Ik ben eigenlijk altijd moe. Mijn zoontje slaapt soms goed, maar vaak is hij 's nachts ook een keer wakker. Ik ben ook een lichte slaper en als ik eenmaal wakker ben duurt het een tijdje voor ik weer slaap. 's Ochtends is hij meestal rond 5.00 uur al wakker. De laatste weken geven we hem dan de speen en dan valt hij soms nog in slaap vanmorgen was het 8.30 uur, maar soms blijft hij ook wakker. Wel halen we hem om 6.30 uur pas uit bed. We leggen hem sinds kort ook vast, omdat hij de gewoonte heeft om als hij wakker wordt 's nachts te gaan bonken met zijn hoofd en daar werden we echt gek van(en de buren ook) Dat gaat goed hij en ik slapen allebei wat rustiger. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik hem hoor, maar dat is dan helemaal niet zo, maar als ik niet luister dan blijf ik er aan denken zo irritant. Ik slaap al met oordopjes, maar op 1 of andere manier voel ik het als hij wakker is. We hebben hem gisteren ook voor het eerst slaap siroop gegeven, dus hopelijk gaat dat werken. Heb best veel slaap nodig( 8/9 uur), maar dat krijg ik dus meestal niet. Meestal slaap ik een uur of 6/7 en dan vaak ook nog gebroken doordat ik wakker wordt van Danian. Doordeweeks lig ik er om 21.30 uur in en soms eerder als ik echt moe ben. Als Danian op bed ligt vind ik het juist lekker om tijd voor mezelf te hebben, dus vind het ook zonde om dan zo vroeg naar bed te gaan, maar als ik echt moe ben doe ik het wel. We hebben in April een afspraak bij een Orthopedagoog hopelijk kan die iets voor ons doen. Ik moet me ook echt tot dingen aan zetten. Soms heb ik geen puf en zou ik Danian het liefst voor de tv zitten, maar dat wil ik juist verminderen, dus ik zet me ertoe om wat te gaan doen met hem. Als het mooi weer is ga ik ook met hem naar buiten en als ik dan eenmaal buiten ben gaat het ook wel weer, maar moet me er wel toe zetten. Danian slaapt 's middags nog, dus dan ga ik ook nog liggen, maar straks als hij niet meer slaapt kan dat ook niet meer en we willen over 2 maandjes ook voor een 2e gaan. Zijn er meer dames die hier last van hebben en hebben jullie nog tips?
Snap het. Hier een dochter die ook minimaal een keer per nacht nog komt vanmorgen was het half zeven. Ze gaat er s avonds om 20u in. Maar over dat vast leggen? Hoe doe je dat dan. Vind het altijd zo eng he. Vast leggen maar dat is mijn persoolijke mening waarom vast leggen.? Dat bonken kan voor sommige kinderen juist een manier zijn om in slaap te vallen. de ene wiebeld de andere pakt de spijlen vast. ect. Wat te doen. Ja weet eerlijk gezegt ook niet wel dat het ooit over gaat dat ze s nachts wakker worden. Hier ga ik de laatste tijd ook vroeger naar bed dan me lief is maar mijn nacht rust is me ook heilig.
We hebben een laken over hem heen gespannen zodat hij niet gaat zitten. Het wordt ook niet geadviseerd, maar wij weten even niks anders en hij slaapt nu ook rustiger. De orthopedagoog heeft hopelijk advies daarvoor. Het bonken doet hij ook om in slaap te komen, maar ik kan je vertellen dat als hij het maanden doet je er zat van wordt. Er werd zelfs door de buren op de muur gebonkt toen was ik het helemaal zat.
Ik snap het maar hij loopt tegen de twee jaar binnen kort weet hij hoe hij er onderdoor moet ect en dan draait hij zich er in vast. Het zou mijn keuze niet zijn. En voor de buren misschien een andere kamer zo dat de buren er geen last van hebben. Dat bonken je kunt ook schuimrubber bij de poten doen dat het bonken niet zo hard tegen de muur komt. Of het bedje van de muur af halen en een beetje vast zetten in het midden. Succes in elk geval er mee. Hij slaapt licht en jij van wie zal die het hebben
Hij kan zich er al onder uit wringen, maar het laken zit aan beide kanten goed vast, dus hij kan er niet in vast komen te zitten lijkt mij. Het bedje staat niet tegen de muur hij bonkt tegen de boven en onder kant. Hij lag eerst in een campingbedje, maar toen was het gebonk nog harder doordat de pootjes van de grond af kwamen, dus hij ligt nu weer in zijn ledikantje. we hebben ook van die hoofdbeschermers in zijn bedje gehangen, maar als hij zit helpen die niet. Andere kamer maakt niet uit want dan krijgen de andere buren er last van. Op zich slaapt hij niet licht, want als hij slaapt slaapt hij ook vast, maar iedereen wordt wel wakker 's nachts en hij gaat dan zitten bonken om weer in slaap te komen.
Weer terug in het camping bedje en daar onder iets van schuimrubber zo dat het niet van de grond af komt of in elk geval de schokken opvangt. Maar snap het wel zeker wel. Maar ik weet ook zeker dat er een einde aan de nacht praktijken gaan komen wanneer kan ik je alleen niet vertellen. Mijn zoon toen is pas echt goed gaan slapen snachts zonder wakker te worden of andere problemen toen was hij al tegen de vier jaar. Ik weet klinkt niet bemoedigend. maar er is altijd een einde.
de vermoeidheid herken ik wel een beetje... maar ik had dat toen mijn dochters allebei wat jonger waren... nu slapen ze allebei de hele nacht door... vanaf een jaar was alles rustig hier in huis..... dus verder kan ik je geen tips geven, is namelijk erg lastig want bij het ene kindje werkt iets wel en bij de andere weer niet... je moet proberen achter de oorzaak te komen waarom je kindje zoveel wakker is.... en je kunt misschien eens proberen om hem smiddags wakker te houden en dan kijken of hij snachts wel doorslaapt?