Ohhhh dames help me eventjes....onze dochter is deze week naar school gegaan. Voor het echie.... Ze heeft er moeite mee, met afscheid nemen is het huilen! Is dit herkenbaar, hebben meerdere kindjes dit. In de klas zitten allemaal 4 jarige (instroomgroep) en zie geen enkel kindje huilen. Maakt me ietwat onzeker hoor! Het afscheid houden we al kort, tis vandaag haar 3e dag. Ik hoop dat het goed komt voor haarzelf, maar ook voor mezelf Ik lees graag jullie ervaringen en evt. tips!
O hier genoeg kindjes die wel even huilen. Vooral de eerste 2 a 3 maanden. Isabella deed het eerst ook maar na een maand was het helemaal goed en vertrouwd
Ik ben nu 12 jaar kleuterjuf en er zijn genoeg kinderen die moeite hebben met afscheid nemen. Vooral als de groep wat groter is. Vraag of je dochter bij de juf op schoot mag en hou het afscheid kort. Mijn ervaring is dat de kinderen stil zijn voor je de school uit bent. Als een kind heel hard heeft gehuild bij het afscheid nemen dan bellen we even over hoe het nu gaat. Het ene kind heeft een paar dagen moeite met afscheid nemen bij een ander duurt het wat langer. Geen zorgen het hoort er bij. Veel succes.
Dank je wel voor je reactie! Ik vind het zo sneu voor haar, we hadden het ook totaal niet verwacht het is zo'n stoere meid
Heel normaal hoor, is toch wennen en allemaal nieuw. Gewoon duidelijk zijn en inderdaad het afscheid zo kort mogelijk maken, want ik weet uit ervaring dat de kindjes het alleen maar proberen te rekken.
Hier was het de eerste 2/3 dagen ook even moeilijk hoor, de eerste dag was echt drama bij het afscheid, kreeg haar nauwelijks los van me! En Eva gaat al van kleins af aan 2 dagen per week naar het kdv en had ook erg zin in school, maar het greep haar toch even flink aan. Maar gewoon doorgaan en toen ging het al heel snel goed. Na 6 weken mocht ik niet eens meer de klas in en ik moet ik haar eraan herinneren dat ik en Lisa graag nog een kus willen en dat we bij het raam zwaaien De juf belde me de eerste dag trouwens ook op dat ze snel was gestopt me huilen en dat het goed ging. Was wel erg fijn