Goedendag, Ik heb een vraagje. Mijn dochter is 4 mnd en 3 weken oud. Ze drinkt borstvoeding uit een flesje, ( ik kolf fulltime). Soms drinkt ze 200 ml en soms maar 130 ml of minder. Heel onregelmatig ook. Ik heb geen vaste tijden dat ik haar voedt. Wel probeer ik om de drie uur of minder te geven. Erg frustrerend dat ze dan niet meer dan 130 ml wil. Dagelijks komt ze uit op 750 ml per dag (incl. 1 flesje nutrilon). Dat is veel te weinig en volgens het CB weegt ze onder het gemiddelde. Gewicht was 3 weken geleden 5980 met vier mnd. Zelf krijg ik er, als ik mn best doe 30 ml per uur uit. Ik geef haar daarom een flesje nutrilon extra. Dat drinkt ze ook niet helemaal op. Ik weet echt niet hoe ik meer in kan krijgen.. heeft u misschien advies alstublieft?
Hallo, Het is lastig aan te geven waarom je kindje minder drinkt. Heb je al een ander speentje geprobeerd? Misschien is het drinken te vermoeiend. Groeten Eveline
Bedankt voor uw reactie. De speen is verder wel goed. Een avent speen nr 2. Ze doet ook een kwartie tot 20 minuten over haar flesje. Dat zit wel goed. Alleen ze wil niet drinken.. net weer. Na 3 uur niks gegeten te hebben moet ik het echt erin spuiten lijkt wel. Dan drinkt ze weer wel. maar altijd te weinig. De laatste dagen rond de 650 ml per etmaal zucht...