Hoi dames, Ik heb een vraagje. Mijn vriendin is 13 dec. bevallen van haar zoontje 1200gr. Hij moet zeker tot eind jan. in het ziekenhuis blijven. Ik zou ze graag een cadotje geven iets waar ze iets aan hebben voor de kleine man. Nu dacht ik ik vraag het aan jullie omdat jullie in de zelfde situatie zitten. Wat heb je nu echt nodig/gebruik je veel of miste je juist toen je baby in het ziekenhuis lag? Of een idee voor een presentje voor de ouders? Alvast bedankt, Mvg Kima
Hmm, ik had weinig in het ziekenhuis, maar wat ik daar had waren dingen die ik zelf had uitgezocht. Zo klein hebben ze ook zo weinig nodig. ik had wel wat kleertjes toen ze die aanmochten en een knuffel, maar die knuffel is ook meer voor je eigen idee... Vond het al zo vervelend dat je je aan de regels en schema's van het ziekenhuis moest houden, dat ik dat kleine beetje extra dat mocht van mezelf wilde. Cadeautjes vond ik wel leuk om te krijgen, maar dan vooral de cadeautjes met de boodschap: is straks voor thuis. Gaf mij altijd de herinnering, ze komen binnenkort naar huis... Het is best een zware tijd als je kind(eren) in het ziekenhuis liggen en je ze zoveel moet missen. Vind het heel lief van je dat je zoveel moeite steekt in het uitzoeken van een cadeautje! Misschien kan je iets van een dagboekje geven, waarin ze de dingen die gebeuren kunnen bijhouden? Of kunnen jullie het reilen en zeilen bij hun thuis makkelijker maken? Bijvoorbeeld helpen met huishouden, verzorging eventuele huisdieren, boodschappen, avondeten brengen wat ze alleen even snel opmhoeven te warmen? Zeker nu met de feestdagen, even wat lekkers. Hopelijk gaat haar zoontje hard vooruit en mag hij wat eerder mee dan eind januari.
Hoi, Gefeliciteerd met de geboorte van de zoon van je vriendin. Misschien een aanrader om is te kijken op de site van kleine kanjers.nl Daar staat het een an ander over hoe en wat met cadeautjes voor prematuren e.d. Ze hebben ook een forum misschien wel een idee voor haar om er is te kijken, kan ze misschien haar ei kwijt! Ik denk aan het gewicht te zien dat het wel wat langer duurt dan dat de kleine in januari naar huis komt, reken zeker maar op februari of maart. Sterkte
Niet na de bevalling, maar een paar maandjes later heb ik een tijd in het ziekenhuis doorgebracht met mijn zoontje, ik was ontzettend blij met een picknick mand met lekker eten (voor in de magnetron) en gezellig servies om in de ouderkamer te eten met manlief. Na een tijdje komt dat zkh eten je wel de neus uit nl, en weggaan wilde ik niet. Boekjes/puzzeltjes ( wij hadden geen i net in het zkh), dus verveelde me rot! Prematurenkleertjes voor als ze idd kleertjes aanmogen. Ik had zelf nl alleen maar 'grote' maten (50) en dat paste nog niet, dat vond ik heel erg na de bevalling, hij moest kleertjes van het zkh aan.. ) weet dus niet echt iets voor de baby, maar alleen dat ik het zelf fijn vond als mensen eten brachten, of de was streken en regelmatig informeerden hoe het was ( bij voorkeur niet bellen, ik belde zelf wel als ik tijd had!)
wat fijn dat jij er als vriendin zo over nadenkt. tís een hele tijd die het zoontje van je vriendin in het ziekenhuis moet blijven en dat is niet gemakkelijk. Zoals al eerder gezegd vonden wij het erg fijn als er een keer voor ons gekookt werd of de was gedaan want dan konden we zelf meer tijd in het ziekenhuis zijn. Wat ik fijne cadeautjes vond: een knuffeldoekje dit werd gebruikt als dekentje, moest vaak gewassen worden dus meerdere waren welkom. een lekkere zachte wikkeldoek voor als je mag cangaroeen. een kleine naamslinger voor aan de couveuse. Een dagboekje of schriftje. een doosje om voetafdrukjes te maken ook leuk voor thuis. een fotolijstje om een foto in te doen. wikkelrompertjes maat 44 dit moch mijn zoontje als 1e aan ik hoop dat je er iets aan hebt en vertel haar van dit forum of kleine kanjers en de vereninging voor ouders van couveusekinderen
Misschien is het boek "kleine kanjer" leuk? Dat is een speciaal babyboek voor prematuren. Ik vond dit een erg leuk boek
Hartstikke lief van je dat je zo meeleeft met je vriendin. Ze kan nu alle hulp/schouderklopjes/steun/lieve gebaren wel gebruiken! Hier wat ideetjes (die we zelf ook gekregen hebben) * Setje kleertjes in maat 42/44. * Een persoonlijk spuug/kroeldoekje * Het boekje 'Bezorgd en blij' * Een mooi dekentje * Een mutsje met naam in maat 42/44 Voor de papa en mama is een maaltijd die ze kunnen opwarmen, een doekje door het huis of een was draaien iets waar je ze wss veel plezier mee doet. Als je beebje zoveel zorg nodig heeft schieten zulke dingen er bij in. Voor mama's is de zwitsal mama lotion wel lekker. Of een mooi lijstje voor een foto van de kleine spruit. Voor papa misschien een boekje voor vader en zoon. Succes, en ik hoop dat het gezin van je vriendin snel compleet thuis is!
Hoi dames bedankt voor jullie reactie's. Helaas kan ik niet even bij springen in het huishouden en dergelijke want het is 1,5uur rijden. Gelukkig helpt haar (schoon)familie. Ik heb het even gevraagd of ze speciale dingen wilde en ook over het boek "kleine kanjer" gehad. Dit vond ze een erg leuk idee dus die ga ik kopen voor haar. Nogmaals bedankt voor jullie reactie's.