Ik heb het idee dat ik ontzettend loop te tobben met ons meisje.... Ze is morgen 9 weken oud, weegt 5,4 kg. Ze krijgt Nutrilon Forte voor hongerige babies omdat ze erg hongerig is. Ze krijgt 5 flessen van 150 water met 5 scheppen (dus 165 cc). En daarbij 5 scheppen johannesbroodpitmeel omdat ze ook nog eens een sterke zuigkracht heeft. Nu doet ze een kwartier / 20 min over een fles. Ik gebruik de difrax fles met speen s. Omdat ze erg veel krampjes had ben ik een half theelepeltje Lacto New Life gaan toevoegen aan haar eerste voeding. Kreeg deze tip van onze kraamhulp. Maar nu loopt ze ontzettend te winden en af en toe heb ik het idee dat ze nog steeds kramp heeft. Overdag en s'nachts gaat het slapen goed (laatste fles 23:30 en dan 6 uur wakker) maar s'avonds is het brullen en wil ze echt alleen maar in de draagzak en dan is ze vaak nog moeilijk te kalmeren. Donderdag ga ik met haar naar een osteopaat om haar te laten checken omdat ze behoorlijk huilt. Doe ik er goed aan om die lacto new life toe te voegen? En zijn die winden normaal of een reactie van kramp? Alvast bedankt voor je reactie.
Hallo, Ik ken het product lacto new life niet, en kan je daar helaas niet verder mee helpen. Winderigheid en krampjes komen vaak samen voor, doordat de darmen nog volop in ontwikkeling zijn, dat is niet vreemd maar wel erg vervelend. Wanneer je het idee hebt dat het middel niet goed werkt, kun je proberen om het weg te laten en te kijken of het huilen afneemt. Komen er in jullie gezin allergieën voor? Dan kan je kindje ook gevoelig reageren op de koemelkeiwitten. Groeten Eveline