hoi allemaal, onze dochter van 3 maanden slaapt naar mijn mening al best goed zonder nachtvoeding. vanaf laatste voeding 22:30 tot 8 uur. maar vanaf de vroege ochtend 5,6,7 komt ze meestal omdat ze de speen wilt. dan slaapt ze meestal weer een uurtje en dan wil ze weer de speen ( soms 2 of 3 keer in een uur) het is geen honger want ze haalt het zonder fles makkelijk tot 08:00. hebben jullie tips voor de speen? er een paar keer uitmoeten breekt toch je nacht...en vroeg me af of ik er iets mee kan (speen doek misschien, maar is dat niet gevaarlijk voor gezichtje????) weten jullie ook hoelang je een speen kan gebruiken?moet je ze niet af en toe vervangen??? groetjes!
Als er scheurtjes komen in de speen als je hem uitrekt moet je hem meteen vervangen. En anders na een week of 6 dacht ik. Tips heb ik niet, Irem wil helemaal geen speen
Je zegeningen tellen, van 2230-5 is een heerlijke ruk slaap . Verder zou ik een fles geven misschien slaapt ze daarna nog een paar uur, is beter dan ieder (half) uur wakker worden voor de speen? Speendoekje lijkt me doodeng!
Als je het veilig wilt doen zit er helaas niets anders op dan heen en weer lopen.. Onze zoon van 7 maanden kan hem nu eindelijk zelf pakken dus dat is fijn Maar dan nog moet ik heen en weer als hij hem uit het ledikant gegooid heeft.
Ik denk dat er niks anders op zit dan er uit te gaan om het speentje te geven. Je zal zien dat ze steeds wat later gaat komen voor haar speentje.
ik heb een paar dagen terug de zelfde topic geopend misschien moet je daar even lezen want heb wel een paar goeie tips gekregen. heb zelf een spuugdoekje door de ring van de speen gedaan omdat ze hem de hele tijd uit spuugt en dan weer gaat zoeken waar ie is gebleven. nu blijft ie in de buurt liggen zodat ze hem toch meteen weer in haar mond kan nemen.
Hoe weet je dat het geen honger is? en hoe weet je dat ze de speen wil en geen fles? Begint ze te huilen/mopperen of te smakken? Ik denk persoonlijk dat als ze s'ochtends wakker word dat ze wel honger heeft maar dat je dit weet te rekken met een speen. Elke keer als ze deze verliest begint het weer van voor af aan omdat ze honger heeft en krijgt ze van jou weer de speen. Ik denk dat het meer zo iets is hoor. Heb je het al eens geprobeerd wat ze doet als je haar meteen een fles geeft in plaats van die speen? Slaapt ze daarna gewoon weer verder? Dan zou jij eventueel gewoon daarna nog even kunnen gaan slapen.
Hier ook een meisje dat vaak tegen 6 uur wakker wordt. We geven haar dan een speentje en de ene keer valt ze dan nog een uurtje in slaap en de andere keer jammert ze na een kwartier al weer. Wij doen 2 keer de speen in en als ze voor de 3e keer roept, dan gaan we eruit en geven een flesje. Helaas kan ze de speen zelf nog niet in haar mond stoppen, dus er zit niks anders op dan heen en weer lopen...