Ons mannetje is geboren!

Discussie in 'Geboren' gestart door moonlight159, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ons mannetje is geboren!
    Vrijdag 2 januari zijn mijn vliezen met 36 en 3 dagen gebroken. Omdat de weeen niet op gang kwamen ben ik 3 januari ingeleid. Om 12 uur ging ik aan het infuus en bleek al bijna 4cm ontsluiting te hebben. Om 2 uur begon ik pas een beetje de weeen te voelen, maar na een half uur kwam ik in een heftige weeenstorm terecht. Om 3 uur had ik 6 cm ontsluiting, werd de weeenopwekker lager gezet en kreeg ik een soort van morfine prik. Om 4 uur(!) kreeg ik persdrang en bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Om 10 voor 5 's middags is onze zoon geboren.

Na de geboorte bleef hij heel erg kreunen en moest hij door de kinderarts worden na gekeken en toen bleek dat hij heel veel moeite moest doen om zelf te ademen. Hij moest dus helaas aan de beademing.
    Zelf bleef ik ontzettend nabloeden en heb in totaal 3 liter bloed verloren, ben 's avonds nog op de OK geweest en heb een nacht op de Intencive Care gelegen. Mijn HB was gezakt nar 3,6 (normaal 8).

24 uur later blijkt ons kindje nog niet goed te kunnen ademen en ze besluiten mij en hem over te plaatsen naar Nijmegen. Hij komt op het NICU te liggen (intencive care) en moet daar verder aan de beademing. Later blijkt dat hij doordat hij iets te vroeg geboren is, dat zijn longetjes nog niet volledig rijp zijn. Hij krijgt het stofje toegediend voor longrijping en daarna begint hij ontzettend goed op te knappen. Een dag later mag hij van deze beademing af en ligt hij alleen nog aan de ademhalingsondersteuning. Gisteren is hij helemaal van de beademing afgegaan en vandaag is hij weer overgeplaatst naar het ziekenhuis hier in de buurt!
    Gelukkig gaat het al een stuk beter met hem! Hij ligt nu alleen nog onder de lamp omdat hij erg geel zag en hij heeft nog zondevoeding, omdat ze eerst zeker willen weten dat het ademen goed gaat. Anders is de kans groot dat hij zich verslikt. Zoals het er nu uit ziet, mag hij over een week of anderhalve week naar huis!

Het was dus een turbulent weekje voor ons!

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

Mijn eerste zoon is ook te vroeg geboren met 36+2 weken en heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Hij kon wel zelfstandig adem halen, maar kreeg ook sondevoeding en heeft onder de lamp gelegen voor het geel zien.

Hopelijk mag hij snel mee naar huis en dan kunnen jullie pas echt van hem genieten!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Van harte gefeliciteerd met jullie jochie, hopelijk mag ie snel lekker naar huis. geniet er van!

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, hoop dat hij snel bij jullie thuis mag zijn!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Gefeliciteerd, en hoop dat jullie jochie gauw naar huis mag.

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    VAN HARTE!

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Gefeliciteerd en hopelijk mag jullie mannetje snel mee naar huis!

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje
    hopelijk mag hij snel mee naar huis

Deel Deze Pagina