Avond/slaappatroon baby 7 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Ons ventje (7 weken) is deze week overgegaan op 5 flessen van 150/5. Hij was zo hongerig na 6 flessen van 120/4, en nu heel tevreden. Dat even terzijde latend; heb de Nutricia gesproken, zij adiviseerden dit ook, wellicht dat hij bij 5 flessen ook een langere nacht ging maken. Hij doet dit ook; de laatste fles krijgt hij rond 23.00 uur, en hij komt standaard elke nacht 4.45 uur. Nu wilde ik proberen wat ritme in zijn dag te brengen; dus legden we hem 's avonds rond 20.00 uur in bed met als gevolg -> tot aan de fles steeds wakker wordend, hard schreeuwen, speen eruit.. Dit heeft hij overigens elke avond, ook als hij beneden is. Heb hem hoogstens 10 min. laten huilen (hij heeft vaak een inslaaphuiltje), maar dit was geen inslaaphuiltje meer. Hij is eigenlijk 's avonds de hele avond wakker; hij dommelt weg, en rond 22.00 uur valt hij ongeveer in slaap. Kan ook wel eens 21.00 uur zijn hoor, maar hij is gewoon 's avonds wakker. Wat kan ik nu het beste doen? Hem dan 's avonds gewoon oplaten? De één zegt: in bed leggen, hij moet leren 's avonds in bed te slapen, de ander zegt: oplaten, hij is nog zo klein. Wat deden jullie? En dan w.b. de laatste fles: deze geven als hij moe word, of echt om 23.00 uur geven? Dan slaapt hij heel vast, en is dan ook niet wakker te krijgen, met als gevolg dat hij slapend zijn fles leegdrinkt.

2. tuc

tuc Niet meer actief

over het laat slapen...daar zie ik geen problemen in. Op die leeftijd sliepen ze hier gewoon wanneer ze moet waren. Over de laatste fles dat zou er bij mij aan liggen hoe de nacht dan verder verloopt. Als hij hem om 21.00/22.00 drinkt en hij heeft dezelfde nacht (weet niet hoe de nacht bij jullie meestal verloopt) als wanneer hij hem om 23.00 uur krijgt dan zou ik hem gewoon al geven als hij naar bed gaat.

Hier dronken ze hem overigens altijd slapend om 23.00 uur.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Punt is ook dat als hij in de box in slaap valt en ik hem naar boven breng, hij wakker word; hij was net nog klaarwakker, nu kijk ik in de box en slaapt hij! Wat nu het beste te doen, nu in bed leggen of laten liggen tot een uur of 10, zou dan eens moeten proberen wat hij dan doet vannacht @tuc, want dat heb ik nog niet geprobeerd.

4. tuc

tuc Niet meer actief

als hij nu lekker in de box slaapt zou ik hem lekker laten liggen, lekker dekentje erover en klaar.

En idd hoe de nachten gaan is dan ff uitproberen. Het kan zijn dat als hij voor 23.00 de fles krijgt dat hij dan te vroeg wakker wordt. Maar misschien maakt het helemaal niks uit.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier was Femke op die leeftijd ook wakker tot haar laatste fles van rond 23:00. Probeerde elke avond haar eerst in bed te leggen maar negen van de tien keer haalde we haar eruit en zat ze gezellig bij ons op de bank. Opeens kwam er een avond dat ze wel ging slapen als we haar in bed legde en maakte we haar wakken voor de laatste fles.

Doe waar jullie je goed bij voelen en wat je kleine mannetje aangeeft. Ze zijn al heel duidelijk op die leeftijd :)

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt allemaal!
    Wanneer verschuift het voedingspatroon ongeveer trouwens?

7. tuc

tuc Niet meer actief

o daar is voor iemand anders eigenlijk niks van te zeggen. Mijn zoontje dronk nl vanaf de kraamweek al om de 4 uur. Terwijl mijn dochter wel 4 maanden om de 3 uur gedronken heeft. Beiden waren ze met ongeveer 8/9weken van de nachtvoeding af.

dochter heeft de 23.00 fles laten vallen toen ze 4,5 maand was...zoontje pas toen hij 8 maanden was;)

8. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    FV is natuurlijk heel anders, maar mijn zl komt nu (bv) nog steeds om de 2,5 a 3 uur :)

9. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon met zijn ritme meegaan. Dat is het makkelijkst en hij zal het meest tevreden zijn. Is hij wakker tot 23.00 uur.. dan is dat maar zo. Het gaat vanzelf veranderen met de tijd.

Wij hebben het ook een paar keer geprobeerd er iets meer ritme in te krijgen, maar dit werkt van geen kant en werd ik alleen maar geirriteerd van.

Gewoon loslaten werkt voor ons het beste, geen verwachtingen hebben. Sinds 2 weken werk ik weer en ik merk dat er heeeel langzaam een beetje ritme in begint te komen.

10. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij in de box ik slaap valt zou ik hem gewoon in bed leggen om het moment dat je zelf ook naar bed gaat. Die van ons word dan misschien even wakker, maar gaat vanzelf weer verder slapen.

Als je denkt dat hij echt wakker wordt dan zou ik hem lekker laten leggen tot hij weer wakker wordt voor een voeding.
    Persoonlijk ben ik er nooit zo van om een baby wakker te maken om 23.00 uur voor een voeding. Bij ons werkte het niet, hij werd daarna toch wakker om dezelfde tijd als anders. En ik vond het zo sneu om z'n diepe slaap te onderbreken.
    Maar als het werkt voor anderen, prima.

11. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Hier gaat ons kereltje meestal na z'n fles van 19.00 naar bed
    Dan maken we hem om 22.15 wakker voor z'n laatste fles en rond 6.40/7.00 komt hij weer voor z'n fles
    Hij krijgt nog om de 3 uur 120/4
    En is goed 6 weekjes
    Hij slaapt de nacht al door sinds dat hij 4 weken was
    Wel hebben we z'n kamer ook heel donker snachts
    Verduisterend rolgordijn met verduisterende gordijnen

12. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    hej hej hier PRECIES hetzelfde als bij jou alleen is mijn dochtertje 6 weken. Ik zit al een tijd op 5 flessen van 150 cc om de 4 uur ...vanaf haar geboorte is ze vanaf 18uur ongeveer etenstijd wakker ...drinkt dan nog een fles en dommelt wel wat maar is onrustig..krampjes zijn nu een stuk minder dus we wilden haar van de week ook savonds naar boven hebben zo rond 20.00uur...maar dan BLIJVEN we idd heen en weer lopen voor een speen...latne huilen werkt ook niet ...nu 2 avonden geprobeerd maar dan toch weer naar beneden en rond 21.30 kan ik haar dan in de wagen beneden neerleggen waar ze slaapt...om 22.30 ga ikd an naar boven en geef haar rond 23uur de laatste fles.....ik blijf het in bed slapen wel proberen vind het zelf wel lekker als ze even op haar kamertje slaapt want snachts slaapt ze bij ons in een wiegje. Bij mijn andere twee kindjes ging het rond deze leeftijd wel goed......kan je dus ook geen tip geven maar snap je idee heeeeel goed! succes!

Deel Deze Pagina