dan kunnen de blaasjes knappen en dan kan dat vocht in het water komen waardoor het op de rest van de huid komt en daar kunnen dan nieuwe blaasjes ontstaan.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Boh die foto! Dat is echt heel erg. Nee zo erg heeft Dax het niet.

Dat van dat badje heb ik nog nergens gehoord. Eens even googlen...

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    kimm1988, geen menthol onder de 2 jaar, dat is niet goed voor ze

8. @suzanne75 megan heeft het niet heel erg gehad en vandaar (denk ik)dat ze het 2 keer achter elkaar kreeg.

Ik heb weer gehoord en mee gemaakt bij kinderen van vrienden dat als ze voor hun eerste jaar waterpokken krijgen ze het zeker nog een keer krijgen als ze over dat eerste jaar heen zijn.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier bij nader inzien geenw aterpokken gelukkig

WEL een tandje

wel een week lang 40 graden koorts gehad dus
    maar ze is nu weer supervrolijk

volgens de kdv-juf kan het ook zijn dat de waterpokken gewoon niet goed zijn doorgebroken
    of dat het gewoon een simpel griepje was
    en het kan zelfs het tandje geweest zijn

dus we zullen het wel nooit weten :)

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de oudste van mij heeft ook heel vroeg de waterpokken gekregen, en ik kreeg toen het advies om er niets aan te doen en zeker geen menthol te gebruiken want dat zou gevaarlijk kunnen zijn voor die kleintjes, maar had ik het idee dat ie er last van had kon ik hem het beste van die kleine handschoentjes aandoen zodat ie niet kon krabben en daarmee littekens maken...

maar vaak zie je gewoon dat ze er nog geen "benul" van hebben en ook niet krabben tegen de "jeuk" zolang jij het idee hebt dat ze er geen last van hebt, zou ik er zeker niets tegen doen, des te eerder ze ingedroogd zijn, des te beter...

normaal gesproken krijgt een kind eenmaal de waterpokken, maar hier hebben ze ze jammer genoeg allebei 2x gehad...

demi heeft het zelfs gehad toen Zoƫ net geboren was en mijn nichtje langs kwam wiens zoontje de waterpokken had (zonder zoontje overigens) dus tja, vaak zie je dat ze ondanks dat men spreekt dat je het maar 1x krijgt dat ze het vaak toch nog een 2e keer krijgen...zeker als de 1e keer onder het 1e jaar is, en het niet zo erg doorgezet is geweest...

ik heb het zelf op latere leeftijd voor de 2e keer gekregen(16)

maar kortgezegd over die kleine van jou, als ze er geen last van heeft, zou ik er persoonlijk niets aan doen....

succes meid...

gr.smoekie

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Helaas al 2 slapeloze nachten hier. Heb echt te doen met 'm. Elk half uur hoor je hem wel even jengelen in bed. Telkens als ik denk ik ga er even naartoe is het weer stil voor even. Vanmorgen koorts gemeten, 38,2. Wel verhoging dus maar niet schokkend. Gisteravond een havermoutbad gegeven, bah wat een viezigheid maar ja het schijnt te helpen. Daarna hem dik ingeolied met oliegel. Vanmorgen weer dat spul van VSM erop gedaan. Misschien dat ik hem vanavond een zetpilletje geef voor het slapen gaan, misschien dat hij er wat rustiger van slaapt.

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    arme kerel, gaat t inmiddels al wat beter ?

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja met de pokken gaat het heel goed. Zo zag het er op het hoogtepunt uit:

http://i31.tinypic.com/2hz6b2p.jpg

Nu is het een kwestie van het genezen van de wondjes/korstjes. Tegen die tijd krijgen we het volgende, dan is zijn helmpje ongeveer klaar.... *snik*

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ah wat sneu, wat ziet t er uit, nou hopen dat t gauw over is. iig geen gekriebel onder die PIEP helm....

Deel Deze Pagina