Ons mannetje

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Luffy90, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Op 19-11-2012 zijn wij de ouders geworden van een prachtige zoon, ik was 22 weken en 5 dagen zwanger . Donderdag werd ik opgenomen met weeen en bloedverlies, ze zagen dat mijn baarmoederhals nog maar 1 cm was. De enige optie die we nog hadden was een cerclage die dinsdag gepland stond. Het weekend was stabiel zonder krampen dus het zag er goed uit we hadden weer een beetje hoop, helaas begonnen de weeen op maandag middag weer en werden ze al snel heel heftig. Een paar uur later is onze zoon geboren. Wat een bijzonder mooi maar ook verdrietig moment. Hij was zo perfect, zo compleet.

Hij mocht bij ons blijven en met ons mee naar huis. Donderdag word hij bij mijn moeder in het graf begraven, wat een erg vreemd maar fijn idee is. Ik kijk alleen zo op tegen het moment dat we hem moeten laten gaan. Hij is toch ons kleine mannetje, hij hoort bij ons. Ik zie er zo tegenop om hem te moeten missen. Hoe kan ik hier ooit vrede mee hebben. :( Het is net alsof ik elk moment wakker kan worden en het allemaal een grote nachtmerrie blijkt, maar helaas. :(

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte meid, wat ontzettend verdrietig :(
    Toch ook gefeliciteerd met je kleine man, hoe raar dat ook klinkt.

3. mandy2012

mandy2012 Actief lid

23 mrt 2012
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meid gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon en tevens heel veel sterkte met dit verlies . wat is het leven toch ook hard en oo zoo gemeen . helaas ben ik ook een mama van een dochter die helaas ook niet hier bij ons is ze is met 23 weken gebooren door een placenta loslating . ik weet hoe dat moment van bevallen voelt je bent zoo verlieft en zoo verdrietig . ik heb haar ook mee naar huis genomen en ik heb alles met haar gedaan wat ik ook met een levend kindje zou doen . we hebben veel fotos gemaakt met fam vrienden en met ons gezin de dagen vlogen voorbij. de dag dat wij afschijd van dr moesten nemen voor altijd was heel moeilijk maar ook haden we er vrede mee want ze heeft ons die dagen toch trotse papa en mama gemaakt en ook zij verdiende rust . wat een mooi gebaar meid dat je dr bij je moeder lecht heel biezonder . voor mij is het 26 nov al weer een jaar trug en ik denk er nog iedere dag aan we zijn nu 35 weken zwanger en de angs blijft . probeer zo veel mogelijk met je man fam en als je kids al hebt tepraten en de verwerking komt vanzelf de tijd staat niet vast doe het in je eigen tempo . heeeel heel veel knuffels en sterkte voor de dagen die nog komen gaan xxxxxxxxx

4. Verox

Verox Niet meer actief

Heel veel sterkte de komende tijd.
    We leven met jullie mee...

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Heel veel sterkte met het verwerken van zoiets moois, wat resulteert in iets heel zwaars... Sterkte!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje*, wat verschrikkelijk dat jullie hem weer hebben moeten laten gaan.

Oma* zal vast en zeker heel goed voor haar kleinzoon* zorgen.

7. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoon en gecondoleerd met dit grote verlies! Veel sterkte de komende periode.
    Knf J10

8. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en ook gecondoleerd met het verlies.
    Heel veel sterkte met het verwerken en geniet van de tijd die hij nu nog bij jullie mag zijn.

9. Jazz

Jazz Niet meer actief

Luffy,

Wat ontzettend verdrietig nieuws is dit.. Ik ben er helemaal stil van. Het is zo oneerlijk.. Heel erg veel sterkte gewenst voor jullie in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat je de mooie herinneringen kan koesteren. Je hebt wel een prachtige zoon op de wereld mogen zetten. Helaas mocht hij niet bij jullie blijven, maar hij zit voor altijd in jullie hart.

Knuf!

10. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Gefeliciteerd met jullie zoontje.
    Maar wat spijtig dat jullie hem te vroeg moesten laten gaan.
    Geniet van ieder moment nog met hem, wat wij als tip kregen is om hem een paar keer per dag met lotion in te smeren, zo houd zijn huidje meer vocht vast en wij hebben intens genoten om toch een beetje voor hem te kunnen zorgen.
    Maak veel foto's van hem en samen als gezinnetje , misschien heb je er geen behoefte aan maar weggooien kan altijd en overnieuw maken helaas niet.
    Wat een mooie gedachte dat hij samen bij je moeder komt te liggen.
    Heel heel veel sterkte.....

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik schrik zo erg van dit bericht :(
    Een paar dagen geleden zat ik nog je topic te lezen dat je opgenomen was met weeën en nu dit :(
    Wat een verschrikkelijke nachtmerrie!

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte gewenst.

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Bedankt voor alle lieve reacties en Yvon bedankt voor de tip ga het proberen. Merk dat hij toch wel achteruit gaat ookal houden we hem koel :(

Heb al heel veel foto's gemaakt, wil nooit vergeten hoe hij eruit zag. Hij lijkt sprekend op zijn papa, heel bijzonder om te zien.

Dit was onze een na laatste nacht samen donderdag moet ik hem begraven, zie er zo tegenop. Ik kan bijna niet stoppen met naar hem kijken en het liefst raak ik hem de hele tijd aan :( Wat is dit verschrikkelijk moeilijk zeg, hoe kan je zoiets ooit een plekje geven? Maandag voordat de krampen begonnen was hij nog lekker aan het schoppen in mijn buik.

Alle meiden die dit ook hebben meegemaakt, jullie wil ik ook nog even heel veel sterkte wensen. Niemand zou dit moeten meemaken:(

14. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ luffy, goed koelen en insmeren is het enige wat helpt.
    Ikzelf heb ervaren dat het "goed" was dat ie achteruit ging. Anders had ik nooit afscheid willen en kunnen nemen.
    Mooi hè dat hoe klein hij ook is, je toch kan zien op wie hij lijkt.
    Het is ontzettend moeilijk, maar houd in gedachte dat je donderdag niet zijn eeuwige dood zal herinneren, maar vier zijn bestaan. Lekker makkelijk gezegd. Maar herinner je de mooie dingen. De korte tijd die jullie samen hebben is zo waardevol...
    Het continue aanraken herken ik ook, ik wilde hem het liefst dag en nacht vasthouden slapen kon ik nog altijd wel, daarom voelde het insmeren zo bijzonder.
    Sterkte

15. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    @luffy,
    Koelen is inderdaad het enige wat werkt. Wij hebben op momenten dat we overdag niet met hem bezig waren het kistje zo veel mogelijk dichtgehouden om zoveel koelte vast te houden en uitdrogen te voorkomen.
    Daarnaast inderdaad elke ochtend en avond even mijn eigen momentje gepakt met A*, even vasthouden, knuffelen en tegen hem praten. Ook dat heeft me geholpen om afscheid te nemen.
    Toen we hem bij het crematorium brachten samen met de ouders definitief afscheid genomen, het zwaarste moment uit mijn leven en toch voelde we dat het goed was. Je hebt op dat moment alles voor hem gedaan wat je voor hem kan doen. Ook daarna kun je pas echt beginnen met 'verwerken'. Ik ben er nog elke dag mee bezig in gedachten en ben heel dankbaar voor alle fotos!

16. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en gecondoleerd. Mss een kleine troost maar onze Vayen is op 19-11 ook geboren en gestorven. Dus jullie kleine man is niet alleen.
    Heel veel sterkte. Liefs

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat verschrikkelijk voor jullie!! Echt een nachtmerrie. Heel erg veel sterkte...

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd maar ook tevens gecondoleerd met het verlies van jullie zoon :(
    Heel veel sterkte!
    Dikke knuffel.

19. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Lieverd, ook wil ik je in dit topic ontzettend veel sterkte wensen. Je weet dat ik er voor je ben, altijd! Bekijk bijlage 287980

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Echt verschrikkelijk, ik zit met tranen in mijn ogen:(
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor nu en de komende tijd!:(

Deel Deze Pagina